قبل از رفتن مي‌خواهم آينده‌ي خوبي براي فوتبال ايران بسازم

قطبي در گفت‌وگو با سايت AFC :

قبل از رفتن مي‌خواهم آينده‌ي خوبي براي

فوتبال ايران بسازم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جام ملتهاي آسيا افشين قطبي به پايگاه رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا گفته است مي خواهد ميراثي پايدار را براي آينده‌ي فوتبال ايران پس از رفتنش از تيم ملي به جاي بگذارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا، سايت AFC به تازگي گفت‌وگويي را با سرمربي تيم ملي ايران انجام داد و با ا و در مورد اهدافش پس از رفتن از تيم ملي ايران و همچنين خاطرات قبلي او در ايران صبحت كرد.
قطبي به سايت AFC گفت: فكر مي‌كنم فوتبال ايراني فراز و نشيب‌هاي بسيار زيادي در 30 سال گذشته داشته است كه اگر به آن نگاه كنيد استعدادها و هيجان‌هاي زيادي را براي بازي كردن مي‌بينيد اما اين احساسات در واقع به يك سيستم تبديل نشده‌اند تا بازيكنان را بسازند و با آنها يادگيري درست را انجام دهند.
قطبي ادامه داد: آن شرايطي كه بايد براي تربيت مربيان با تحصيلات مناسب وجود داشته باشد در نظر گرفته نشده است اما به صورت اميدوار كننده‌اي همانطور كه روزنه‌هاي مختلف براي فوتبال ايران باز مي‌شود آنها از تحصيلات و تكنولوژي بيشتري بهره مند مي‌شوند كه در سراسر جهان وجود دارد و در نتيجه بازيكنان و مربيان جوان ايراني كه در خارج از كشور بازي كرده‌اند مي‌توانند تجربه‌هاي خود را براي كمك به فوتبال ايران به اين كشور بياورند.
وي ادامه داد: ايران در طول تاريخ سه بار در جام جهاني حضور داشته و تنها يكي از بازي‌هاي رسمي خود را در اين رقابت‌ها برده است. بنابراين ما در حوزه بين المللي آن نتايجي را كه بايد براي موفقيت كسب مي‌كرده‌ايم تاكنون بدست نياورده‌ايم. مي‌خواهيم اين وضعيت را در جام ملت‌هاي آسيا تغيير دهيم.
سرمربي تيم ملي در ادامه به زمان مربي‌گري‌اش در تيم ملي كره جنوبي اشاره كرد وگفت: هنگامي كه در كره كار مي‌كردم دو جام جهاني و يك جام ملت‌ها را با اين تيم تجربه كردم و همچنين به مدت دو سال مربي تيم سوون سامسونگ بودم. خيلي به مردم كره نزديك شده بودم و احساس خوبي از بودن در كنار تيم ملي كره جنوبي و بازيكنان اين تيم داشتم. اما در كنار آن بايد بگويم كه كار كردن در ايران براي من بسيار متفاوت است چرا كه من در اينجا متولد شده‌ام و يك رابطه عميق را ميان خود و مردم ايران و همچنين تيم ملي احساس مي‌كنم. بنابراين كارژكردن در تيمي كه در آنجا متولد شده‌ام و اصل و نسبم از آنجاست براي من يك افتخار است.
قطبي در مورد بازگشتش پس از 30 سال به ايران هم گفت: اين يك احساس بسيار جالب بود كه پس از 30 سال كه همه چيز را كمي متفاوت ديده بودم به ايران بازگردم.
كشور و فرهنگ مردم عوض شده بود حتي در زبان من تاثير كوچكي از زبان عربي را در آن مي‌ديدم اما با داشتن يك احساس عميق از ايراني بودن بلافاصله يك ارتباط خوب را با مردم ايران برقرار كردم و مربي‌گري در بزرگترين تيم باشگاهي ايران، پرسپوليس و همچنين داشتن 18 بازي بدون شكست با اين تيم واقعا انرژي بالا و وضعيت بسيار خوبي را براي من بوجود آورده بود و در ادامه رابطه‌ي من با مردم ايران عميق‌تر شد كه يكي از عوامل آن اين بود كه من شيوه‌ي جديدي از مربي‌گري و شخصيت را به فوتبال ايراني معرفي كردم. علاوه بر آن پيروز شدن در بازي‌ها احساس بسيار خوشايندي را ميان من و ايراني‌ها ايجاد مي‌كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال در مورد ستاره‌هاي جوان ايران هم گفت: احساس من اين است كه بعضي مواقع بسيار سخت است كه اين ستاره ها را بر پايه‌ي يك قاعده اصولي ساخت اما اين درست همانجايي است كه تحصيلات در فوتبال خود را نشان مي‌دهد. چرا كه از اين طريق مي‌توان استعدادهاي درست را شناسايي كرد و به آنها فضا و يادگيري مناسب را هم براي پيشرفت داد و بنابراين يك رقابت را در ميان گروه ايجاد و همچنين رابطه‌اي خوب را ميان باشگاه‌ها و تيم ملي برقرار كرد.
قطبي ادامه داده است: اين يك موضوع زمان‌گير است اما من در 21 ماهي كه سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بوده‌ام سعي كرده‌ام اين مسائل را با رييس فدراسيون و كميته‌هاي فني به بحث بگذارم تا بتوانيم از اين طريق آينده‌ي فوتبال ايران را بسازيم.اگر شما به فهرست من نگاه كنيد مي بينيد بازيكناني دارم كه در تيم اميد حضور دارند. بيشتر مربي‌ها به آنها شانس حضور در ميدان را نمي‌دهند اما شيوه من كمي تفاوت دارد. همانطور كه سعي مي‌كنم تيم ملي كنوني را بسازم به آينده هم فكر مي‌كنم. اگرچه پس از جام ملت‌ها ديگر عضوي از تيم نيستم و به ژاپن خواهم رفت اما بدين خاطر كه ايران كشوري است كه در آن متولد شدم به آن اهميت مي‌دهم و مي‌خواهم يك آينده خوب را براي آن بسازم.

1389/10/23 01-13-2011 13:01:06 8910-15552: كد خبر

0 نظرهای شما: