محمد هاشمى با اشاره به تشكيل جبهه سياسى توسط موسوى:

محمد هاشمى با اشاره به تشكيل جبهه سياسى توسط موسوى

هاشمى رفسنجانى هم پيشنهاد تشكيل جبهه اعتدال را داده بود



تشكيل يك جبهه سياسى نيازمند ابزارهاى زيادى است

رئيس دفتر سياسى حزب كارگزاران سازندگى با هشدار نسبت به در مخاطره بودن امنيت ملى گفت: امنيت ملى كشور در خطر است و بايد عقلاى قوم براى برون رفت از وضعيت فعلى چاره انديشى كنند.
محمد هاشمى رفسنجانى در گفتگو با ايلنا، با اشاره به ابهاماتى كه در خصوص اظهار نظر دو روز گذشته اش در خصوص آينده فعاليت حزبى در ايران به وجود آمده بود، گفت: من در مصاحبه با يكى از رسانه ها تأكيد كرده بودم كه در شرايط سياسى فعلى و به دليل جو بسته اى كه براى احزاب به وجود آورده اند، نمى توان فعاليت حزبى كرد و اگر حزب بخواهد تابع محض حاكمان و گوش به فرمان آنها باشد، چنين حزبى جاذبه مردمى ندارد.
وى افزود: اگر حزبى بخواهد به معناى واقعى فعاليت داشته باشد در شرايط امروز چنين فعاليتى براى آن متصور نيست به همين دليل وضعيت فعاليت حزب كارگزاران هم در مقطع فعلى در هاله اى از ابهام است. اگرچه معتقدم اين وضع با اين شرايط باقى نخواهد ماند و تاريخ نشان داده است كه اين شرايط زودگذر است و پايان خواهد يافت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين درخصوص تشكيل جبهه سياسى توسط ميرحسين موسوى، گفت: به نظر مى رسد زمينه هاى اجتماعى و سياسى تشكيل چنين جبهه اى در كشور وجود دارد زيرا همان تعداد افرادى كه به زعم آقايان به موسوى راى داده اند نيروهاى عظيمى هستند كه بيشتر آنها از نخبگان و دانشگاهيان هستند و اين عده مى توانند در تشكيل چنين جبهه اى به موسوى كمك كنند اما اينكه برخورد دولت و نظام با چنين پديده اى چگونه خواهد بود، در هاله اى از ابهام قرار داد. وى تصريح كرد: اگر اين جبهه سياسى بخواهد مردم را براى شركت در يك راهپيمايى دعوت كند، معلوم نيست از سوى مسئولان چه برخوردى با آنها صورت گيرد.
هاشمى با بيان اينكه تشكيل يك جبهه سياسى نيازمند ابزارهاى زيادى است به تحولات بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: با توجه به تحولات بعد از انتخابات و اينكه احزاب سياسى در يك شرايط خاصى به سر مى برند آمادگى همكارى و مشاركت براى چنين جبهه اى از سوى اين احزاب وجود دارد.
حال بايد ديد كه تشكيل چنين جبهه اى با توجه به فضاى كشور تا چه ميزان مى تواند فعاليت موثرى داشته باشد. عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگى در پاسخ به سؤالى مبنى بر كمك بزرگانى همچون هاشمى رفسنجانى، خاتمى و كروبى براى تشكيل جبهه سياسى گفت: آقاى هاشمى در سال ۸۴ و بعد از برگزارى انتخابات اگرچه گفته بودند كه شكايت خود را به خداوند مى برند اما
پيشنهاد تشكيل جبهه اعتدال را داده بودند و حتى آيين نامه آن را هم تا حدودى تدوين كرده بودند اما به دلايلى اين جبهه شكل نگرفت. وى ادامه داد: البته شرايط سياسى فعلى با سال ۸۴ متفاوت است و اكنون بخشى از مردم احساساتشان خدشه دار شده است و به آنها توهين شده است و به نظر مى رسد زمينه تشكيل چنين جبهه اى با توجه به استقبال مردمى و نارضايتى از وضعيت فعلى وجود دارد. هاشمى در پاسخ به سؤالى در خصوص آخرين بيانيه كارگزاران سازندگى كه در آن نسبت به در خطر بودن امنيت ملى هشدار داده شده بود، گفت: ما معتقديم امنيت ملى در شرايط فعلى در خطر است و در بيانيه خود نيز خواستار اولويت دادن امنيت ملى از سوى تمامى افراد شده بوديم و حتى مجمع تشخيص مصلحت نيز در بيانيه خود خواستار اين شده بود كه با خردگرايى و اولويت دادن به امنيت ملى بحران ها فروكش كند كه البته به اين خواست مجمع توجه نشد.
وى تصريح كرد: اكنون در بين دلسوزان نظام احساس مشتركى وجود دارد كه شرايط جامعه، شرايط مناسبى نيست و امنيت ملى در خطر است هرچند هم عده اى از بزرگان ملاحظاتى دارند و اظهار نظر نمى كنند ولى وجه مشترك همه دلسوزان نظام مخصوصاً كسانى كه ريشه در انقلاب دارند و همراه امام بودند اين است كه اوضاع فعلى را مطلوب نمى بينند و نسبت به آينده كشور احساس خطر مى كنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بيانيه اخير محسن رضايى كه براى آينده نظام احساس خطر كرده بود اين نگرانى ها را بسيار جدى دانست و تأكيد كرد: بعد از انتخابات و موج دستگيرى هايى كه به وجود آمد عده اى از علما و مسئولان كشور خواستار آزادى اين افراد شدند ولى متأسفانه به اين درخواست علما توجه اى نشد. وى با بيان اينكه اگر نظامى پايدار باقى بماند بايد مبتنى بر مردم باشد، اظهار داشت: امام(ره) تمام حرف شان اين بود كه مردم در تمامى امور مد نظر باشند و حتى در زمان دولت آقاى ميرحسين صراحتا مى گفتند كه هر كارى كه مردم مى توانند انجام دهند، دولت آن را انجام ندهد ولى متأسفانه در مقطع فعلى اين روند مخدوش شده است و اعتماد مردم لطمه ديده و ديوار بلند بى اعتمادى بين مردم و مسئولان نظام شكل گرفته است.
هاشمى راه برون رفت از وضعيت فعلى را چاره انديشى عقلاى قوم و دلسوزان نظام دانست و گفت: بايد براى خروج از بحران به وجود آمده چاره انديشى شود و عقلاى قوم و دلسوزان نظام بنشينند و تعصب ها را كنار بگذارند و راهكارهاى منطقى اى كه بتواند اعتماد مردم را بازسازى كند مد نظر قرار دهد. عضو ارشد حزب كارگزاران همچنين در خصوص علت سكوت هاشمى رفسنجانى بعد از تحولات انتخاباتى گفت: اين موضوعى است كه مردم مكررا از ما سؤال مى كنند و توقع دارند ايشان كه در بحران ها به كمك مردم آمده و بحران هاى نظام را حل كرده اند و مشكلات را از ميان برداشته اند و جزء اصلى ترين اركان نظام هم بودند امروز هم فعال شوند ولى شايد شرايط زمانى، امكانات و توانايى ها با گذشته فرق كرده ولى معتقدم بايد براى بازگرداندن اعتماد مردم هزينه هايى پرداخت.
وى با اشاره به حرمت شكنى هايى كه در هنگام و بعد از انتخابات از سوى برخى افراد صورت گرفت،اظهار داشت: من همواره تأكيد كردم كه نبايد حرمت شكنى صورت گيرد و اگر حرمت ها شكسته شود حد و مرزى ندارد و گريبان همه را خواهد گرفت. رئيس دفتر سياسى حزب كارگزاران با اشاره به توصيه هاى رهبر انقلاب مبنى بر رعايت حرمت ها و همچنين موضع گيرى اخير سخنگوى دولت در خصوص شخصيت هاى نظام از جمله هاشمى رفسنجانى، اظهار داشت: اين افراد نشان داده اند كه هيچگونه تبعيتى از رهبرى ندارند و خودشان را در پناه رهبرى مخفى مى كنند و هرچه مى خواهند مى گويند در حالى كه همه مى دانند چه كسانى صحنه گردان اينگونه كارها و حرمت شكنى ها هستند و متأسفانه بايد بگويم كه اكنون ديگر هيچ حريمى باقى نمانده است.
وى با اشاره به نقش روحانيت براى حل بحران به وجود آمده گفت: مردم از روحانيت توقع زيادى دارند و اين قشر هميشه پناه مردم بوده است و انتظار مردم اين است كه روحانيت و علما اگر براى مسائل بين المللى موضع گيرى مى كنند در خصوص تحولات داخلى هم اتخاذ موضع كنند و نسبت به احقاق حقوق مردم تلاش كنند. هاشمى همچنين در خصوص اقامه نماز جمعه اين هفته توسط هاشمى رفسنجانى و بازتاب هاى اين موضوع در رسانه ها و افكار عمومى گفت: مردم منتظر برگزارى نماز جمعه توسط آقاى هاشمى بودند و پيش بينى مى شود استقبال خوبى از نماز جمعه اين هفته صورت گيرد
روزنامه ابرار سیاسی
.

0 نظرهای شما: