تحریم شرکت کاسپین و هواپیماهای توپولوف

تحریم شرکت کاسپین و هواپیماهای توپولوف
خواستهء بازماندگان سانحهء هواپیمائی توپولوف کاسپین
من بلیطم را پس دادم
مقارن ساعت 11.30 صبح امروز چهارشنبه 31 تیر ماه (1388) گروهی از بازماندگان و خانواده های قربانیان سانحهء هوائی توپولوف شرکت هواپیمائی کاسپین در مقابل ساختمان این شرکت، اجتماع ارام و اعتراض آمیزی را بر پا کردند.
آنان خواستار رسیدگی و اعلام سریع چگونگی سقوط پرواز شماره 7908 هواپیمای توپولوف TU-145 در تاریخ 24 تیر ماه بودند که با 168 سرنشین از تهران عازم ایروان جمهوری ارمنستان بود، اما تنها 16 دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی امام خمینی به دلایل نا معلوم در12 کیلومتری جنوب قزوین و در منطقهء فارسیان سقوط کرد و کلیهء سرنشینان و خدمه پروازی کشته شدند.
اجتماع کنندگان که به مناسبت هفتمین روز سانحه و در ساعت 11:33 دقیقه (زمان سقوط هواپیما) در برابر ساختمان دفتر هواپیمائی کاسپین در تهران گرد آمده بودند، ضمن انتقاد شدید از بی اعتنائی مسئولین نسبت به کشته شدگان و خانواده های انان خواستوار اعلام چکونگی سقوط هواپیما شدند.
معترضین با قرائت و تائید بیانیه ای مشتمل بر یک مقدمه 4 بندی و مطالبات 14 ماده ای انرا در چند نسخه امضا نموده و به صورت طومار تسلیم مقامات کردند.
هنگامی که مسئولین دون پایه شرکت هواپیمائی کاسپین از اجتماع کنندگان دعوت کردند که در داخل ساختمان ضمن پذیرائی.... به توضیحات مسئولین شرکت گوش فرا دهند، معترضین خشمگین گفتندان که هواپیمائی کاسپین یک هفته قبل از عزیزانشان در اوج هشت هزار متری زمین پذیرائی لازم را کرده اند و به دلیل تحریم این شرکت از ورود به ان نیز خودداری می ورزند.
یکی از شرکت کنندگان با انتقاد شدید از بی اعتنائی مسئولین نسبت به کشته شدن 168 تن از هموطنان کشورمان گفت : این سانحه در حالی صورت می گیرد که در کشورهای پیشرفته، هواپیماها برای حمل مرغ و گوسفند نیز می بایست استانداردهای لازم را رعایت کنند.
یکی دیگر از معترضین نیز گفت: »در حالی که دولت جمهوری ارمنستان که میزبان هواپیما بوده و تنها چهار تن از شهروندان این کشور جزو کشته شدگان سانحه بودند، ئیس جمهور آن کشور سفر کاری خود به یکی از استانها را نیمه تمام رها کرده و به پایتخت باز می گردد و علاوه بر آن یک روز عزای ملی اعلام می کند و پرچم خود را در کشور و سفارتخانه های ارمنستان در همه کشورهای دنیا از جمله تهران نیمه افراشته نگه میدارد.
ابن در حالیست که در کشورمان گذشته از اینکه چنین اتفاقی نیافتاد، بلکه سیمای کشورمان به پخش فیلمهای کمدی پرداخت...
« خانم سدا آبراهامیان یکی دیگر از اجتماع کنندگان نیز گفت که با وجودی که الزاما" می بایست به کشور ارمنستان می رفتم، اما پس از این واقعهء هولناک بلیط خود را به هواپیمائی کاسپین عودت دادم.
معترضین پس از قرائت و تائید مفاد بیانیه و امضای طومار، با خواندن دعا برای قربانیان محل اجتماع را ترک کردند
برای مشاهدهء متن کامل بیانیه و تصاویر دیگر لینک زیر را کلیک کنید
.




0 نظرهای شما: