پایان بازسازی نوار اطلاعات فنی «توپولوف مرگ»


پایان بازسازی نوار اطلاعات فنی «توپولوف مرگ»


تهران - خبرگزاری ایسکانیوز : بازسازی نوار آسیب دیده اطلاعات پارامترهای موتور (FDR) «توپولوف مرگ» که در قزوین سرنگون شد به پایان رسید.
به گزارش روز چهارشنبه گروه حوادث ایسکانیوز ، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر گفت : به دنبال بازسازی نوار ضبط شده اطلاعات فنی موتور «توپولوف» از امروز بازخوانی آن با همکاری کارشناسان روسی تسهیل شده و سرعت بیش تری گرفته است.
«محمدعلی ایلخانی» با اشاره به این که جست و جو برای یافتن جعبه سیاه اصلی (CVR) هواپیما همچنان ادامه دارد ، اضافه کرد : جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به لحاظ قانون و وظایف آن به گونه ای است که می تواند به عنوان یک منبع دقیق و کارشناسی هرگونه احتمال و گمانه زنی درباره سانحه را نفی و علل اصلی بروز آن را به دست آورد.
این مسئول ابراز امیدواری کرد ، با هماهنگی ها و جدیتی که در بررسی پرونده به وجود آمده است و همچنین استخراج محتویات FDR هواپیما ، نتیجه نهایی هر چه زودتر مشخص شود.
ساعت 11:33 چهارشنبه هفته گذشته هواپیمای مسافربری «توپولوف Tu-154» شرکت «کاسپین» با 168مسافر و خدمه فرودگاه بین المللی امام (ره) را از «تهران» به مقصد «ایروان» ارمنستان ترک کرده بود که فقط 16 دقیقه بعد در زمین های کشاورزی روستای «فارسیان» قزوین سرنگون شد.
گزارش ایسکانیوز می افزاید ، شاهدان می گویند موتور سمت چپ «توپولوف» که 22 سال از عمر آن می گذشت در آسمان آتش گرفته و این صحنه از روی زمین قابل دیدن بود.
هواپیما پس از برخورد به زمین - با دماغه - منفجر و تکه و تکه شد و تمامی سرنشینان نگون بخت آن در دم جان باختند.بزرگ ترین قطعه باقیمانده از هواپیما که احتمالا مربوط به موتور آن است در 200 متری قربانگاه قرار داشت.از سال 2002 تاکنون این سومین سرنگونی مرگبار «توپولوف Tu-154» در ایران به شمار می آید.525/ 125

0 نظرهای شما: