مقام معظم رهبري خطاب به رييس جمهور:‌ انتصاب
آقاي مشايي ملغي و كان لم يكن
اعلام گردد



خبرگزاري فارس: فرمان رهبر معظم انقلاب خطاب به رئيس جمهور درباره عزل اسفنديار رحيم مشايي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي انتصاب اسفنديار رحيم مشايي به عنوان معاون اول رييس جمهور، مقام معظم رهبري در نامه‌اي به رييس جمهور دستور عزل وي را صادر كرد.

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

جناب آقاي دكتر احمدي نژاد-رياست محترم جمهوري اسلامي ايران با سلام وتحيت، انتصاب جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي به معاونت رييس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان به شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغي و كان لم يكن اعلام گردد
. سيد علي خامنه‌اي
27/4/88
ثمره هاشمي در پاسخ به فارس: مشائي از معاون اولي رئيس جمهور كناره گيري كرد
خبرگزاري فارس: دستيار ارشد رئيس جمهور گفت: آقاي مشائي اعلام كرد با اين حكمي كه اعلام شد، بنده خود را از اين به بعد معاون اول رئيس جمهور نمي‌دانم و در هر جاي ديگر كه لازم باشد در خدمت انقلاب و ايران خواهم بود.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سيد مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور در حاشيه اختتاميه مسابقات بين المللي قرآن كه دقايقي پيش به كار خود پايان داد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص حكم مقام معظم رهبري در خصوص بركناري اسفنديار رحيم مشائي و زمان استعفاي وي از سمت معاون اولي رئيس جمهور گفت: آقاي مشائي اعلام كرد با اين حكمي كه اعلام شد بنده خود را از اين به بعد معاون اول رئيس جمهور نمي‌دانم و در هر جاي ديگر كه لازم باشد در خدمت انقلاب و ايران خواهم بود.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص جانشين وي و پاسخ احمدي نژاد به نامه مقام معظم رهبري گفت: بنده اطلاعي در اين دو مورد ندارم.
دستيار ارشد رئيس جمهور با اشاره به دليل عدم حضور رئيس جمهور در اين مراسم گفت: آقاي احمدي نژاد دوستدار و خادم قرآن کريم است، اما گاهي معذوراتي پيش مي‌آيد که وي نمي‌تواند در برخي برنامه‌ها شرکت کند. ثمره هاشمي ادامه داد: بنده به نمايندگي از رئيس جمهور در اين مراسم شرکت کردم تا ضمن ابلاغ سلام آقاي احمدي نژاد، مراتب تقدير و قدرداني وي از تمامي شرکت کنندگان و دست اندرکاران اين دوره از مسابقات را اعلام کنم.
ثمره هاشمي در خصوص علت نشستن خود بر روي زمين پس از سخنراني در اين مراسم گفت: بنده وقتي ديدم دوستان عزيزي كه از دوستداران و ياران قرآني هستند و بر روي زمين نشستند خجالت كشيدم و بهتر ديدم كه در جمع آنها بنشينم؛ لذا پس از سخنراني بر روي صندلي ننشستم.
وي در خصوص تركيب اعضاي كابينه دولت دهم گفت: بنده اطلاع دقيقي از تركيب اعضاي دولت دهم ندارم.

0 نظرهای شما: