هیاتی از روسیه هنوز وارد کشور نشده است


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: هیاتی از روسیه هنوز وارد کشور نشده است



تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یک هیات کارشناسی از سوی روسیه برای بررسی دلایل حادثه سقوط هواپیمای توپولف-154 در قزوین وارد ایران خواهند شد که هنوز اطلاعاتی از زمان ورودشان در دست نیست.

رضا جعفرزاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" گفت: هر چند کمیته هواپیمایی بین دولتی روسیه از بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که قصد دارد گروهی را برای تحقیق به ایران بفرستد اما تا کنون این گروه وارد کشور نشده اند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ترکیب این تیم ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: به نظر می رسد جمعی از کارشناسان هوایی و خلبانان برای تحقیق در خصوص علل سقوط هواپیمای روسی توپولف به ایران اعزام شوند و درباره حضور مقامات هواپیمایی یا سازنده هواپیما بحثی در میان نیست.
وی با اشاره به قوانین بین المللی ادامه داد: در چنین حوادثی، کشور تولیدکننده هواپیما می تواند هیات کارشناسی برای بررسی ابعاد مختلف قضیه به محل حادثه اعزام کند و مستقیما درخواستی از سوی ایران صورت نگرفته است.
جعفرزاده در خصوص بازخوانی اطلاعات دستگاه های موسوم به جعبه سیاه تصریح کرد: اگر دریافت اطلاعات جعبه های سیاه در داخل کشور میسر شد، نیازی به ارسال آن به روسیه نخواهد بود اما این موضوع نیاز به امکانات و تخصص دارد که اگر متخصصان ایرانی موفق به بازخوانی اطلاعات آن نشدند، حضور هیات کارشناس روسی هم مشکلی را حل نمی کند و در اسرع وقت جعبه سیاه به مسکو فرستاده می شود.
روز گذشته رسانه های روسی از اعزام تیم کارشناسی روسی به ریاست "گئورگی یاچمن اف" یکی از خلبانان باسابقه و شناخته شده روس به کشور ایران، برای تحقیق درباره دلایل سقوط هواپیمای توپولف-154 ساخت روسیه، در یکصد کیلومتری پایتخت و در جنوب استان قزوین خبر داده بودند.در جریان سقوط هواپیمای توپولوف که ساعت 11و56دقیقه دیروز چهارشنبه در حومه قزوین" شهر اقبالیه" رخ داد، تمام 168سرنشین آن از جمله 15خدمه هواپیما در دم کشته شدند.
تاکنون علت این سانحه مشخص و اعلام نشده است ، اما معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد که دو جعبه از سه جعبه سیاه در محل سقوط پیدا شده است و جستجو برای یافتن سومین جعبه ادامه دارد.

0 نظرهای شما: