در نخستين خبر رسمي اعلام شد


16 تن در سانحه هواپيماي آرياتور جان باختند


خبرگزاري فارس: جانشين ستاد حوادث غيرمترقبه خراسان رضوي دقايقي پيش در نخستين اعلام نظر رسمي مسئولان اظهارداشت: 16 نفر در پرواز آرياتور به مشهد جان باختند.
● به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سعيد حسين‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: براي اين افراد اقدامات قانوني و قضايي به انجام رسيده است و مصدومين براي درمان به مراكز درماني اعزام شده‌اند. معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي، درباره علت برخورد اين هواپيما و سانحه ايجاد شده براي هواپيماي ايلوشين روسي در فرودگاه بين‌المللي مشهد گفت: يك تيم از مركز بدين منظور در حال اعزام است تا علت سانحه بررسي و اعلام شود./


سخنگوي هواپيمايي كشوري خبر داد قربانيان سانحه فرودگاه مشهد 13 خدمه پرواز و 3 مسافر بودند



خبرگزاري فارس: سخنگوي هواپيمايي كشوري گفت: در هواپيما سانحه ديده 153 مسافر حاضر بودند كه متاسفانه از اين تعداد 3 مسافر و 13 خدمه پرواز كشته شدند.
رضا جعفر زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبري فارس توانا با اشاره به اينكه هواپيما سانحه ديده از نوع ايولشين كشور قزاقستان است گفت: اين هواپيما بعد از ظهر امروز با شماره پرواز 1525 ساعت 18:5 دقيقه از باند شهيد هاشمي نژاد مشهد خارج شد كه متاسفانه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از مسافران و خدمه پرواز شد. وي افزود: به محض مخابره اين خبر تيم بررسي سانحه سازمان هواپيماي كشوري به مشهد مقدس اعزام شد تا علت بروز اين حادثه را بررسي كند. جعفر زاده اظهار داشت: علت خروج هواپيما از باند فرودگاه پس از بررسي هاي كارشناسي اعلام خواهد شد.



باز هم ناوگان مسافربری هوایی؛
انحراف هواپیما در مشهد 17 کشته و 20 زخمی داشت



تهران - خبرگزاری ایسکانیوز : هنوز داغ مرگ 168 سرنشین «توپولوف Tu-154» شرکت «کاسپین» روی قلب مردم ایران سنگینی می کرد که ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای مسافربری دیگر در فرودگاه مشهد ، خبر ساز شد
به گزارش روز جمعه گروه حوادث ایسکانیوز : ساعت 18:20 جمعه، هواپیمای شماره پرواز 1525«ایلوشن64» شرکت «آریاتور» با 153 نفر مسافر ، تهران را به مقصد مشهد ترک کرده بود که به علت نقص فنی دچار حادثه شد.
روابط عمومی فرودگاه شهید «هاشمی نژاد» مشهد اعلام کرد : در این رخداد دلخراش دست کم 17 نفر از سرنشینان هواپیمای مسافربری شرکت «آریاتور» جان باختند و 20 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم است.
سرپرست هواپیمایی کشوری هم گفت: علت سانحه هواپیمای «ایلوشن64» انحراف آن از باند فرودگاه مشهد به هنگام نشستن و



برخورد دماغه با یکی از دیوارها بوده است.
«ایلخانی» با بیان این که گروه تجسس سازمان هواپیمایی کشوری ، رهسپار قربانگاه شده است تصریح کرد: تحقیق جامع تر کارشناسان ادامه دارد و نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
ظهر 24 تیر 1388 نیز هواپیمای مسافربری «توپولوف Tu-154» شرکت «کاسپین» با 168مسافر و خدمه فرودگاه بین المللی امام (ره) را از «تهران» به مقصد «ایروان» ارمنستان ترک کرده بود که فقط 16 دقیقه بعد در زمین های کشاورزی روستای «فارسیان» قزوین سرنگون شد.۴۷ نفر از سرنشینان تابوت پرنده ، ارمنی بودند.


شاهدان می گویند موتور سمت چپ «توپولوف» که 22 سال از عمر آن می گذشت در آسمان آتش گرفته و این صحنه از روی زمین قابل دیدن بود.هواپیما پس از برخورد به زمین - با دماغه - منفجر و تکه و تکه شد و تمامی سرنشینان نگون بخت آن در دم جان باختند.
گزارش ایسکانیوز می افزاید ، بزرگ ترین قطعه باقیمانده از هواپیما که احتمالا مربوط به موتور آن است در 200 متری قربانگاه قرار داشت.
با وجود این رخدادهای مرگبار و استفاده از هواپیماهای فرسوده در ناوگان مسافربری هوایی ، بعید نیست این صنعت بیش تر مسافران خود را از دست بدهد و ورشکست شود.به راستی مسئول جان مسافرانی که به این ناوگان فرسوده اطمینان می کنند کیست ؟ منتظر پاسخ هستیم5

0 نظرهای شما: