قدرت دلهاي شكسته از هر شمشيري برنده‌تر است

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم اربعین حسینی:

قدرت دلهاي شكسته از هر شمشيري برنده‌تر است

مهمترين درس جامعه‌شناسي سياسي واقعه عاشورا اين است كه با دلهاي مردم بايد به اهداف رسيد/حكومت تونس ظرف بيست سال اخير به سركوب مردم آن كشور پرداخته بود و نتيجه آن شد كه مردم، پايان ديكتاتوري در آن كشور را رقم زدند.


ایلنا: جمعي از روحانيون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام به مناسبت اربعين حسيني به ذكر مصيبت و عزاداري پرداختند. به گزارش اینا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مراسم اربعین حسینی با تأكيد به تأمل بر درس‌هاي عاشورا، اظهار کرد پيروزي مبتني بر مادي‌گرايي زودگذر است و حق هميشه پايدار و پيروز است. وی تصريح كرد: منبع قدرت الهي اسلامي هيچ‌گاه پايان‌پذير نيست و اتصال و هماهنگي با آن مي‌تواند هر قدرت ستمگري را با شكست مواجه كند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به سير تحولات پس از عاشوراي حسيني و ذكر رشادت‌هاي حضرت زينب(س)، تأكيد كرد: قدرت دلهاي شكسته از هر شمشيري برنده‌تر است و آنجا كه از سيل خون كاري برنمي‌آيد سيل اشك مي‌تواند راههاي زيادي را براي پيروزي ايجاد كند.
وی افزود: مهمترين درس جامعه‌شناسي سياسي از واقعه عاشورا و پس از آن اين است كه در صورت نداشتن قدرت فيزيكي، با دلهاي مردم بايد به اهداف رسيد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيروزي انقلاب اسلامي در ايران را مرهون واقعه عاشورا و تأثيرات آن عنوان كرد و گفت: قساوت، رياكاري و دروغ‌گويي خاندان پهلوي و دشمني آنها با اسلام حقيقي، دلها را متراكم از نفرت و خشم نسبت به آنها كرده بود و زماني كه امام(ره) رهبري مردم را در دست گرفت به سرعت مسير انقلاب طي شد و پيروزي را با خود به همراه داشت.
هاشمی رفسنجانی همچنين با اشاره به وقايع اخير كشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامي در ايران، اضافه كرد: حكومت تونس ظرف بيست سال اخير مبتني بر قدرت پليسي و امنيتي به سركوب مردم آن كشور پرداخته بود و نتيجه آن شد كه مردم خسته از ظلم و ستم، قيام كرده و پايان ديكتاتوري در آن كشور را رقم زدند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران موهبتي است كه همگان بايد قدر آن را بدانيم و با درس هايي كه از تاريخ اسلام مي‌گيريم، با همان سرمايه الهي راه را به‌گونه‌اي ادامه دهيم كه اين انقلاب را به حكومت امام زمان(ع) وصل كنيم. در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام رستگاري در سخناني با تشريح دلايل و اهداف قيام عاشورا به ذكر مصيبت پرداخت.

1389/11/4 - 18:16:08 کد خبر : 176248

0 نظرهای شما: