دولت تونس سقوط كرد

دولت تونس سقوط كرد

خبرگزاري فارس: در ادامه درگيري‌هاي يك‌ماهه تونس دولت اين كشور دقايقي پيش سقوط كرد.


به گزارش فارس، خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري رويترز و شبكه‌هاي خبري الجزيره و العربيه دقايقي پيش، از سقوط دولت تونس خبر دادند. شبكه العربيه اعلام كرد: زين‌العابدين بن علي رئيس جمهور تونس دولت اين كشور را بركنار كرده و دستور داده است طي 6 ماه آينده انتخابات زودهنگام در اين كشور برگزار شود. صبح امروز نيز كمال مرجان وزير خارجه اين كشور با صدور بيانيه‌اي از سمت خود استعفا داد.
درگيري‌هاي تونس از حدود يك‌ماه پيش بر اثر خودسوزي يك جوان در منطقه سي‌دي ابوزيد آغاز شد و تاكنون بيش از 80 كشته برجاي گذاشته است. اين اعتراضات در حال حاضر به پايتخت و اغلب شهرهاي شمال و جنوب اين كشور سرايت كرده است.
بنابراين گزارش، شبكه العربيه دقايقي پيش از انحلال پارلمان تونس خبر داد و يكي از شهروندان اين كشور در گفت‌وگو با اين شبكه اعلام كرد نهايت خواسته ما استعفاي زين‌العابدين بن علي رئيس جمهور تونس است.

اعلام حكومت نظامي در تونس

خبرگزاري فارس: خبرگزاري فارس: تلويزيون تونس از برقراري حكومت نظامي و ايجاد حالت فوق‌العاده در اين كشور خبر داد.
به گزارش فارس شبكه العربيه دقايقي پيش از ايجاد حالت فوق‌العاده در همه مناطق و شهرهاي تونس خبر داد. اين شبكه خبري به نقل از تلويزيون رسمي تونس از اعلام حكومت نظامي و منع تجمع بيش از سه نفر از ساعت 5 عصر به وقت محلي تا ساعت 7 صبح خبر داد.
شبكه العربيه همچنين در خبري فوري به نقل از شبكه تلويزون رسمي تونس اعلام كرد ارتش و نيروهاي امنيتي اين كشور مجوز دارند هر كس را كه به دستورات دولت در اين زمينه عمل نكند مورد هدف قرار دهند. اين در حالي است كه شبكه الجزيره از تظاهرات 40 هزار نفر از مردم صفاقس دومين شهر بزرگ اين كشور خبر داد و تصاويري از پيوستن برخي سربازان ارتش اين كشور به صفوف مردم ارائه كرد. اين در حالي است كه اين شبكه خبري از شليك شديد در مركز شهر تونس پايتخت تونس خبر داد و اعلام كرد ارتش تونس از گاز اشك‌آور براي پراكنده كردن مردم استفاده كرده است.
بنابر اين گزارش فرانسه، انگلستان و كشورهاي غربي شهروندان خود را از حضور در اين كشور بر حذر داشتند و منابع خبري اعلام كردند تورهاي گردشگري در تلاش براي خارج كردن گردشگران خارجي هستند و اين در حالي است كه شبكه العربيه دقايقي پيش از بسته شدن فرودگاه تونس و سيطره ارتش بر اين فرودگاه خبر داد. در ادامه درگيري‌هاي يك‌ماهه تونس زين‌العابدين بن علي رئيس جمهور تونس دولت اين كشور را بركنار كرده و دستور داده است طي 6 ماه آينده انتخابات زودهنگام در اين كشور برگزار شود. درگيري‌هاي تونس از حدود يك‌ماه پيش بر اثر خودسوزي يك جوان در منطقه سيدي ابوزيد آغاز شد و تاكنون بيش از 80 كشته برجاي گذاشته است.
اين اعتراضات در حال حاضر به پايتخت و اغلب شهرهاي شمال و جنوب اين كشور سرايت كرده است و با وجود 3 سخنراني رسمي بن‌علي و وعده‌هاي وي مردم اين كشور به دنبال استعفاي رئيس جمهور اين كشور هستند كه 24 سال است بر مسند رياست جمهوري نشسته است.

0 نظرهای شما: