افشين قطبي:

گزارش خبرنگار ايسنا از دوحه:

افشين قطبي:

برد امارات شيريني خاص خودش را داشت

تجربه‌ام مي‌گويد مي‌توانيم كره‌جنوبي را شكست دهيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جام ملتهاي آسيا - سرمربي تيم ملي ايران مي‌گويد: با توجه به شناختي كه از فوتبال كره‌جنوبي دارم مي‌گويم كه مي‌توانيم اين تيم را شكست دهيم.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از دوحه، افشين قطبي در نشست مطبوعاتي پس از بازي با امارات گفت: خيلي خوشحالم كه از سه بازي به سه برد رسيديم. اين از بهترين ركوردهاست كه تا به حال ثبت شده است. اين در حالي است كه بيشتر بازيكنان من اولين بازي بين‌المللي‌شان را در اين جام انجام دادند. خوشحالم كه به آنها فرصت خودنمايي داديم. آنها با بازي خوب جواب اعتماد من را دادند. بايد بگويم بازي با امارات هم مثل تمامي پيروزي‌ها شيريني خاص خودش را دارد.
وي درباره رويارويي ايران با كره‌جنوبي گفت: جدال ما با كره‌جنوبي يكي از هيجان‌انگيزترين بازيهاي آسيا خواهد بود كه حساسيت‌هاي خاص خودش را خواهد داشت. اميدوارم با پيروزي برابر كره‌جنوبي به نيمه‌نهايي برسيم.
قطبي درباره نظر يكي از خبرنگاران كه گفته بود تيم ايران بازي به بازي بهتر مي‌شود، گفت: اين طبيعت تمام تيمهاي بين‌المللي است كه آرام آرام شكل مي‌گيرند. البته بايد بازيكنان در كنار هم باشند سعي من اين بود كه با تيم كاملي به جام ملت‌هاي آسيا بيايم اما به هر حال سرماخوردگي مشكلاتي را براي ما به وجود آورد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كنيد بتوانيد به فينال جام ملت‌ها برسيد، گفت: پيش‌بيني در فوتبال سخت و ناممكن است و از حالا نمي‌شود چيزي گفت. عوامل زيادي از جمله اشتباهات تيم داوري در كسب نتيجه دخيل هستند ولي من 23 بازيكن و كادري پشت بازيكنان دارم كه پشت تيم هستند و اين اعتماد به نفس بازيكنان را بالا مي‌برد.
خبرنگاري به قطبي يادآور شد كه شما پيش از رويارويي ايران با كره‌جنوبي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني مدعي شده بوديد كه كره‌جنوبي را مثل كف دستان مي‌شناسيد و اين مساله تنش‌هايي را بين شما و رسانه‌ها به وجود آورد كه سرمربي تيم ملي در پاسخ گفت: با اينكه بعضي از رسانه‌هاي ايراني من را قبول ندارند اما اميدوارم در روز 29 ژانويه و پس از قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا اين باور هم در اين رسانه‌ها به وجود بيايد.
قطبي در پاسخ به اين سوال كه دوست داريد ايران در نيمه نهايي با چه تيمي روبرو شود گفت: فكر مي‌كنم بازي ايران و ژاپن يك بازي كلاسيك در سطح آسيا خواهد شد و اميدوارم چنين اتفاقي بيفتد.
خبرنگاري از قطبي درباره احساسش پيش از ديدار با كره‌جنوبي پرسيد كه وي در پاسخ گفت: من در كره كار كرده‌ام و برايم سخت است كه با تيم ملي اين كشور روبرو شوم چرا كه كره‌جنوبي را دوست دارم ولي با تمام احترامي كه براي مردم اين كشور قائلم بايد كره را ببريم و صعود كنيم.
وي افزود: فكر مي‌كنم رابطه بين مردم ايران و كره هم خوب باشد. تجربه‌ام مي‌گويد مردم دو كشور به هم احترام مي‌گذارند. كره تيم خوبي است و در جام جهاني نتايج خوبي گرفت؛ اما من مي‌گويم با توجه به شناختي كه از كره دارم مي‌توانيم اين تيم را شكست دهيم.
قطبي درباره رويارويي ايران و كره‌جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا از سال 96 تاكنون گفت: تيم من با اينكه تيم جواني است؛ اما كم‌تجربه نيست و اگر بازي به پنالتي بكشد با وجود داشتن بهترين دروازه‌بان آسيا مي‌توانيم كره‌جنوبي را شكست دهيم.
سرمربي تيم ملي درباره قضاوت داور كره‌جنوبي و اخطارهايي كه اين داور به بازيكنان ايران در بازي با امارات داد، گفت: فكر مي‌كنم مهم اين بود كه بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ايران تنها به كار خودشان فكر مي‌كردند. تجربه‌ام مي‌گويد كه AFC بهترين برنامه‌ريزي را انجام مي‌دهد و عملكرد كنفدراسيون فوتبال آسيا هم خوب بوده است اما وقتي قرار است ما با يك تيم از گروه ديگر بازي كنيم بهتر بود داوران از همان كشور نباشند اما داوران مانند مربيان و بازيكنان انسان هستند و ممكن است اشتباه كنند اما هيچ عمدي در كار آنها نيست.

1389/10/29 01-19-2011 23:01:46 8910-20475: كد خبر

0 نظرهای شما: