زيباري خبر آزادي 5 ديپلمات‌ ربوده شده ايراني را تائيد كرد


زيباري خبر آزادي 5 ديپلمات‌ ربوده شده ايراني را تائيد كرد


خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه عراق لحظاتي پيش خبر آزادي پنج ديپلمات‌ ربوده شده ايراني را تائيد كرد.

.به گزارش فارس، "هوشيار زيباري " در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد، بر اساس توافقنامه امنيتي كه بين دولت عراق و آمريكا منعقد شده دولت آمريكا بايد تمامي بازداشت شده‌هاي عراقي و غيرعراقي را به دولت عراق تحويل دهد كه اين روند امروز به اجرا در آمده و شامل ديپلمات‌هاي ايراني كه در اربيل عراق دستگير شده بودند، نيز است.
"حسن كاظمي قمي " سفير ايران در بغداد امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرگزاري فارس خبر آزادي ديپلمات‌ها ربوده شده ايراني در اربيل عراق را داده بود.
ديپلمات‌هاي ايراني در 21 دي‌ماه سال 1385 در اربيل عراق توسط اشغالگران آمريكايي ربوده شده بودند. همچنين دو روز پيش "مقدم راسل " فرمانده نيروهاي آمريكايي مستقر در شمال عراق به خبرنگار خبرگزاري فارس در اربيل عراق گفته بود: آمريكا طبق توافقي كه با دولت عراق دارد، تمامي زنداني‌هاي عراقي و غير عراقي را به دولت عراق تحويل خواهد داد.
حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان امروز گفت: 5 ديپلمات گروگان گرفته شده ايراني در عراق اكنون آزاد شده و در دفتر نخست وزير عراق هستند.
خبرگزاري فرانسه همچنين به نقل از يك منبع در سفارت ايران در بغداد اعلام كرد، اين پنج ايراني آزاد شده‌اند و در اختيار دولت عراق قرار دارند و قرار است در چند ساعت آينده تحويل گرفته شوند.

0 نظرهای شما: