مراسم تحليف رئيس جمهور هفته دوم مرداد برگزار مى شود


مراسم تحليف رئيس جمهور هفته دوم مرداد برگزار مى شود


محمدرضا باهنر اعلام كرد: مراسم تحليف دهمين رئيس جمهورى اسلامى ايران در جلسات علنى دومين هفته مرداد ماه بين روزهاى ۱۱ تا ۱۵ اين ماه برگزار خواهد شد.

نايب رئيس مجلس شوراى اسلامى در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: مراسم تحليف محمود احمدى نژاد يك روز پس از تنفيذ حكم رياست جمهورى توسط مقام معظم رهبرى برگزار خواهد شد. وى خاطرنشان كرد: هم مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى و هم مراسم تحليف در فاصله زمانى ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه برگزار مى شود.
نايب رئيس مجلس شوراى اسلامى يادآور شد: رئيس جمهور طبق عرف ۳ يا ۴ روز بعد از مراسم تحليف، وزراى خود را به مجلس شوراى اسلامى معرفى مى كند و مجلس نيز بر اساسآيين نامه، بررسى موضوع راى اعتماد به هيأت وزيران را آغاز مى كند. وى ابراز اميدوارى كرد اول شهريورماه دولت دهم مستقر شده باشد.
طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران، رئيس جمهور در مجلس شوراى اسلامى در جلسه اى كه با حضور رئيس قوه قضاييه و اعضاى شوراى نگهبان تشكيل مى شود به ترتيب زير سوگند ياد مى كند و سوگندنامه را امضا مى نمايد:
بسم الله الرحمن الرحيم من به عنوان رئيس جمهور در پيشگاه قرآن كريم و در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد كرده كه پاسدار مذهب رسمى و نظام جمهورى اسلامى و قانون اساسى كشور باشم و همه استعداد و صلاحيت خويش را در راه ايفاى مسئوليت هايى كه بر عهده گرفته ام به كار گيرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلاى كشور، ترويج دين و اخلاق، پشتيبانى از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودكامگى بپرهيزم و از آزادى و حرمت اشخاص و حقوقى كه قانون اساسى براى ملت شناخته است حمايت كنم. در حراست از مرزها و استقلال سياسى و اقتصادى و فرهنگى كشور از هيچ اقدامى دريغ نورزم و با استعانت از خداوند و پيروى از پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام قدرتى را كه ملت به عنوان امانتى مقدس به من سپرده است، همچون امينى پارسا و فداكار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم
مراسم تخلیف احمدی نژاد یک روز پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقتم رهبری انجام خواهد شد..

0 نظرهای شما: