جلالي: بازداشتگاه کهريزک تعطيل شده است

جلالي: بازداشتگاه کهريزک تعطيل شده است
کاظم جلالى در جمع خبرنگاران پارلمانى با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کميته ويژه بررسى وضعيت بازداشت‌شدگان، تصريح کرد: کميته‌ ويژه را با زندانيان زندان اوين ديدار کرد.
به گزارش ايسنا، سخنگوى کميته ويژه بررسى وضعيت بازداشت‌شدگان، افزود: به گفته مرتضوى کسانى که هم‌اکنون در زندان به‌سر مى‌برند، کسانى هستند که در آشوب‌ها دست داشتند و يا از عوامل تحريک‌کننده و يا به عنوان اتاق فکر بودند. البته کسانى هم هستند که در وسط ميدان بوده و با سلاح‌هاى گرم و سرد به اموال عمومى مردم تعرض کردند.
جلالى با بيان اينکه از دادستان عمومى و انقلاب تهران خواسته شده تا با کسانى که اتهامات سنگينى ندارند، با رأفت اسلامى برخورد شود، خاطرنشان کرد: ما تاکيد داريم که با باقى افراد بايد طبق ضوابط قانونى برخورد شود. البته طبق قانون بايد ظرف 24 ساعت به اين افراد تفهيم اتهام شود تا از امکان داشتن وکيل برخوردار بوده و به دادگاه‌هاى مربوطه معرفى شوند تا هر چه سريع‌تر مراحل کار آنها براساس ضوابط قانونى طى شود.
سخنگوى کميته ويژه، با اشاره به کشته شدن کامرانى و روح‌الاميني، يادآور شد: در جلسه ديروز با سعيد مرتضوى مقرر شد تا پرونده اين دو نفر در اختيار دو تن از اعضاى کميسيون امنيت ملى قرار گيرد. البته به گفته دادستان عمومى و انقلاب تهران، اين دو نفر مننژيت داشته‌اند و از طرف دادستانى هم يک قاضى مامور شده است تا پيگير موضوع شود.
وى با تاکيد بر اينکه اميدواريم تا با مجموعه اقداماتى که توسط مجلس و دستگاه قضايى صورت مى‌گيرد، از اين مرحله عبور کنيم، يادآور شد: کميته ويژه آمادگى دارد تا شکايات مردم را شنيده و اقدامات لازم را انجام دهد.
جلالى با اشاره به اينکه کميته ويژه از زندان رجايى‌شهر ديدار داشته است، گفت: در اين ديدار به صورت ويدئوکنفرانس با ساير روساى زندان‌ها نيز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت. وى همچنين با اشاره به بازد‌اشتگاه کهريزک که به علت نبود امکانات و نداشتن استاندارد لازم تعطيل شده است، تصريح کرد: قصد ما از بازديد زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، ديدار با زندانيان و کسب اطلاعات دقيق و
صحيح از آنهاست، چرا که متاسفانه عده‌اى در داخل و خارج از کشور با نيت ضربه به نظام، مطالبى بيان مى‌کنند که صحت ندارد. مخبر کميته ويژه بررسى وضعيت بازداشت‌شدگان، در خصوص تعداد فوت‌شدگان و دستگيرشدگان نيز، گفت: در حال بررسى تعداد بازداشت‌شدگان و فوت‌شدگان هستيم. اما تاکيد مى‌کنيم که؛ آنچه رسانه‌هاى خارجى عنوان کرده‌اند کاملا غلط است و آمار دقيقى ندارند.

0 نظرهای شما: