زاهدي: ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش به صلاح كشور نيست

در جمع خبرنگاران ؛زاهدي: ادغام وزارتخانه‌هاي

علوم و آموزش و پرورش به صلاح كشور نيست

زاهدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دانشجوياني كه در اغتشاشات اخير حضور داشتند آيا از تحصيل محروم هستند اظهار داشت:

من در این خصوص اطلاعی ندارم

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمد‌مهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه سومين گردهمايي دانشجويان فعال ايراني خارج از كشور كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌شود، در جمع خبرنگاران در خصوص دكتراي پژوهشي، گفت: مجوز دكتراي پژوهشي صادر شده و آيين‌نامه آن نيز امضاء و ابلاغ شده است و از امسال اجرايي مي‌شود.

وي در خصوص افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها نيز گفت: طبق روال عادي هر سال افزايش ظرفيت وجود دارد، البته سياست وزارت علوم بر اين است كه تمام توان خود را براي تحصيلات تكميلي به كار گيرد زيرا كشور نياز به توسعه در اين بخش را احساس مي‌كند لذا خواهش من از مجلس اين است كه اگر قصد افزايش ظرفيت دوره ليسانس را دارند در اين خصوص اقدامي نكند.
زاهدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دانشجوياني كه در اغتشاشات اخير حضور داشتند آيا از تحصيل محروم هستند اظهار داشت: من در اين خصوص اطلاعي ندارم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاري مبني بر اينكه آيا قرار است روز 18 تير در تقويم آموزشي وزارت علوم روز دانشجويان خارجي نامگذاري شود، گفت: هر نامگذاري بايد توسط شوراي عالي فرهنگي مصوب شود.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص ادغام وزارت‌خانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش گفت: بحث ادغام اين وزارتخانه‌ها مطرح است اما وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم اطلاع چنداني در خصوص روند آن ندارند و اين ادغام به صلاح كشور نيست.



0 نظرهای شما: