گلباران قربانگاه سرنشینان «توپولوف مرگ»



گلباران قربانگاه سرنشینان توپولوف مرگ



تهران - خبرگزاری ایسکانیوز: جمعی از مردم ، مسئولان و خلبانان ، قربانگاه سرنشینان هواپیمای مسافربری «توپولوف» را در قزوین گلباران کردند.

به گزارش روز جمعه گروه حوادث ایسکانیوز: روز پنجشنبه «سبو سرکیسیان» اسقف اعظم جامعه ارامنه ایران به قزوین رفت و در آیین گلباران قربانگاه 168 سرنشین هواپیمای مسافربری «توپولوف» شرکت «کاسپین» شرکت کرد.وی اعلام کرد : اعتقاد به خداوند آرامش بخش همه ما داغداران است
. در این گونه ، موارد تازه در می یابیم که انسان در مقابل حوادث هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و باید با اعتقاد به پروردگار رستگار شویم و نیرو بگیریم.وی تصریح کرد: به مناسبت این حادثه دردناک با هماهنگی شوراهای خلیفه گری و اسقف های خلیفه گری ایران 3 روز عزای عمومی اعلام شده است.
پاپ بندیکت شانزدهم - رهبر کلیسای کاتولیک - نیز طی پیامی به خانواده های قربانیان صمیمانه تسلیت گفت.همچنین «ابوترابی» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تسلیت ، گفت: حادثه تلخ و جانکاه سقوط هواپیما بسیاری از مردم را داغدار و جامعه ورزشی و ارامنه و جامعه خلبانان و کادر پروازی کشور را متاثر کرد.همزمان در ارمنستان ، پرچمها به حالت نیمه برافراشته در آمد و رادیو و تلویزیون این کشور از نشان دادن برنامه های تفریحی پنجشنبه که روز عزای عمومی برای قربانیان «توپولوف» ایران بود خودداری کرد.بستگان قربانیان در ارمنستان نیز خود را برای سفر به قزوین آماده می کنند.
پنج نفر از مسافران آن هواپیما ارمنستانی بودند.گفته می شود سازمان هواپیمایی ایران یک فروند بوئینگ 747 را برای سفر بستگان قربانیان به ایران راهی «ایروان» کرد.«کریستوفور سوگومونیان» که پدرش در میان قربانیان است گفت : ما با سایر بستگان به قزوین می رویم تا هرچه توانستیم پیدا کنیم به خاک بسپاریم.
از سوی دیگر «آرلن داوودیان» نماینده خطوط هوایی «کاسپین» در ارمنستان اظهار داشت : به هر یک از خانواده های قربانیان دست کم 32 هزار یورو غرامت پرداخت خواهد شد.ساعت 11:33 چهارشنبه گذشته هواپیمای مسافربری «توپولوف Tu-154» شرکت «کاسپین» به شماره پرواز 7908 با 168 مسافر و خدمه فرودگاه بین المللی امام (ره) را از «تهران» به مقصد «ایروان» ارمنستان ترک کرده بود که فقط 16 دقیقه بعد در زمین های کشاورزی روستای «فارسیان» قزوین سرنگون شد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، شاهدان می گویند موتور سمت چپ «توپولوف» که 22 سال از عمر آن می گذشت در آسمان آتش گرفته و این صحنه از روی زمین قابل دیدن بود.هواپیما پس از برخورد به زمین - با دماغه - منفجر و تکه و تکه شد و تمامی سرنشینان نگون بخت آن در دم جان باختند.
بزرگ ترین قطعه باقیمانده از هواپیما که احتمالا مربوط به موتور آن است در 200 متری قربانگاه قرار داشت.11 عضو تیم ملی جودوی نوجوانان ایران هم در پرواز آخر «توپولوف مرگ» جان باختند.
با کشف سومین جعبه سیاه «تاپوت پرنده» پنج کارشناس روسی ، امروز (جمعه) وارد تهران می شوند تا رمزگشایی را آغاز کنند.این سومین سرنگونی مرگبار «توپولوف Tu-154» در ایران از سال 2002 بود.525

0 نظرهای شما: