رهبر انقلاب:قضاياى اخير نبايد وسيله ايجاد اختلاف شود


رهبر انقلاب: قضاياى اخير نبايد وسيله ايجاد اختلاف شود


اگر اين اختلاف سليقه ها و برداشت ها با هواى نفس مخلوط شد كار خراب مى شود بنابراين بايد ملاحظه كرد كجا اختلاف سليقه
براساس هواى نفس و كجا براساس احساس تكليف است

.
حضرت آيت الله خامنه اى در ديدار شركت كنندگان در بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللى قرآن كريم، عمل به قرآن را موجب عزت، پيشرفت، عظمت و اتحاد امت اسلامى دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل كشور خاطرنشان كردند: قضاياى چند روز اخير نبايد وسيله اى براى ايجاد اختلاف و شكاف شود و همه بايد برادرانه با هم همكارى و براى پيشرفت كشور تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامی وعده نصرت خداى متعال را به مؤمنين حتمى برشمردند و با اشاره به اينكه اگر به شرايط تحقق وعده الهى و دستورات قرآن عمل كنيم، در عرصه زندگى، وعده الهى را خواهيم ديد خاطرنشان كردند: امروز دنياى اسلامى تشنه عمل به قرآن است و قرآن بايد معيار و محور معرفت و عمل ما باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى به تلاش دشمنان اسلام و قرآن براى ضربه زدن به اتحاد اسلامى و بدبين كردن دل هاى امت اسلامى نسبت به يكديگر اشاره كردند و افزودند: دشمنان اسلام با خدعه و نيرنگ مى گويند كه با قرآن مخالفتى ندارند اما با آنچه كه محور تربيت و تعليم قرآنى است مخالف هستند.
رهبر انقلاب اسلامى با اشاره به وحدت و يكپارچگى ملت ايران خاطرنشان كردند: معناى اتحاد و اعتصام به حبل الله اين است كه در اصول همدل باشيم هرچند ممكن است در برخى از فروع با هم اختلاف داشته باشيم و اين مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نيست. حضرت آيت الله خامنه اى با توصيه به مراقبت در گفتار و پرهيز از ايجاد اختلاف افزودند: رد و طرد ديگران به طور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست و همه بايد براى ساختن كشور برادرانه كمك و همكارى كنند.
ايشان با اشاره به قضاياى دو سه روز اخير خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنكه نبايد به كسى بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يك امر از همه آن چيزهايى كه صلاحيت محسوب مى شود نفى كرد.
رهبر انقلاب اسلامى همگان را به رعايت انصاف در عمل و گفتار دعوت كردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعايت انصاف و عدالت حتى در برخورد با دشمنان خاطرنشان كردند: در نظام جمهورى اسلامى همه ضمن اعلام پايبندى خود به اصول، و با سلايق مختلف در كنار هم باشند.
ايشان اختلاف سليقه را امرى طبيعى دانستند و با اشاره به اينكه اختلاف سليقه در همه دوران هاى مختلف وجود داشته است، افزودند: اگر اين اختلاف سليقه ها و برداشت ها با هواى نفس مخلوط شد كار خراب مى شود بنابراين بايد ملاحظه كرد كجا اختلاف سليقه براساس هواى نفس و كجا براساس احساس تكليف است.
حضرت آيت الله خامنه اى دقت در عمل به تكليف و رعايت تقوا يعنى تلاش و مراقبت براى انجام وظيفه را موجب لطف و فضل الهى دانستند و خاطرنشان كردند: در احساس تكليف هم، دقت لازم است تا قدم از دايره تكليف آن طرف تر نگذاشت و زياده روى نكرد. رهبر انقلاب اسلامى در پايان با اشاره به ضرورت تلاش براى عمل به وظايف و رعايت تقوا افزودند: بحمدلله تا امروز لطف و مدد الهى شامل حال ملت ايران بوده است.

0 نظرهای شما: