یک سانحه هوایی دیگر این بار در مشهد





یک سانحه هوایی دیگر این بار در مشهد



پرواز شماره 1525 خطوط هواپیمایی آریاتور که از تهران عازم مشهد بود در ساعت 18 و 25 دقیقه در حالی که قصد فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را داشت دچار سانحه شد.


یک فروند هواپیمای ایلوشین مسافربری شرکت هواپیمایی آریا در مسیر تهران-مشهد لحظاتی پیش در هنگام فرود در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد از باند این فرودگاه خارج و دچار سانحه شد.
مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در گفتگوی کوتاه با مهر با تایید این خبر گفت: این هواپیما در هنگام فرود در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد از باند این فرودگاه خارج و دچار سانحه شده است.
اسماعیلی افزود: هرگونه اطلاعات بیشتر در باره این خبر را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنید.
هنوز از تعداد کشته شدگان این سانحه هوایی اطلاعات در دسترس نیست.
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری در گفتگوی کوتاه با مهر از هر گونه اظهارنظر درباره این سانحه هوایی خودداری کرد.

پرواز شماره 1525 تهران- مشهد که ساعت 17 از فرودگاه مهرآباد به مقصد مشهد حرکت کرده بود هنگام فرود به علت ترکیدن لاستیک از باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد خارج شد.
نه روز قبل نیز یک فروند هواپیمای توپولف مسافری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 در مسیر هوایی تهران- ایروان 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حوالی شهر قزوین دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه تمام مسافران آن کشته شدند.


حداقل 20 نفر در پرواز شماره 1525 تهران ـ مشهد جان باخته‌اند


مشهد - خبرگزاری مهر: در سانحه خروج هواپیمای مسافربری از باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد حداقل 20 نفر از سرنشینان و خدمه پرواز جان باخته اند. به گزارش خبرنگار مهر از محل حادثه، سانحه روی داده به گونه ای است که چرخ عقب هواپیما دچار نقص شده، همچنین چرخ جلوی هواپیما باز نشده است و قسمت جلوی هواپیما به طور کامل آسیب دیده است .
شاهدان عینی عنوان می کنند که خلبان و افراد حاضر در کابین پرواز و نیز مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما نشسته بودند کشته شده اند.
برخی سایتهای خبری شمار کشته شدگان را بیش از 30 نفر اعلام کرده اند.
غلامحسین عباس آبادی یکی از مسافران این پرواز که از حادثه جان سالم به در برده است در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهار داشت: پرواز تا خود فرودگاه هیچ مشکلی نداشت اما لحظه فرود چرخهای جلویی باز نشد و چرخ عقب نیز دچار مشکل شد.
وی افزود: هواپیما در این حالت به دیوار فرودگاه برخورد کرده و وارد زمینهای کشاورزی شد و پس از برخورد با دکلهای برق و قطع آنها متوقف شد.
عباس آبادی خاطرنشان کرد: سه ردیف اول مسافران به علاوه سرنشینان کابین خلبان در همان لحظات جان باختند و پس از مدت زمانی که نمی دانیم چقدر طول کشید و در هواپیما حبس بودیم سانحه دیدگان را که همگی دچار آسیب و شوک بودند از قسمت بال هواپیما خارج کردند.
به گفته یکی از مسئولان حاضر در محل حادثه هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان و شمار دقیق مجروحان در دست نیست و حادثه دیدگان حادثه پس از مداوای سرپایی در مسجد بهمن فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به بیمارستانهای این شهر منتقل شده اند.
افراد منتقل شده شامل افرادی آسیب دیده از نواحی مختلف بدن تا مسافرانی است که دچار شوک شده اند
.

پرواز شماره 1525 خطوط هواپیمایی آریاتور که از تهران عازم مشهد بود در ساعت 18 و 25 دقیقه در حالی که قصد فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را داشت دچار سانحه شد.


پروازهای فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به حالت عادی بازگشت


مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فرودگاههای خراسان رضوی گفت: هم اکنون کلیه پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از سر گرفته شده است. بهنام پیرهنده در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهارداشت: به دنبال سانحه خروج هواپیما از باند و مجروح و کشته شدن تعدادی از هموطنان و نیز به منظور امداد رسانی و ساماندهی حادثه پروازهای فرودگاه به حالت تعلیق درآمده بود.
وی افزود: هم اکنون و پس از ساماندهی نسبی وضعیت هواپیمای سانحه دیده و نیز انتقال مجروحان به بیمارستانهای مشهد کلیه پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه از سرگرفته شده است.
به گفته وی کلیه پروازها بیش از یک ساعت در حالت تعلیق بوده است.

وزير راه خبر داد:مذاكره براي خريد و اجاره هواپيماي ايلوشين خبرگزاري فارس: وزير راه و ترابري گفت: با شركت هواپيماسازي ايلوشين در زمينه خريد و اجاره هواپيما مذاكراتي را خواهيم داشت
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري، محمد رحمتي كه در ديدار با خانوف معاون نخست وزير ازبكستان سخن مي گفت، شركت هواپيماسازي ايلوشين را براي گسترش مبادلات، مناسب ارزيابي كرد و خواستار مطالعه و بررسي بيشتر در اين زمينه شد.
وي با اشاره به موقعيت ترانزيت ايران و ازبكستان در منطقه خواستار افزايش همكاريهاي حمل و نقلي دو كشور شد و بيان كرد: ايران و ازبكستان مرز مشترك ندارند اما از لحاظ منطقه اي، فرهنگي، ديني و جغرافيايي مشتركات بسياري را دارند.
رحمتي تأكيد كرد: اراده كلي ايران در زمينه حمل و نقل ايجاد شرايطي آسان، ايمن و ارزان براي اتباع و اموال ازبكستان است و متقابلاً انتظاراتي را در اين زمينه داريم.
وزير راه و ترابري ادامه داد: اميدوارم قطار مسافري تاشكند به استانبول كه از ايران عبور مي كند نويدبخش گسترش روابط در زمينه هاي مختلف باشد. وي گفت: همچنين توصيه مي كنيم پروازهاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) از هفته اي يكبار به دوبار افزايش يابد و متقابلاً پروازهاي تاشكند به مشهد و يا تهران برقرار شود.
خانوف، معاون نخست وزير ازبكستان كه در رأس هيأت بلندپايه به ايران سفر كرده است، در ديدار با رحمتي اعلام كرد: حجم مبادلات دو كشور 658 ميليون دلار و ترانزيت دو ميليون تن كالا از طريق ايران در سال است كه اين ارقام نشان مي دهد همكاريهاي حمل و نقلي مهمترين زمينه گسترش روابط است.
وي با اشاره به برررسي هاي كارشناسي در زمينة حمل و نقل ريلي، هوايي و جاده اي خواستار افزايش همكاريهاي اقتصادي دو كشور شد. در مذاكرات هيأت ازبكستان طرفين با بررسي آخرين وضعيت اجراي موافقتنامه مسيرهاي حمل و نقل بين المللي بين ايران، ازبكستان و افغانستان بر لزوم همكاري بيشتر در جهت رفع موانع موجود و ارائه راهكارهاي نوين براي عملياتي نمودن آن تأكيد كردند.
همچنين با توجه به نقش كليدي و سازنده جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ازبكستان در سازمان همكاريهاي اقتصادي (اكو)، دو طرف مشاركت فعال دو كشور، اجرايي شدن پروژه راه آهن فراآسيايي را گام مهم در توسعه همكاريهاي حمل و نقل دو كشور ارزيابي كردند.
در ديدار هيأت ازبكستان دوطرف بر انجام مذاكرات دوجانبه و مستقيم در مناسبات حمل و نقل بين المللي ريلي بين دو طرف از جمله بهره برداري، بازاريابي، مسائل فني مهندسي و مالي و محاسباتي تأكيد كردند. هشتمين اجلاس كميسيون مشترك بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ازبكستان با طرح موضوعات جديد در توسعه تجارت بين دو كشور از 30 بهمن تا يكم اسفند در تهران برگزار شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي: در سانحه هوايي در فرودگاه مشهد 16 نفر كشته و 27 نفر زخمي شدند سرويس: راه و ساختمان
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي اعلام كرد، سانحه هوايي عصر امروز در فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي‌نژاد مشهد 16 كشته و 27 زخمي برجاي گذاشت.
دكتر عليزاده بيرجندي مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي، در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اعلام كرد: در اولين ساعات اين سانحه كه در هواپيماي مسافربري ايلوشن 62 متعلق به شركت هواپيمايي آريا تور به شماره پرواز 1525 تهران به مشهد روي داد، امدادگران جمعيت هلال احمر خراسان رضوي وارد صحنه شدند.
همچنين به گزارش ايسنا، در پي سانحه هواپيماي مسافربري در مشهد، سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: علت اين سانحه انحراف از باند فرودگاه هنگام نشستن بوده است.
سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري گفت: علت بروز اين سانحه‌، انحراف از باند فرودگاه بين‌المللي مشهد هنگام نشستن و برخورد دماغه آن با يكي از ديوارهاي فرودگاه بوده است.
براساس اطلاعات دريافتي، اين هواپيما 152 نفر سرنشين داشته كه ساعت 18:5 امروز هنگام فرود در فرودگاه بين‌المللي مشهد دچار سانحه شد.
طبق اين اطلاعات، خلبان اين هواپيما كه خارجي بوده و نيز دادپي مدير عامل شركت هواپيمايي آريا كه وي نيز جزو مسافران بود،‌ جان باختند.

0 نظرهای شما: