طلاب با حفظ روحيه آزادگي پاسخگوي توقعات جامعه باشند


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:طلاب با حفظ روحيه آزادگي پاسخگوي توقعات جامعه باشند

خبرگزاري موج - هاشمي رفسنجاني گفت: طلاب پس از دستيابي به سطح مناسب از تحصيل و تجربه بايد از طريق مساجد و مراكز تربيت ديني با حفظ روحيه آزادگي و استقلال فكري پاسخگوي توقعات موجود در جامعه باشند.
به گزارش موج به نقل از مجمع تشخيص مصلحت نظام،‌ آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني بعدازظهر ديروز در ديدار با جمعي از طلاب مركز مشاوره حوزه علميه خراسان اظهار داشت: طلاب پس از دستيابي به سطح مناسب از تحصيل و تجربه بايد از طريق مساجد و مراكز تربيت ديني با حفظ روحيه آزادگي و استقلال فكري پاسخگوي توقعات موجود در جامعه باشند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با توجه به شرايط بوجود آمده در جامعه افزود: در حوزه‌ها بايد افكار و راهكارهاي جديدي براي حل مشكلات مردم شكل بگيرد و طلاب خلاء موجود در بسياري از مساجد در سراسر كشور را پر كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از حوزه‌هاي علميه به عنوان يكي از تاثيرگذارترين مراكز فرهنگي، تربيتي و مشاوره‌اي در جامعه بويژه خانواده‌ها نام برد و تاكيد كرد: روحانيت همواره در مقاطع حساس كشور جلودار و پيشتاز بوده است و بايد براي پاسخگويي نيازهاي كشور برنامه داشته باشند و نبايد از وقايع عقب‌ بمانند.
وي گفت: طلاب بايد با حفظ اصالت و سنت‌هاي حوزه، مطابق با نيازهاي روز جامعه پيشگام تحول در حوزه‌ها و حتي جامعه باشند. فعلا جمع زيادي از نيروهاي كارآمد حوزوي در حوزه‌ها مي‌مانند ولي گرچه تحصيل و تحقيق هميشه ارزشمند است اما نياز جامعه به مربيان شايسته بيش از آن است كه بشود با حضور بخشي از نيروهاي علمي صالح تامين شود.
وي با توجه به اهميت مشاوره در جامعه، اين اقدام حوزه علميه خراسان را نوآوري قابل توجهي دانست كه مي‌تواند خدمات ارزشمندي را به جامعه بويژه خانواده‌ها و جوانان ارائه دهد. در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام سبزيان رئيس مركز مشاوره حوزه علميه خراسان گزارش مبسوطي از فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي، تربيتي و مشاوره‌اي حوزه علميه خراسان ارائه داد.

0 نظرهای شما: