توپولوف یکی از ناامن ترین هواپیمای جهان است
توپولوف یکی از ناامن ترین هواپیمای جهان است هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU- 154 Mبه عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود. به گزارش خبرنگار مهر، این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.
شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.
نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.
هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد
شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.
نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.
هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد
.
سولانا سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفت
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز همدردی با خانواده های کشته شدگان سقوط هواپیمای مسافربری ایران، این حادثه تلخ را به آنها و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، خاویر سولانا در این باره گفت : این باعث اندوه عمیق من است که متوجه شدم امروز صبح هواپیمای مسافر بری ایران که حامل 150 مسافر بوده در شمال غربی ایران سقوط کرده است.
وی افزود: علاقه مند هستم تا تسلیت خالصانه خود را به خانواده های قربانیان این رویداد تراژیک و غمبار، و دولت ایران تسلیت بگویم.
هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7980 با 168 سرنشین پیش از ظهر امروز در حومه قزوین سقوط کرد
وی افزود: علاقه مند هستم تا تسلیت خالصانه خود را به خانواده های قربانیان این رویداد تراژیک و غمبار، و دولت ایران تسلیت بگویم.
هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7980 با 168 سرنشین پیش از ظهر امروز در حومه قزوین سقوط کرد
.
فهرست مهمترین سوانح هوایی ایران در سالهای اخیر
فهرست مهمترین سوانح هوایی ایران در سالهای اخیر
خبرگزاری مهر- گروه اجتماعی: مرور آمار سقوط هواپیماها در ایران نشان می دهد که تا کنون آسمانهای کشور شاهد 70 سقوط هوایی بوده اند. به گزارش خبرنگار مهر بر اساس اعلام شبکه ایمنی هوانوردی ایران ، به جز حادثه سقوط چهارشنبه 24 تیر ماه سال جاری، روز شمار سوانح هوایی نشان می دهد که 40 سقوط از 70 سقوط هواپیما در ایران مربوط به سالهای پیش از انقلاب است. با این همه نخستین سقوط هواپیما در سالهای پس از انقلاب به 1 تیر سال 1359 باز می گردد.
این حادثه که اولین حادثه هوایی پس از انقلاب محسوب می شود در یکم تیر سال ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰) رخ داده و پس از آن تا خردادماه سال ۱۳۸۳ تعداد ۲۳۳ سانحه غیر نظامی به ثبت رسیده است که از میان آنها ۶۷ سانحه مرگبار، منجر به ۹۹۸ کشته و ۹۷ مجروح شدند.
با این همه اگر بنا باشد ساعت زمان به عقب باز گردد روز شمار این سوانح از امروز 24 تیر ماه آغاز می شود که در آن 168 نفر از هموطنان کشورمان در اثر سقوط پرواز شماره 7908 کاسپین جان خود را از دست دادند و مابقی سقوطها به شرح ذیل است:
۲۷ بهمن ۱۳۸۷:
هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند.
۱۶ تیر ۱۳۸۷:
یک فروند هواپیمای شکاری اف-پنج ارتش ایران در حین انجام مأموریت در پایگاه هوایی امیدیه خوزستان سقوط کرد و خلبان و کمکخلبان آن کشته شدند.
۲۳ خرداد ۱۳۸۷:
یک فروند کایت موتوردار نظامی حین بار ریزی با چتر سقوط کرد و ۲ سرنشین آن در دم جان باختند.
۲۶ فروردین ۱۳۸۷:
یک فروند هواپیمای سوخو ۲۴ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حوالی ساعت ۱۹ هنگام فرود دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. خلبان و کمک خلبان اجکت کردند و سالم ماندند.
۱۲ دی ۱۳۸۶ (۲ ژانویه ۲۰۰۸):
یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت ایران ایر ساعت هنگام برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد دچار حادثه شد. این هواپیما که حدود صد مسافر داشت، قرار بود از تهران به مقصد شیراز پرواز کند، اما چرخهای هواپیما هنگام برخاستن به علت انحراف از باند فرودگاه کنده شد و بال هواپیما آتش گرفت.
۵ آذر ۱۳۸۶ (۲۶ نوامبر ۲۰۰۷):
یک فروند هواپیمای نظامی اف-۴ فانتوم ارتش ایران به علت نقص فنی در منطقه کنارک چابهار سقوط کرد و دو سرنشین آن کشته شدند.
۶ آذر ۱۳۸۵ (۲۷ نوامبر ۲۰۰۶):
یک فروند هواپیمای آنتونوف ۷۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. در این حادثه ۳۶ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
۱۰ شهریور ۱۳۸۵ (۱ سپتامبر ۲۰۰۶):
سقوط هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور در فرودگاه مشهد. این هواپیما در مسیر بندر عباس-مشهد در حال حرکت بود. این هواپیما حامل ۱۴۸ مسافر بود. در این حادثه ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.
۱۹ دی ۱۳۸۴ (۹ ژانویه ۲۰۰۶):
یک هواپیمای فالکن-۲۰ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران سقوط کرد و تعدادی از مقامات ارشد سپاه، از جمله احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، کشته شدند.
۱۵ آذر ۱۳۸۵ (۶ دسامبر ۲۰۰۵):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش ایران که حاوی خبرنگاران و پرسنل ارتش بود، بر روی منطقهای مسکونی در تهران سقوط کرد که بیش از ۱۱۰ کشته برجای گذاشت که اکثر آنها را خبرنگاران تشکیل می دادند.
۱ اردیبهشت ۱۳۸۴:
یک فروند بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی ساها که در مسیر کیش- تهران در حرکت بود در فرودگاه مهرآباد از مسیر منحرف شد و وارد رودخانه کن شد. در این حادثه یک نفر کشته شد.
۲۱ بهمن ۱۳۸۲ (۱۰ فوریه ۲۰۰۴):
یک فوکر-۵۰ در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافر آن کشته شدند.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۲ (۱۷ مه ۲۰۰۳):
هواپیمای یاک-۴۰ از شرکت فراز قشم در نزدیکی ساری سقوط کرد و طی آن ۳۰ نفر از جمله رحمان دادمان وزیر راه، کشته شدند.
۳۰ بهمن ۱۳۸۱ (۱۹ فوریه ۲۰۰۳):
یک ایلیوشین-۷۶ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرقی ایران سقوط کرد و تمام ۲۷۶ سرنشین آن جان باختند.
۲۳ بهمن ۱۳۸۰ (۱۲ فوریه ۲۰۰۲):
هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور در نزدیکی خرمآباد با کوه برخورد کرد و ۱۱۹ نفر کشته شدند.
۱۳ بهمن ۱۳۷۸ (۲ فوریه ۲۰۰۰):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد با یک ایرباس آ-۳۰۰ در حال توقف، تصادف کرد و همه ۸ سرنشین هواپیمای سی-۱۳۰ کشته شدند.
۲۰ خرداد ۱۳۷۵ (۹ ژوئن ۱۹۹۶):
بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر در فرودگاه رشت دچار سانحه شد و در اثر آن ۴ نفر کشته شدند.
۲۳ اسفند ۱۳۷۵ (۱۳ مارس ۱۹۹۷):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دزفول سقوط کرد و ۸۶ سرنشین آن کشته شدند.
۱۳ اسفند ۱۳۷۵ (۳ مارس ۱۹۹۷):
یک فروند هواپیمای فالکن-۲۰ ارتش ایران در اردبیل سقوط کرد و همه ۴ سرنشین آن کشته شدند.
۱۵ دی ۱۳۷۳ (۵ ژانویه ۱۹۹۵):
هواپیمای جت لاکهید ارتش ایران در نزدیکی اصفهان چند دقیقه پس از برخاستن از پایگاه شهید بابایی، سقوط کرد و همه ۱۲ سرنشین آن از جمله سرلشکر منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش، کشته شدند.
۱۸ مهر ۱۳۷۳ (۱۰ اکتبر ۱۹۹۴):
هواپیمای فوکر-۲۸ شرکت هواپیمایی آسمان که در مسیر اصفهان به تهران در حرکت بود در کوههای کرکس در نزدیکی نطنز سقوط کرد و همه ۶۶ سرنشین آن کشته شدند.
۲۴ آبان ۱۳۷۲ (۱۵ نوامبر ۱۹۹۳):
هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ در نزدیکی کرمان سقوط کرد و همه ۱۷ سرنشین آن کشته شدند.
۱۹ بهمن ۱۳۷۱ (۸ فوریه ۱۹۹۳):
هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور با یک هواپیمای سوخو-۲۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تهران تصادف کرد. در این حادثه ۱۳۴ نفر کشته شدند.
۶ اردیبهشت ۱۳۷۱ (۲۶ آوریل ۱۹۹۲):
هواپیمای فوکر-۲۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی ساوه سقوط کرد و ۳۹ سرنشین آن کشته شدند.
۳ خرداد ۱۳۷۰ (۲۴ مه ۱۹۹۱:
هواپیمای ایلوشین-۷۶ در نزدیکی کرمانشاه سقوط کرد و ۴ سرنشین آن کشته شدند.
۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸):
هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، بهوسیله ناو جنگی وینسنت آمریکا در خلیج فارس هدف قرار گرفت و تمام ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند.
۱۱ آبان ۱۳۶۵ (۲ نوامبر ۱۹۸۶):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زاهدان سقوط کرد و ۹۸ سرنشین آن کشته شدند.
۷ مهر ۱۳۶۰ (۲۹ سپتامبر ۱۹۸۱):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش ایران در کهریزک سقوط کرد و ۸۰ سرنشین آن کشته شدند.
۳۱ خرداد ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰):
هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر که در مسیر مشهد-تهران پرواز میکرد سقوط کرد و ۱۲۸ نفر از سرنشینان آن کشته شدند
این حادثه که اولین حادثه هوایی پس از انقلاب محسوب می شود در یکم تیر سال ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰) رخ داده و پس از آن تا خردادماه سال ۱۳۸۳ تعداد ۲۳۳ سانحه غیر نظامی به ثبت رسیده است که از میان آنها ۶۷ سانحه مرگبار، منجر به ۹۹۸ کشته و ۹۷ مجروح شدند.
با این همه اگر بنا باشد ساعت زمان به عقب باز گردد روز شمار این سوانح از امروز 24 تیر ماه آغاز می شود که در آن 168 نفر از هموطنان کشورمان در اثر سقوط پرواز شماره 7908 کاسپین جان خود را از دست دادند و مابقی سقوطها به شرح ذیل است:
۲۷ بهمن ۱۳۸۷:
هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند.
۱۶ تیر ۱۳۸۷:
یک فروند هواپیمای شکاری اف-پنج ارتش ایران در حین انجام مأموریت در پایگاه هوایی امیدیه خوزستان سقوط کرد و خلبان و کمکخلبان آن کشته شدند.
۲۳ خرداد ۱۳۸۷:
یک فروند کایت موتوردار نظامی حین بار ریزی با چتر سقوط کرد و ۲ سرنشین آن در دم جان باختند.
۲۶ فروردین ۱۳۸۷:
یک فروند هواپیمای سوخو ۲۴ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حوالی ساعت ۱۹ هنگام فرود دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. خلبان و کمک خلبان اجکت کردند و سالم ماندند.
۱۲ دی ۱۳۸۶ (۲ ژانویه ۲۰۰۸):
یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت ایران ایر ساعت هنگام برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد دچار حادثه شد. این هواپیما که حدود صد مسافر داشت، قرار بود از تهران به مقصد شیراز پرواز کند، اما چرخهای هواپیما هنگام برخاستن به علت انحراف از باند فرودگاه کنده شد و بال هواپیما آتش گرفت.
۵ آذر ۱۳۸۶ (۲۶ نوامبر ۲۰۰۷):
یک فروند هواپیمای نظامی اف-۴ فانتوم ارتش ایران به علت نقص فنی در منطقه کنارک چابهار سقوط کرد و دو سرنشین آن کشته شدند.
۶ آذر ۱۳۸۵ (۲۷ نوامبر ۲۰۰۶):
یک فروند هواپیمای آنتونوف ۷۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. در این حادثه ۳۶ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
۱۰ شهریور ۱۳۸۵ (۱ سپتامبر ۲۰۰۶):
سقوط هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور در فرودگاه مشهد. این هواپیما در مسیر بندر عباس-مشهد در حال حرکت بود. این هواپیما حامل ۱۴۸ مسافر بود. در این حادثه ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.
۱۹ دی ۱۳۸۴ (۹ ژانویه ۲۰۰۶):
یک هواپیمای فالکن-۲۰ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران سقوط کرد و تعدادی از مقامات ارشد سپاه، از جمله احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، کشته شدند.
۱۵ آذر ۱۳۸۵ (۶ دسامبر ۲۰۰۵):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش ایران که حاوی خبرنگاران و پرسنل ارتش بود، بر روی منطقهای مسکونی در تهران سقوط کرد که بیش از ۱۱۰ کشته برجای گذاشت که اکثر آنها را خبرنگاران تشکیل می دادند.
۱ اردیبهشت ۱۳۸۴:
یک فروند بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی ساها که در مسیر کیش- تهران در حرکت بود در فرودگاه مهرآباد از مسیر منحرف شد و وارد رودخانه کن شد. در این حادثه یک نفر کشته شد.
۲۱ بهمن ۱۳۸۲ (۱۰ فوریه ۲۰۰۴):
یک فوکر-۵۰ در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافر آن کشته شدند.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۲ (۱۷ مه ۲۰۰۳):
هواپیمای یاک-۴۰ از شرکت فراز قشم در نزدیکی ساری سقوط کرد و طی آن ۳۰ نفر از جمله رحمان دادمان وزیر راه، کشته شدند.
۳۰ بهمن ۱۳۸۱ (۱۹ فوریه ۲۰۰۳):
یک ایلیوشین-۷۶ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرقی ایران سقوط کرد و تمام ۲۷۶ سرنشین آن جان باختند.
۲۳ بهمن ۱۳۸۰ (۱۲ فوریه ۲۰۰۲):
هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور در نزدیکی خرمآباد با کوه برخورد کرد و ۱۱۹ نفر کشته شدند.
۱۳ بهمن ۱۳۷۸ (۲ فوریه ۲۰۰۰):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد با یک ایرباس آ-۳۰۰ در حال توقف، تصادف کرد و همه ۸ سرنشین هواپیمای سی-۱۳۰ کشته شدند.
۲۰ خرداد ۱۳۷۵ (۹ ژوئن ۱۹۹۶):
بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر در فرودگاه رشت دچار سانحه شد و در اثر آن ۴ نفر کشته شدند.
۲۳ اسفند ۱۳۷۵ (۱۳ مارس ۱۹۹۷):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دزفول سقوط کرد و ۸۶ سرنشین آن کشته شدند.
۱۳ اسفند ۱۳۷۵ (۳ مارس ۱۹۹۷):
یک فروند هواپیمای فالکن-۲۰ ارتش ایران در اردبیل سقوط کرد و همه ۴ سرنشین آن کشته شدند.
۱۵ دی ۱۳۷۳ (۵ ژانویه ۱۹۹۵):
هواپیمای جت لاکهید ارتش ایران در نزدیکی اصفهان چند دقیقه پس از برخاستن از پایگاه شهید بابایی، سقوط کرد و همه ۱۲ سرنشین آن از جمله سرلشکر منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش، کشته شدند.
۱۸ مهر ۱۳۷۳ (۱۰ اکتبر ۱۹۹۴):
هواپیمای فوکر-۲۸ شرکت هواپیمایی آسمان که در مسیر اصفهان به تهران در حرکت بود در کوههای کرکس در نزدیکی نطنز سقوط کرد و همه ۶۶ سرنشین آن کشته شدند.
۲۴ آبان ۱۳۷۲ (۱۵ نوامبر ۱۹۹۳):
هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ در نزدیکی کرمان سقوط کرد و همه ۱۷ سرنشین آن کشته شدند.
۱۹ بهمن ۱۳۷۱ (۸ فوریه ۱۹۹۳):
هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور با یک هواپیمای سوخو-۲۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تهران تصادف کرد. در این حادثه ۱۳۴ نفر کشته شدند.
۶ اردیبهشت ۱۳۷۱ (۲۶ آوریل ۱۹۹۲):
هواپیمای فوکر-۲۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی ساوه سقوط کرد و ۳۹ سرنشین آن کشته شدند.
۳ خرداد ۱۳۷۰ (۲۴ مه ۱۹۹۱:
هواپیمای ایلوشین-۷۶ در نزدیکی کرمانشاه سقوط کرد و ۴ سرنشین آن کشته شدند.
۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸):
هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، بهوسیله ناو جنگی وینسنت آمریکا در خلیج فارس هدف قرار گرفت و تمام ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند.
۱۱ آبان ۱۳۶۵ (۲ نوامبر ۱۹۸۶):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زاهدان سقوط کرد و ۹۸ سرنشین آن کشته شدند.
۷ مهر ۱۳۶۰ (۲۹ سپتامبر ۱۹۸۱):
یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش ایران در کهریزک سقوط کرد و ۸۰ سرنشین آن کشته شدند.
۳۱ خرداد ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰):
هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر که در مسیر مشهد-تهران پرواز میکرد سقوط کرد و ۱۲۸ نفر از سرنشینان آن کشته شدند
.
استفاده از دستگاههای ویژه برای یافتن علت سقوط و جعبه سیاه هواپیما
استفاده از دستگاههای ویژه برای یافتن علت سقوط و جعبه سیاه هواپیما
قزوین - خبرگزاری مهر: معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تلاشها برای یافتن جعبه سیاه هواپیما و روشن شدن علت دقیق سقوط هواپیمای 7908 با استفاده از دستگاههای ویژه ادامه دارد. فرامرز سروی که در محل حادثه سقوط هواپیمای 7908 حضور دارد در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: نیروهای مستقر در محل شعاع سقوط هواپیما به مساحت یک کیلومتر در یک کیلومتر در حال جستجو هستند و امید است به زودی جعبه سیاه را بیابیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین گروهی از سوی معاونت بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در محل حضور دارند و در حال بررسی نحوه برخورد، میزان شتاب سقوط و ... با دستگاههای ویژه این کار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر از محل سقوط حادثه همچنین کار جمع آوری اجساد ادامه دارد.
همچنین تعدادی پاسپورت و موبایل مربوط به قربانیان حادثه جمع آوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین گروهی از سوی معاونت بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در محل حضور دارند و در حال بررسی نحوه برخورد، میزان شتاب سقوط و ... با دستگاههای ویژه این کار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر از محل سقوط حادثه همچنین کار جمع آوری اجساد ادامه دارد.
همچنین تعدادی پاسپورت و موبایل مربوط به قربانیان حادثه جمع آوری شده است.
ایروان ستاد کمک به نزدیکان قربانیان سانحه هوایی تشکیل داد
در پی سقوط هواپیمای توپولف خطوط هوایی تهران- ایروان، ارمنستان اقدام به تشکیل ستاد کمک به نزدیکان قربانیان این سانحه هوایی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، در فرودگاه "ازوار تنوتس" ایروان ستاد موقتی برای ارائه کمک روحی و روانی و پزشکی به نزدیکان کشته شدگان در سانحه هوایی سقوط هواپیما در نزدیکی قزوین، ایجاد شد.
انتظار می رود که این ستاد در سالن پرواز مستقر شود.
امروز چهارشنبه هواپیمای توپولف- 154 شرکت هواپیمایی کاسپین ایران که از تهران به ایروان پرواز می کرد، سقوط کرد.
در این هواپیما 153 مسافر بودند که بیشتر آنها از ارامنه بودند و 15 نفر نیز از خدمه هواپیما بودند و تمامی 168 سرنشین هواپیما کشته شده اند.
1610 نفر تا کنون در سوانح هوایی ایران کشته شده اند با احتساب 168 سرنشین کشته شده در پرواز شماره 7908 کاسپین که امروز در استان قزوین سقوط کرد و بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی ایران 1610 نفر تا کنون بر اثر سانحههای هوایی در ایران جان خود را از دست دادهاند.
انتظار می رود که این ستاد در سالن پرواز مستقر شود.
امروز چهارشنبه هواپیمای توپولف- 154 شرکت هواپیمایی کاسپین ایران که از تهران به ایروان پرواز می کرد، سقوط کرد.
در این هواپیما 153 مسافر بودند که بیشتر آنها از ارامنه بودند و 15 نفر نیز از خدمه هواپیما بودند و تمامی 168 سرنشین هواپیما کشته شده اند.
1610 نفر تا کنون در سوانح هوایی ایران کشته شده اند با احتساب 168 سرنشین کشته شده در پرواز شماره 7908 کاسپین که امروز در استان قزوین سقوط کرد و بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی ایران 1610 نفر تا کنون بر اثر سانحههای هوایی در ایران جان خود را از دست دادهاند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار ارائه شده توسط شبکه ایمنی هوانوردی ایران پیش از این سقوط یکهزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده است که بین 50 تا 70 سانحه آن مرگبار بوده اند و از این میان ۴۰ حادثه هوایی مربوط به پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ثبت شده است.
با این حال حادثه ظهر روز چهاشنبه 24 تیر 88 نیز که یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین عازم ارمنستان بود 16 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی 169 سرنشین ( مسافر و خدمه ) این هواپیما شد.
با این حال حادثه ظهر روز چهاشنبه 24 تیر 88 نیز که یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین عازم ارمنستان بود 16 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی 169 سرنشین ( مسافر و خدمه ) این هواپیما شد.
0 نظرهای شما:
Post a Comment