هيچ بازداشتي از اغتشاشات اخير در اختيار نيروي انتظامي نيست


احمدي‌مقدم: هيچ بازداشتي از اغتشاشات اخير در اختيار نيروي انتظامي نيست


خبرگزاري فارس: فرمانده ناجا گفت: نيروي انتظامي چند روز است كه هيچ بازداشتي مربوط به اغتشاشات اخير را در اختيار ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، اسماعيل احمدي‌مقدم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: از يك هزار و 32 فرد بازداشت شده در حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات، بالغ بر دو سوم افرادي كه رسيدگي هاي مقدماتي و خطاي كمتري داشتند، آزاد شدند.

وي اضافه كرد: حدود يك سوم و يا كمتر از اين افراد كه به نوعي در تخريب اموال عمومي دست داشتند و مرتكب جرمي شده بودند، در اختيار دادسرا و دستگاه قضايي قرار گرفتند و در مسير رسيدگي به پرونده قضايي هستند.

احمدي‌مقدم در رابطه با اظهارات سخنگوي دولت انگليس و واكنش اين كشور به گفته‌هاي خود گفت: در هر صورت مداخله انگليس در اغتشاشات و بحران اخير كشورمان قطعي و آشكار است و اين نقش‌آفريني چه توسط سفارتخانه‌شان و چه توسط شبكه بي‌بي‌سي در اتاق عمليات بحران آشكارتر از آن است كه تكذيب و مورد انكار قرار گيرد.

وي افزود: آنها پيش از اظهارات ما همواره در موضع تهاجمي بودند و پس از آن در موضع دفاعي قرار گرفتند كه اين امر مثبتي بود.

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با به‌كارگيري فرماندهان بومي در استان‌ها نيز پاسخ داد: رويكرد ما در استان‌ها انتخاب فرمانده بومي نيست چرا كه معتقديم در كارمان مشكل ايجاد مي‌كند. احمدي‌مقدم گفت: اساسا در دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي بومي‌گرايي نمي‌تواند اصل باشد اما در بدنه نيرو مانعي ندارد.

وي ادامه داد: استفاده از فرماندهان بومي در مسيري اجراي عدالت و پيگيري بي‌طرفانه امور مشكل‌آفرين بوده لذا اگرچه ما مخالفتي با داشتن يك فرمانده بومي نداريم ولي به عنوان يك اصل جزو سياست‌هاي ما نيست.

فرمانده ناجا با بيان اينكه در استان‌هاي خيلي بزرگ، بومي بودن فرمانده خيلي تاثيرگذار نيست، اظهار داشت: هم‌اكنون فرماندهان 90 درصد استان‌هاي كشور غير‌بومي هستند.

احمدي‌مقدم همچنين در رابطه با كشفيات مواد مخدر گفت: هم‌اكنون در بحث كشف مواد مخدر در اوج قرار داريم و روزانه 2 تن و سالانه بيش از 1000 تن مواد مخدر كشف مي‌كنيم. وي ضمن تاكيد بر ادامه اين برنامه خاطرنشان كرد: برنامه و رويكرد پيش روي نيروي انتظامي تقويت اقدامات فرهنگي و پيشگيري براي غير‌معتادين است تا بتوانيم از اين طريق گرايش به سمت مواد مخدر را كاهش دهيم.

0 نظرهای شما: