سوالهای بی پاسخ برای خانواده های داغدار و بازماندگان سانحه هوائی سقوط هواپیمای توپولف کاسپین


بیانیهء اجتماع خانواده های قربانیان سانحهء سقوط هواپیمای توپولوف کاسپین

این اجتماع آرام ساعت 11.33 دقیقه ء صبح امروز همزمان با لحظهء سقوط
هواپیمای توپولوف شرکت هواپیمائی کاسپین در برابر ساختمان دفتر این شرکت در
تهران برگزار گردید
- درخواست خانواده های داغدار از مجامع بین المللی و حقوق بشر برای بازنگری در
خصوص تحریم هایی چون فروش قطعات و یا هواپیماهای جدید به جمهوری اسلامی
ایران که باعث چنین سانحه های دلخراش و غیر قابل بخشش می گردد.
متن کامل بیانیه در ذیل تصاویر همین صفحه درج شده است
:مشروح خبر با لینک زیر

http://vartandav.blogspot.com/2009/07/blog-post_22.html














1-اینک که یک هفته از این فاجعه می گذردچگونه می توان توجیه کرد که نه شرکت هوایی کاسپین و نه هواپیمایی کشوری و هیچ ارگان دیگری مستقیما" با خانواده های داغدار هیچ تماس نداشته!؟!حتی با یک تماس تلفنی به آنها تسلیت نگفته یا شاخه گلی برای آنها ارسال نکرده اند؟
2-هیچ مسئولی یا حتی یک روانشناس....با خانواده های داغدار ملاقات نکرده و از وضعیت روحی و روانی آنان مطلع نبوده و برای تسلی خاطر آنان هیچ اقدام نشده است؟ و نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ معنوی نیز اقدامی صورت نگرفته است.
3-آیا براستی بی توجهی تا این حد به دلیل این نیست که روز اول حادثه از طرف دولت عزای عمومی یا ملی اعلام نشد؟ آیا جان باختن 168 نفر که در بین آنها تیم ملی جودوی نوجوانان بوده است، بعنوان حادثه ای که یکی از بزرگترین حوادث هوایی تاریخ کشور می باشد ارزش سوگ ملی را نداشته؟
4-جمهوری ارمنستان 25 تیر ماه را عزای ملی اعلام داشت آن هم برای 5 شهروندی که در این پرواز شوم جان باخته و تمامی پرچمهای سفارتخانه ها جمهوری ارمنستان در جهان نیمه افراشته بود جز پرچم جمهوری اسلامی ایران؟ چگونه باید این واقعه را توجیه کرد.



اعتراضات و درخواستهای خانواده های داغدار


1- به تعلیق در آوردن هواپیمایی کاسپین تا بررسی و کارشناسی سانحه هوایی 24 تیر ماه و بازنگری کامل به دلیل کفایتی شرکت مزبور.2- اعلام حقایق تاخیر پرواز فوق و آمار پروازهای هواپیما و مشکلات فنی آن در روزهای گذشته و اعلام چگونگی کنترل کیفیت هواپیمای مزبور.3- اعلام حقایق جعبه های سیاه هواپیما. 4- برخورد حقوقی با مسئولین و وزیر مربوطه در این خصوص 5- ابطال انحصاری بودن پرواز هواپیمایی کاسپین به جمهوری ارمنستان.6- استیضاح وزیر راه و ترابری توسط نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و استعفای مسئولین هواپیمایی کشوری.7- ایجاد امنیت و کیفیت در ناوگان هواپیمایی کشوری که در چند روز گذشته نیز شاهد مشکلات آن بوده ایم.8- پیگیری قانونی با اشخاص و ارگان هایی که به طوز غیر واقع اعلام کرده اند:الف) هواپیما تاخیر نداشته ب) اجساد تحویل داده شده ج) تست DNA انجام شده د) هواپیما دارای گواهی استاندارد پرواز تا سال 2010 بوده و غیره9- پیگیری قانونی حقوق حقه خانواده های داغدار از شرکت کاسپین ، هواپیمائی کشوری- کشور سازنده و شرکت صادر کننده گواهی استاندارد هواپیمای مزبور .10- درخواست از مجامع بین المللی و حقوق بشر برای بازنگری در خصوص تحریم هایی چون فروش قطعات و یا هواپیماهای جدید به جمهوری اسلامی ایران که باعث چنین سانحه های دلخراش و غیر قابل بخشش می گردد. 11- پرداخت جریمه، غرامت، دیه و مخارج جانبی ایجاد شده در این خصوص و حقوق حقه خانواده های داغدار توسط شرکت کاسپین – هواپیمایی کشوری و کشور سازنده هواپیما.12- بازنگری در سیاست های کلی دولت برای ایجاد امنیت در ناوگان هواپیمایی کشوری.13- درخواست از رسانه ها – جراید و صدا و سیما جهت اعلام حقوق حقه مردم و عدم سانسور خواسته ها و اعتراضات مردمی در این خصوص.14- بازنگری ستاد های بحران و ستادهای حوادث غیر مترقبه که حتی در چنین حوادثی قادر به انجام وظایف تخصص و شرعی حداقلی خود نبوده؟ چه برسد به حوادث بزرگی چون زلزله...

خانواده های داغدار سانحه<<توپولف 154>> و جمعی از هموطنان

رونوشت به:


- نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای ارسال به دولت و ارگان های مربوطه-

شرکت کاسپین و هواپیمایی کشوری

- جراید و رسانه های گروهی

2 نظرهای شما:

Anonymous said...

Mr Vartan,
Shat shnorhak ser site-i hamar,
shat lav teghekutunerek talis yev amboghjovin, ser varske katar.

Anonymous said...

kani dogh grelov oozoomem im khorin shnorhakalootioone haytnem bolor ayn anznavorootiooneris vor ays site-e dasavorelov bolorin irakan loorere darasoomen. yerpek oontooneli chi ayskan antarberootioon yev chehetevank. petke hetevel vor apagayoom nman debker chpatahen.

carmen
tehran