بعد از ظهر جمعه و به دنبال گرد و غبار شديد؛

شعاع ديد افقي در بندر دير به 600 متر رسيد



خبرگزاري فارس: بر اساس اعلام سازمان هواشناسي، به دنبال گرد و غبار شديد، بعد از ظهر امروز‌ شعاع ديد افقي در بندر دير به 600 متر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سازمان هواشناسي‌، با توجه به جوي كه به علت حضور ذرات گرد و غبار در بندر دير ايجاد شده است، ديد افقي در اين بندر در ظهر و بعد از ظهر جمعه به 600 متر رسيده است و احتمال كاهش اين ميزان ديد نيز پيش‌بيني مي‌شود.
‌سرعت باد نيز در ساعات ياد شده كمتر از دو كيلومتر بوده كه اين عامل نيز موجب تشديد جو موجود شده و به گفته پزشكان، وجود اين وضعيت جوي براي سالخوردگان، كودكان و بيماران ريوي و قلبي بسيار خطرناك است. بر اساس گزارش‌هاي رسيده اين جو تا روز يكشنبه در بندر دير حكمفرماست.
بر اساس توصيه مسئولان بهداشتي استان بوشهر، با راه‌اندازي سيستم هاي تهويه مطبوع، توزيع ماسك استاندارد بين مردم و آگاهي بخشي از مخاطرات حضور در چنين شرايط هوايي، مي‌توان از زيان گرد و غبار بر سلامت عمومي جامعه جلوگيري كرد.
در حال حاضر يك ايستگاه ثابت سنجش آلودگي هوا در مركز استان بوشهر نصب شده و به صورت شبانه‌روزي وضعيت جوي را ثبت مي‌كند.
در دو روز گذشته و به دنبال گرد و غبار غليظ در استان بوشهر، بسياري از پروازهاي فرودگاه‌هاي استان لغو شده و رفت و آمد در جاده‌هاي استان نيز به كندي انجام مي‌شود.

0 نظرهای شما: