رئيس كارگروه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين به فارس خبر داد:آخرين اطلاعات درباره حادثه سقوط هواپيماي توپولوف
خبرگزاري فارس: رئيس كارگروه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين گفت: تعداد 161 مسافر اين پرواز ايراني بودهاند و تا كنون دو جعبهسياه از سه جعبه سياه اين هواپيما يافته شده است.
احمد مجيدي رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس«توانا»، تصريح كرد: اين هواپيما پرواز خود را در ساعت 11:33 روز چهارشنبه از فرودگاه امام خميني (ره) آغاز كرده بود كه در 75 مايلي فرودگاه امام خميني، در ساعت 11:50 دقيقه از صفحه رادار محو شد و اين در حالي است كه تا آن زمان تحت پوشش سه سيستم رادار بوده است. وي تأكيد كرد: خلبان پرواز در آخرين مكالمات خود با فرودگاه اعلام كرده بود كه پرواز بدون هيچ مشكلي انجام شده است و با كادر رادار فرودگاه خداحافظي كرده بود.
*161 مسافر پرواز 7908 كاسپين ايراني بودهاند
مجيدي تصريح كرد: طبق آخرين اخبار از 168 نفر مسافر اين هواپيما، هفت نفر از آنها تبعه كشورهاي خارجي و بقيه مسافران تبعه كشور ايران بودهاند. مجيدي با بيان اينكه گروه پروازي (كرو) 16 نفر بودهاند، خاطرنشان كرد: از هفت نفر تبعه خارجي، پنج نفر تبعه كشور ارمنستان بودهاند كه از اين پنج نفر ، دو نفر آنها كادر فني پرواز بودهاند و دو نفر ديگر تبعه كشور گرجستان بودهاند. مجيدي تصريح كرد: اين در حالي است كه ممكن است در يكي دو روز آينده آمار اعلام شده كشتهشدگان تبعه ارمنستان تغيير كند، زيرا اسامي ارمنيهايي كه در ايران زندگي ميكنند و تبعه ايران هستند نيز با اسامي ارامنه تبعه ارمنستان، مشابه است و ممكن است اسامي ارامنه اعلام شده، افرادي باشند كه در تبعيت ايران هستند. وي ادامه داد: طبق آخرين اطلاعات به دست آمده از واحد كنترل گذرنامه نيروي انتظامي، از 168 نفر مسافران هواپيما، هفت نفر آنها تبعه كشورهاي خارجي بودهاند.
*تمامي قطعات اجساد جمعآوري و به پزشكي قانوني انتقال داده شده است
مجيدي اظهار داشت: در ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه به محض قطعي شدن سقوط هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي كاسپين به شماره پرواز 7908، به دستور رياست جمهور و وزير راه و ترابري، كميته بحران در وزارت راه و ترابري و نيز در استان قزوين به عنوان محل وقوع حادثه، تشكيل شد. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين، خاطرنشان كرد: كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيما در حال حاضر در ستاد مديريت بحران استان قزوين مستقر است. مجيدي تصريح كرد: پس از برگزاري جلسات متعدد توسط كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيما با استاندار قزوين و انجام فعاليتهاي لازم، در حال حاضر تمامي قطعات اجساد كه به طرز وحشتناكي متلاشي شدهاند جمعآوري و به پزشكي قانوني قزوين انتقال داده شده است و اين اجساد تا پنجشنبه به پزشكي قانوني تهران منتقل خواهند شد.
احمد مجيدي رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس«توانا»، تصريح كرد: اين هواپيما پرواز خود را در ساعت 11:33 روز چهارشنبه از فرودگاه امام خميني (ره) آغاز كرده بود كه در 75 مايلي فرودگاه امام خميني، در ساعت 11:50 دقيقه از صفحه رادار محو شد و اين در حالي است كه تا آن زمان تحت پوشش سه سيستم رادار بوده است. وي تأكيد كرد: خلبان پرواز در آخرين مكالمات خود با فرودگاه اعلام كرده بود كه پرواز بدون هيچ مشكلي انجام شده است و با كادر رادار فرودگاه خداحافظي كرده بود.
*161 مسافر پرواز 7908 كاسپين ايراني بودهاند
مجيدي تصريح كرد: طبق آخرين اخبار از 168 نفر مسافر اين هواپيما، هفت نفر از آنها تبعه كشورهاي خارجي و بقيه مسافران تبعه كشور ايران بودهاند. مجيدي با بيان اينكه گروه پروازي (كرو) 16 نفر بودهاند، خاطرنشان كرد: از هفت نفر تبعه خارجي، پنج نفر تبعه كشور ارمنستان بودهاند كه از اين پنج نفر ، دو نفر آنها كادر فني پرواز بودهاند و دو نفر ديگر تبعه كشور گرجستان بودهاند. مجيدي تصريح كرد: اين در حالي است كه ممكن است در يكي دو روز آينده آمار اعلام شده كشتهشدگان تبعه ارمنستان تغيير كند، زيرا اسامي ارمنيهايي كه در ايران زندگي ميكنند و تبعه ايران هستند نيز با اسامي ارامنه تبعه ارمنستان، مشابه است و ممكن است اسامي ارامنه اعلام شده، افرادي باشند كه در تبعيت ايران هستند. وي ادامه داد: طبق آخرين اطلاعات به دست آمده از واحد كنترل گذرنامه نيروي انتظامي، از 168 نفر مسافران هواپيما، هفت نفر آنها تبعه كشورهاي خارجي بودهاند.
*تمامي قطعات اجساد جمعآوري و به پزشكي قانوني انتقال داده شده است
مجيدي اظهار داشت: در ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه به محض قطعي شدن سقوط هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي كاسپين به شماره پرواز 7908، به دستور رياست جمهور و وزير راه و ترابري، كميته بحران در وزارت راه و ترابري و نيز در استان قزوين به عنوان محل وقوع حادثه، تشكيل شد. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين، خاطرنشان كرد: كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيما در حال حاضر در ستاد مديريت بحران استان قزوين مستقر است. مجيدي تصريح كرد: پس از برگزاري جلسات متعدد توسط كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيما با استاندار قزوين و انجام فعاليتهاي لازم، در حال حاضر تمامي قطعات اجساد كه به طرز وحشتناكي متلاشي شدهاند جمعآوري و به پزشكي قانوني قزوين انتقال داده شده است و اين اجساد تا پنجشنبه به پزشكي قانوني تهران منتقل خواهند شد.
*هواپيماي كاسپين تا سال 2010 ميلادي از لحاظ سلامت فني تأييد شده بود
مجيدي خاطرنشان كرد: در ساعت وقوع حادثه بلافاصله كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري كه مرجع قانوني تشخيص وقوع سانحه است، توسط بالگرد به محل حادثه در استان قزوين اعزام و در آنجا مستقر شد. وي با بيان اينكه اين كميسيون هماكنون در حال جمعآوري قطعات هواپيما است، تأكيد كرد: اين كميسيون با تقسيم به 11 گروه كاري، تمامي فعاليتهاي لازم در جهت بررسي علل سقوط هواپيما را انجام ميدهند. مجيدي تأكيد كرد: هر كدام از گروهاي اين كميسيون به بررسي يكي از جوانب حادثه ميپردازد كه بررسي سلامت كادر پرواز از 15 روز قبل از وقوع حادثه تا زمان پرواز، بررسي جعبههاي سياه هواپيما، بررسي سيستمهاي الكتريكي هواپيما و از اين قبيل، از فعاليتهاي گروههاي كميسيون مذكور است. وي با بيان اينكه كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي، در حال بررسي اظهارات شاهدان ماجرا است، افزود: جزئيات پرواز و تمامي مشخصات فني و ظاهري هواپيما، توسط كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي، از 15 روز قبل از پرواز تاكنون بررسي شده است، ضمن آنكه جعبههاي سياه هواپيما نيز توسط اين كميسيون بررسي خواهد شد. وي با بيان اينكه تمامي چكهاي ايمني و استانداردهاي پرواز تا قبل از پرواز هواپيما انجام شده بود، تأكيد كرد: طبق بررسيهاي به عمل آمده هواپيماي توپولوف شركت كاسپين تا سال 2010 ميلادي از لحاظ امنيت پرواز و سلامت فني، بررسي و تأييد شده بود.
*جعبه سياه توپولوف كاسپين يافته شده است مجيدي با بيان اينكه قطعات هواپيما جمعآوري شده است، خاطرنشان كرد: اين هواپيما مجهز به سه دستگاه ضبط اطلاعات صوتي و تصويري (جعبه سياه) بوده است كه پس از تلاش فراوان در حال حاضر دو دستگاه آن يافته شده است كه اين دو دستگاه نيز بسيار صدمه ديدهاند و كميسيون برسي سوانح سازمان هواپيمايي هماكنون به دنبال جعبه سياه سوم است. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين با بيان اينكه اين دستگاهها جهت بازخواني و بازبيني به تهران منتقل خواند شد، خاطرنشان كرد: در صورت عدم توانايي بازبيني علت وقوع حادثه در دستگاههاي صوت و تصوير هواپيماي توپولوف، اين دستگاهها لازم است به شركت سازنده هواپيما ارجاع داده شوند تا از آن طريق، لحظات پاياني پرواز و دلايل سقوط هواپيما مشخص شود.
*تمهيدات لازم براي انتقال آخرين اطلاعات به بازماندگان انديشيده شده است
مجيدي تصريح كرد: شركت هواپيمايي كاسپين شماره تلفني را جهت پاسخگويي به بازماندگان كشته شدگان اين هواپيما اعلام كرده است تا در صورت لزوم از آخرين اخبار متوفيان خود با خبر شوند. مجيدي تأكيد كرد: تعدادي از خانوادههاي كشتهشدگان عصر امروز جهت دريافت آخرين اخبار و اطلاعات در فرودگاه بينالمللي امام خميني حاضر شده بودند كه توسط مديريت اين فرودگاه در آن مكان پذيرايي شدند و اسكان يافتند. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين خاطرنشان كرد: همچنين تعدادي ديگر از خانودههاي كشته شدگان در محل حادثه واقع در 12 كيلومتري جنوب قزوين بين منطقه فارسيان و جنت آباد در بخش مركزي قزوين، حاضر شدند و از نزديك عمليات جمعاوري اجساد را مشاهده كردند كه در حال حاضر توسط استانداري قزوين از آنها پذيرايي به عمل ميآيد و امكانات لازم جهت استراحت در اختيار آنها قرار گرفته است.
*تمامي بخش فني اين هواپيما توسط شركت سازنده ايمن معرفي شده بود
اين گزارش حاكي است سيد احمد مؤمنيرخ مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور در اينباره اظهار داشت: اين هواپيما 15 دقيقه پس از حركت در ارتفاع 28800 پا از سطح زمين در حال پرواز بوده است كه ناگهان تغيير مسير ميدهد. وي اظهار داشت: مسئولان كنترل رادار هنگامي كه متوجه تغيير مسير اين هواپيما ميشوند، پنج بار با خلبان هواپيما تماس ميگيرند، اما هيچ ارتباطي برقرار نميشود. مؤنيرخ خاطرنشان كرد: اين هواپيما به مدت 17 ثانيه تا 270 درجه تغيير مسير ناگهاني ميدهد و در مدت زمان 5/1 دقيقه سقوط ميكند. مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور تأكيد كرد: اين هواپيما تا هنگام پرواز، تحت كنترل سه رادار مركز كنترل ايلوان در زنجان، مركز كنترل فرودگاه مهرآباد و مركز كنترل فرودگاه امام خميني قرار داشته است. مؤمني رخ با بيان اينكه اين هواپيما در خط مركزي كريدر هوايي پرواز ميكرده است، اظهار داشت: پس از قطع ارتباط هواپيماي كاسپين با مركز كنترل پرواز، از خلبانهاي هواپيماهاي آسمان و ايراناير كه در آن مناطق در حال پرواز بودهاند خواسته شده بود كه با هواپيماي مذكور ارتباط برقرار كنند كه آنها نيز موفق به برقراري ارتباط نميشوند. مؤمني رخ با بيان اينكه شركت هواپيمايي كاسپين در طول هفته چهار پرواز در اين مسير برقرار كرده است، افزود: هواپيماي توپولوف كاسپين در حدود يكماه پيش تأييديه دارا بودن استاندارد را از شركت سازنده كسب كرده بود.
به گزارش فارس هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي كاسپين كه در مسير تهران - ايروان در حال پرواز بود، 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني(ره) در منطقه روستاي جنت آباد استان قزوين دچار سانحه شد و به علت وجود 20 تن بنزين در باك آن، با انفجار مهيبي مواجه شد. اين گزارش حاكي است شماره پرواز اين هواپيما 7908 است. به گزارش فارس كارشناسان دليل احتمالي وقوع اين حادثه را نقص فني اعلام كردهاند.
*جعبه سياه توپولوف كاسپين يافته شده است مجيدي با بيان اينكه قطعات هواپيما جمعآوري شده است، خاطرنشان كرد: اين هواپيما مجهز به سه دستگاه ضبط اطلاعات صوتي و تصويري (جعبه سياه) بوده است كه پس از تلاش فراوان در حال حاضر دو دستگاه آن يافته شده است كه اين دو دستگاه نيز بسيار صدمه ديدهاند و كميسيون برسي سوانح سازمان هواپيمايي هماكنون به دنبال جعبه سياه سوم است. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين با بيان اينكه اين دستگاهها جهت بازخواني و بازبيني به تهران منتقل خواند شد، خاطرنشان كرد: در صورت عدم توانايي بازبيني علت وقوع حادثه در دستگاههاي صوت و تصوير هواپيماي توپولوف، اين دستگاهها لازم است به شركت سازنده هواپيما ارجاع داده شوند تا از آن طريق، لحظات پاياني پرواز و دلايل سقوط هواپيما مشخص شود.
*تمهيدات لازم براي انتقال آخرين اطلاعات به بازماندگان انديشيده شده است
مجيدي تصريح كرد: شركت هواپيمايي كاسپين شماره تلفني را جهت پاسخگويي به بازماندگان كشته شدگان اين هواپيما اعلام كرده است تا در صورت لزوم از آخرين اخبار متوفيان خود با خبر شوند. مجيدي تأكيد كرد: تعدادي از خانوادههاي كشتهشدگان عصر امروز جهت دريافت آخرين اخبار و اطلاعات در فرودگاه بينالمللي امام خميني حاضر شده بودند كه توسط مديريت اين فرودگاه در آن مكان پذيرايي شدند و اسكان يافتند. رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي كاسپين خاطرنشان كرد: همچنين تعدادي ديگر از خانودههاي كشته شدگان در محل حادثه واقع در 12 كيلومتري جنوب قزوين بين منطقه فارسيان و جنت آباد در بخش مركزي قزوين، حاضر شدند و از نزديك عمليات جمعاوري اجساد را مشاهده كردند كه در حال حاضر توسط استانداري قزوين از آنها پذيرايي به عمل ميآيد و امكانات لازم جهت استراحت در اختيار آنها قرار گرفته است.
*تمامي بخش فني اين هواپيما توسط شركت سازنده ايمن معرفي شده بود
اين گزارش حاكي است سيد احمد مؤمنيرخ مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور در اينباره اظهار داشت: اين هواپيما 15 دقيقه پس از حركت در ارتفاع 28800 پا از سطح زمين در حال پرواز بوده است كه ناگهان تغيير مسير ميدهد. وي اظهار داشت: مسئولان كنترل رادار هنگامي كه متوجه تغيير مسير اين هواپيما ميشوند، پنج بار با خلبان هواپيما تماس ميگيرند، اما هيچ ارتباطي برقرار نميشود. مؤنيرخ خاطرنشان كرد: اين هواپيما به مدت 17 ثانيه تا 270 درجه تغيير مسير ناگهاني ميدهد و در مدت زمان 5/1 دقيقه سقوط ميكند. مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور تأكيد كرد: اين هواپيما تا هنگام پرواز، تحت كنترل سه رادار مركز كنترل ايلوان در زنجان، مركز كنترل فرودگاه مهرآباد و مركز كنترل فرودگاه امام خميني قرار داشته است. مؤمني رخ با بيان اينكه اين هواپيما در خط مركزي كريدر هوايي پرواز ميكرده است، اظهار داشت: پس از قطع ارتباط هواپيماي كاسپين با مركز كنترل پرواز، از خلبانهاي هواپيماهاي آسمان و ايراناير كه در آن مناطق در حال پرواز بودهاند خواسته شده بود كه با هواپيماي مذكور ارتباط برقرار كنند كه آنها نيز موفق به برقراري ارتباط نميشوند. مؤمني رخ با بيان اينكه شركت هواپيمايي كاسپين در طول هفته چهار پرواز در اين مسير برقرار كرده است، افزود: هواپيماي توپولوف كاسپين در حدود يكماه پيش تأييديه دارا بودن استاندارد را از شركت سازنده كسب كرده بود.
به گزارش فارس هواپيماي توپولوف شركت هواپيمايي كاسپين كه در مسير تهران - ايروان در حال پرواز بود، 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني(ره) در منطقه روستاي جنت آباد استان قزوين دچار سانحه شد و به علت وجود 20 تن بنزين در باك آن، با انفجار مهيبي مواجه شد. اين گزارش حاكي است شماره پرواز اين هواپيما 7908 است. به گزارش فارس كارشناسان دليل احتمالي وقوع اين حادثه را نقص فني اعلام كردهاند.
0 نظرهای شما:
Post a Comment