تدوین تاریخ سینمای چهارمحال و بختیاری توسط «قوکاسیان»


تدوین تاریخ سینمای چهارمحال و بختیاری توسط «زاون قوکاسیان»



تهران - خبرگزاری ایسکانیوز : زاون قوکاسیان منتقد سینمای ایران عصر یکشنبه در نشستی با فیلمسازان جوان چهارمحال و بختیاری از تدوین و نگارش تاریخ ساختار سینمای چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، این منتقد سینما گفت: استان چهارمحال و بختیاری استانی بکر و دارای طبیعتی بی‌نظیر است که متاسفانه فیلم‌های کمی در این استان و در رابطه با این استان ساخته شده است.
قوکاسیان افزود: برای یک فیلمساز لوکیشن امتیاز بسیار زیادی دارد. در استان چهارمحال و بختیاری لوکیشن‌های زیبا و بکر زیاد دیده می‌شود. این منتقد سینما خبر از تدوین و نگارش تاریخ ساختار سینمای چهارمحال و بختیاری داد و گفت: این تاریخ در قالب دانشنامه فرهنگی و هنری سینمای ایران نگارش خواهد شد که به تاریخ سینما در انقلاب و پس از انقلاب در این استان اشاره دارد.
مسئول دانشنامه سینمای ایران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی افزود: در این دانشنامه که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های دیگر تدوین می‌شود سیر ساختاری سینما در این استان‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت در این پژوهش به مولفه‌هایی چون هنر سینما، هنرمندان سینما و تشکل‌های سینمای این استان‌ها اشاره می‌شود. وی اضافه کرد: شرایط فیلمسازی در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به حمایت نهادهای فرهنگی بسیار خوب است و امید آن می‌رود که در آینده شاهد کارهای ارزشمندی از فیلمسازان این استان باشیم.
گفتنی است در این نشست که با حضور جمعی از سینماگران و فیلمسازان جوان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد فیلم کوتاه الا به کارگردانی سیلوانا اگیروزکارا محصول کشور انگلیس اکران و نقد و بررسی شد

0 نظرهای شما: