ایلخانی اعلام کرد: برخورد با شرکتهای
هواپیمایی متخلف
مجوز فعالیت هواپیمایی آریا لغو شد
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی آریا خبر داد و تاکید کرد: با برخورد خواهد شرکتهای
هواپیمایی که کوچکترین رفتار مخاطره آمیزی داشته باشند شد
.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ایلخانی با بیان اینکه بعد از بروز سانحه هواپیمای ایلوشین در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یک تیم کارشناسی از معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی به مشهد مقدس اعزام شد، گفت: بررسی های اولیه از صفحه رادار فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیانگر این است که هواپیمای سانحه دیده شرکت اریا موقع نشستن بیش از اندازه سرعت داشته است.
وی افزود: هواپیمایی که روز گذشته در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار سانحه شد متعلق به کشور قزاقستان و شرکت دتا ایر است که شرکت هواپیمایی آریا قشم ایران آن را به صورت پروازهای چارتری اجاره کرده بود.
ایلخانی با بیان اینکه حداکثر سرعت این هواپیما موقع نشستن باید 165 ماتیکال مایل باشد، افزود: متاسفانه این هواپیما در موقع نشستن 200 ماتیکال مایل سرعت داشته است و به نظر می رسد یکی از عوامل موثر در خروج هواپیما از انتهای باند این موضوع باشد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار واحد خبر سیما درباره سرعت زیاد این هواپیما گفت: علت سرعت زیاد هواپیما هنوز برای ما مشخص نیست به علت آنکه خلبان در مدت پرواز به هیچ مشکلی اشاره نکرده است.
ایلخانی افزود: این هواپیما مسیر تهران- مشهد را حدوداً در مدت یک ساعت و پنج دقیقه طی کرده و 5 دقیقه زودتر از مدت زمان معمول به مقصد رسیده است.
وی گفت: این نشان می دهد که سرعت هواپیما در طول مسیر کمی بیشتر از حد مجاز بوده است که البته این موضوع به تصمیم خلبان و شرایط نیز بستگی دارد.
ایلخانی با اشاره به اینکه مجوز هواپیمایی آریا تور لغو شده است، افزود: مجوز این شرکت چند سال قبل نیز لغو شده بود که بعدها با نام آریاقشم مجوز گرفت و با تعدادی هواپیمای فوکر 50 در منطقه جنوب فعالیت می کرد.
وی گفت: این شرکت هواپیماهای جدیدی آورده بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز اجازه فعالیت را به علت آنکه سیستمهای ناوبری ان به روز نبود به این شرکت نمی داد که پس از به روز شدن سیستم ها اجازه فعالیت به آن داده شد.


پرسش بزرگ:

چرا پس از بریان شدن 200 انسان!!!

0 نظرهای شما: