دادستان كل كشور با تسليت حادثه سقوط هواپيماي توپولف خواستار شد: پيگيري دقيق و كارشناسي علل رخداد حادثه پرواز تهران - ايروان



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي
دادستان كل كشور در پي سقوط هواپيماي توپولف پرواز تهران- ايروان كه كشته شدن 168 سرنشين اين هواپيما را منجر شد، طي پيامي اين ضايعه دلخراش را به حضور مقام معظم رهبري - ملت ايران و ارمنستان و خانواده‌هاي داغدار تسليت گفته و بر ضرورت پيگيري مجدانه و كارشناسي اين حادثه به منظور شناسايي علل و عوامل رخداد مزبور تاكيد كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، وي از دست دادن اعضاي نوجوان تيم جودو كشور را ضايعه‌اي بزرگ دانست و به خانواده ‌ايشان و مسوولان و مربيان آن‌ها تسليت گفته و براي خانواده‌هاي داغديده از خداوند اجر و صبر مسالت كرد.
آيت‌الله دري نجف آبادي با تاكيد بر ضرورت پيشگيري از بروز سوانح دلخراش هوايي اظهار كرد: توجه جدي به مسايل فني - بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين در جهت افزايش ايمني سفر‌هاي هوايي - overhal هواپيما با رعايت آخرين استاندارد‌هاي جهاني - پيشگيري از بروز خطاي انساني را از جمله مسايل مهم در كاهش سوانح هوايي دانسته و خواستار اهتمام در جهت كاهش ضايعات و خسارات ناشي از بي‌توجهي به اين مولفه‌ها شد.

دادستان كل كشور افزود: افزايش امنيت پرواز به عنوان يك مطالبه ملي و خواست عمومي درصدر بايسته‌هاي دستگاه‌هاي مسوول قرار دارد و بايد مجدانه پيگيري شود.
دري نجف آبادي سياسي كردن تامين قطعات هواپيما و تحريم ارايه خدمات هواپيمايي را يك اقدام غير انساني و ضد بشري دانست و افزود: ايكائو و ديگر نهاد‌هاي بين‌المللي بايد اين مساله را تفهيم كنند كه تحريم‌هاي هواپيمايي يكي از مصاديق بارز اقدامات عليه بشريت است.

وي ضمن تجليل از تلاش فعالان صنايع هوايي ايران گفت: عليرغم همه تلاش‌هاي ارزنده‌اي كه طي سنوات اخير در زمينه ارتقاي ايمني پرواز‌ها صورت گرفته تحريم قطعات هواپيما هم چنان به عنوان يك معضل جدي جان مسافران پروازها را مي‌گيرد اگر چه اين مشكلات در سراسر جهان اتفاق مي‌افتد و امر بي‌سابقه‌اي نيست و مختص به كشور ايران نيست، اما بايد مراقبت‌ها تشديد شود.
وي با بيان اين كه مدعي العموم در صورت احراز هرگونه سهل انگاري و قصور يا تقصير عوامل پرواز از حقوق عامه دفاع و با عوامل ياد شده مجدانه برخورد خواهد كرد اظهار داشت: ارتقاي استاندارد‌هاي ايمني پرواز و اطمينان از ايمني همه مسافران هوايي از جمله حقوق شهروندان ايراني است و بايد قطعات - خدمات و اطلاعات فني مناسب در اختيار مسوولين امر قرار گيرد تا از جان مسافران صيانت و از ايراد خسارات و لطمات جبران ناپذير جلوگيري شود.
وي با اشاره به حوادث دلخراشي نظير سقوط هواپيماي c130 - فالكن سپاه و حادثه اخير مسير تهران - ايروان اظهار اميدواري كرد با تلاش همه جانبه و بي‌دريغ مسوولين امر شاهد كاهش ضايعات و افزايش ايمني پروازها باشيم.
وي افزود: ضمنا نحوه اطلاع رساني در اين قبيل حوادث دلخراش بايد دقيق، فني و علمي باشد و بايد از دادن هر گونه اطلاعات ناقص و غير فني پرهيز كرد.

0 نظرهای شما: