ر‌أي اعتماد مجلس به وزرا بايد براساس شايسته‌سالاري باشد


استاد دانشگاه در گفتگو با فارس

ر‌أي اعتماد مجلس به وزرا بايد براساس شايسته‌سالاري باشد



-خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه گفت: ر‌أي اعتماد مجلس به وزرا بايد براساس شايسته‌سالاري و نياز مديريت كشور باشد.
بهرام منتظري عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرضا در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات 22 خرداد اشاره و اضافه كرد: حضور چشمگير مردم در اين انتخابات بيانگر اين مسئله بود كه مردم با روش مديريت و انديشه‌هاي سياست داخلي و خارجي احمدي‌نژاد موافق هستند.
وي در اين ‌ارتباط‌ افزود: احمدي‌نژاد براي اينكه به عنوان خدمتگزار مردمي كه به او اعتماد كردند بيش از پيش موفق باشد بايد نظرات مردم را در بخش‌هاي مختلف جويا شود. منتظري با استقبال از فراخوان رئيس جمهور براي ايجاد شرايطي در راستاي اعلام آمادگي افراد توانمند و نخبه تصريح كرد: بايد مجموع حضور اين افراد و نظرات متعدد مردم جمع‌بندي شده و كار كارشناسي لازم بر روي آن انجام شده و به صورت لايحه‌هايي به مجلس ارائه شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرضا با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور در گفتگوي زنده در صداوسيما اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد در اين سخنان اشاره كرد كه انتظارات بيشتري از برخي وزرا داشته و با بررسي عملكرد آنها به اين نتيجه رسيده كه در 4 سال آينده توان خدمتگزاري هرچه بيشتر به مردم را ندارد كه اين حركت عملكردي مثبت از سوي رئيس جمهور است
منتظري با تأكيد بر اينكه براي خدمت بيشتر به اين مردم قدردان و صبور بايد افرادي با توان بالا و كار كارشناسي زياد به عنوان وزرا به مجلس معرفي شوند، عنوان كرد: مجلس نيز جايگاه قانونگذاري داشته و براساس تكاليف خود بايد بدون هيچ ملاحظه فردي و گروهي به منافع ملي توجه كرده و براين اساس به وزرا رأي اعتماد دهد.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه مجلس دست برادري و سرسپردگي به كسي نداده است، افزود: نمايندگان مجلس بايد براساس شايسته‌سالاري و نياز مديريت مملكت به وزراي پيشنهادي رأي اعتماد يا عدم اعتماد بدهد و نبايد تحت تأثير جوسازي‌ها و القائات بيروني قرار گيرند.
وي با تأكيد بر اينكه مجلس شوراي اسلامي از قانون و قانونگرايي جان مي‌گيرد، اظهار داشت: حكومت قانون همان چيزي است كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب برآن تأكيد مي‌كند لذا مجلس بايد خواستار قانون و رعايت‌كننده آن باشد. منتظري با بيان اينكه اگر شخصي از لحاظ عملكردي و مديريتي خدشه‌دار بود نبايد رأي‌اعتماد بگيرد،‌ افزود: مجلس و دولت بايد دوستانه هماهنگ با تعامل بالا حركت را پيش ببرند
. عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرضا هماهنگي‌هاي قبلي براساس منطق و كار كارشناسي قبل از معرفي وزرا را بين دولت و مجلس ضروري دانست و گفت: اين حركت باعث مي‌شود اختلافات بين دولت و مجلس به حداقل برسد.

0 نظرهای شما: