دفتر رییس جمهور گمانه زنی برخی رسانه ها درباره جلسه اخیر هیات دولت را تکذیب کرد


دفتر رییس جمهور گمانه زنی برخی رسانه ها درباره جلسه
اخیر هیات دولت را تکذیب کرد


تهران - خبرگزاری ایسکانیوز: معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در اطلاعیه ای، گمانه زنی برخی رسانه ها درخصوص جلسه هیات دولت روز چهارشنبه گذشته را تکذیب کرد و آن را غیر اخلاقی و غیرقانونی خواند.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران " ایسکانیوز" به نقل ااز پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این اطلاعیه آمده است: گمانه زنی برخی رسانه ها و جراید در خصوص جلسه هیات دولت روز چهارشنبه مورخ 88.4.31 که براساس اطلاعات نادرست تنظیم شده به لحاظ آن که از مصادیق تشویش افکار عمومی و مشوه کردن فضای سیاسی کشور تلقی می شود، اقدامی غیراخلاقی و البته غیرقانونی است. این اطلاعیه می افزاید: متاسفانه برخی رسانه های رسمی از جمله رسانه ملی نیز با تمسک به برخی شنیده ها و اخبار غیر مستند اقدام به تهیه گزارش هایی در این زمینه نمودند.
لذا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده توجه به نکات ذیل را جهت استحضار ملت شریف ایران ضروری می داند:
1- اصولاً مجادله ، بحث ، اعتراض و یا مناقشه ای در جلسه رسمی هیات دولت به ویژه در ارتباط با موضوع مطرح شده صورت نپذیرفته و آنچه در خصوص جلسه این روز دولت عنوان شده صحت ندارد.
2- ریاست جلسه مذکور تا پایان بر عهده رییس جمهور محترم بوده است، فلذا در زمان حضور ایشان واگذاری اداره جلسه، به معاون اول نمی تواند صحت داشته باشد به همین دلیل ، داستان پردازی در خصوص تعطیلی جلسه هیات دولت و اتفاقات بعدی بی پایه است.
3- گفته شده است چهار وزیر از جمله آقای دکتر لنکرانی وزیر محترم بهداشت به دلیل اعتراض، جلسه دولت را ترک نموده اند! جالب آنکه جناب آقای دکتر لنکرانی در جلسه مذکور حضور نداشته و در ماموریت خارج از کشور بوده اند، البته در سناریوی خیالی نویسندگان ایشان نیز در فهرست وزرای برکنار شده قرار گرفته است!
4- در ادامه این التهاب آفرینی نام تعدادی دیگر از وزرای محترم در فهرست وزرای برکنار شده قرار داده شد، در حالی که هرگز از سوی هیچ مقام رسمی در دولت به ویژه دفتر رییس جمهور این اخبار مورد تایید قرار نگرفته بود .
5- موکداً یادآوری می شود دفتر رییس جمهور و به طور مشخص معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی تنها منبع رسمی انتشار اخبار مربوط به رییس جمهور محترم است، لذا انعکاس اخبار کذب از منابع ناآگاه ، غیررسمی و یا شنیده های ناصحیح از افراد غیرمسوول نادرست و بلکه غیرقانونی است.
6- بدیهی است رعایت آرامش روانی جامعه ، پرهیز از تشویش فضای کشور ، انتشار اخبار مستند از منابع رسمی و پرهیز از گمانه زنی های باطل از الزامات هر رسانه است، لذا ضمن تکذیب مجدد اخبار منتشر شده در خصوص جلسه روز چهارشنبه مورخ هیات دولت ، لزوم پاسخگویی رسانه¬هایی که مبادرت به درج اخبار کذب نموده اند در برابر قانون را یادآور می شود

0 نظرهای شما: