خاکسپاری بقایای پیکرهای 62 قربانی «توپولوف مرگ»


خاکسپاری بقایای پیکرهای 62 قربانی توپولوف مرگ


تهران - خبرگزاری ایسکانیوز : بقایای پیکرهای افزون بر 60 قربانی «توپولوف مرگ» که در قزوین سرنگون شده بود امروز در تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش روز شنبه گروه حوادث ایسکانیوز: قطعه نا‌م آوران تاکنون بهشت زهرا (س) تهران برای ملی پوشان جودو ، صالحین برای گروه پرواز و قطعه خصوصی 211 - نزدیک سرسرای دعای ندبه - برای خاکسپاری بقایای پیکرهای سایر جانباختگان سرنگونی مرگبار هواپیمای شرکت «کاسپین» در نظر گرفته شد.
همچنین با درخواست خانواده یکی از قربانیان ، بقایای جنازه اش در قطعه 76 که پیش از این خریداری شده بود به خاک سپرده شد.
ساعت 11:33 چهارشنبه گذشته هواپیمای مسافربری «توپولوف Tu-154» شرکت «کاسپین» با 168 مسافر و خدمه فرودگاه بین المللی امام (ره) را از «تهران» به مقصد «ایروان» ارمنستان ترک کرده بود که فقط 16 دقیقه بعد در زمین های کشاورزی روستای «فارسیان» قزوین سرنگون شد.
گزارش ایسکانیوز می افزاید ، شاهدان می گویند موتور سمت چپ «توپولوف» که 22 سال از عمر آن می گذشت در آسمان آتش گرفته و این صحنه از روی زمین قابل دیدن بود.هواپیما پس از برخورد به زمین - با دماغه - منفجر و تکه و تکه شد و تمامی سرنشینان نگون بخت آن در دم جان باختند.
بزرگ ترین قطعه باقیمانده از هواپیما که احتمالا مربوط به موتور آن است در 200 متری قربانگاه قرار داشت.11 عضو تیم ملی جودوی نوجوانان ایران هم در پرواز آخر «توپولوف مرگ» جان باختند.
با کشف سومین جعبه سیاه «تاپوت پرنده» پنج کارشناس روسی ، جمعه وارد تهران شدند تا رمزگشایی را آغاز کنند.این سومین سرنگونی مرگبار «توپولوف Tu-154» در ایران از سال 2002 بود.

0 نظرهای شما: