خاتمي يكي از عوامل اصلي جريان برانداز سال گذشته بود

حجت‌الاسلام خرسند در گفت‌وگو با فارس:

خاتمي يكي از عوامل اصلي جريان برانداز

سال گذشته بود


خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي خاتمي را يكي از عوامل اصلي جريان براندازي سال گذشته دانست و گفت: بازگشت خاتمي به عرصه فعاليت‌هاي قانونمند و پذيرش مسئوليت غيرممكن است.


حجت‌الاسلام محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا»، با بيان اينكه سران فتنه از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده كرده و مي‌كنند، اظهارداشت: خاتمي به جاي عذرخواهي از مردم و رهبري انقلاب، شرط مي‌گذارد.
وي بر همين اساس مدارا كردن با مخالفان را نشانگر بزرگواري نظام و مقام معظم رهبري دانست و تصريح‌كرد: سران فتنه نبايد فراموش كنند كه متهم و مجرم هستند.
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي با تأكيد بر اينكه نظام زير بار شرايط افرادي همچون خاتمي نمي‌رود، يادآورشد: سران فتنه ديگر جايگاهي در بين مردم ندارند و اگر مي‌خواهند به آغوش نظام برگردند بايد در ابتدا عذرخواهي و توبه كرده و اشتباهات گذشته خود را جبران كنند و در آن صورت شايد نظام و مردم از تقصيرات آنها بگذرند اما در عين حال بايد پاسخگوي اقدامات گذشته و لطمه‌هايي كه به نظام وارد كردند، باشند.
وي با بيان اينكه خاتمي با اين شروط تلاش مي‌كند تا خود و جريانش را زنده و داراي جايگاه نشان دهد، افزود: خاتمي تلاش مي‌كند تا خود را از حالت اضمحلال، سردرگمي و نااميدي كه امروز در اردوگاه فتنه‌گران وجود دارد، خارج كند اما تنها راه خروج اين است كه عذرخواهي كرده و در پيشگاه مردم و رهبر انقلاب اقدامات گذشته خود را جبران و در قبال عملكردهاي گذشته خود پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام خرسند با تأكيد بر اينكه خاتمي تمام پل‌هاي پشت سر خود را خراب كرده است، گفت: سران فتنه وارد مرحله براندازي نظام شده و با دشمنان قسم‌خورده انقلاب هم‌قسم شدند تا جايي كه نخست‌وزير اسرائيل، سلطنت‌طلب‌ها، بهائيان و وهابي‌ها از آنها حمايت كردند و اين اشتباه نبود بلكه از روي تعمد صورت گرفت.
وي بر همين اساس خاتمي را يكي از عوامل اصلي جريان براندازي سال گذشته دانست و اظهارداشت: جرياني كه برانداز است و قانون را قبول ندارد ديگر نمي‌تواند در عرصه فعاليت‌هاي سياسي و قانونمند مشاركت داشته باشد از اين رو بازگشت خاتمي به عرصه فعاليت‌هاي قانونمند و پذيرش مسئوليت امكان ندارد.
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به رويكردي كه خاتمي اتخاذ كرده و اكنون آن را ادامه مي‌دهد، تصريح‌كرد: برخورد طلبكارانه خاتمي بازگشت وي را به عرصه قدرت منتفي مي‌كند.
وي در ادامه جمهوري اسلامي را نظامي داراي مردم‌سالاري ديني دانست و يادآورشد: سران فتنه علي‌رغم همه خيانت‌هاي خود هنوز بيانيه مي‌دهند اما مهم اين است كه مردم آنها را بپذيرند.
حجت‌الاسلام خرسند با تأكيد بر اينكه مردم هرگز سران فتنه را نخواهند پذيرفت، گفت: آنها اكنون از ترس مردم حتي جرأت حضور در خيابان، محافل و جلسات را ندارند؛ ورود به عرصه سياسي مقبوليت مردمي را مي‌طلبد و وقتي يك جريان مقبوليت مردمي نداشته باشد حتي اگر نظام هم اين اجازه را به آنها بدهد مردم اجازه ورود آنها به سياست را نخواهند داد.
وي در خاتمه به حماسه 9 دي، روز عاشورا و 22 بهمن سال گذشته اشاره كرد كه مردم سران فتنه را از خود طرد كردند، خاطر‌نشان‌كرد: مردم سران فتنه را از صحنه سياسي حذف كردند از اين رو امكان بازگشت آنها وجود ندارد.

0 نظرهای شما: