احمدي‌نژاد:قدرتي نمي‌تواند از ‌ايران امتياز بگيرد‌

احمدي‌نژاد:

قدرتي نمي‌تواند از ‌ايران امتياز بگيرد


‌رئيس جمهور گفت: بي‌شك ‌ايران در ميان هفت كشور اول قدرتمند دنيا در بخش‌هاي مختلف قرار گرفته است و هيچ
قدرتي نمي‌تواند از چنين كشوري با داشتن مردماني هوشيار امتياز بگيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز در مراسم انجام تست دريانوردي و‌ آب‌دهي اقيانوس پيماهاي ايران - اراك و ايران - شهركرد ساخت مجتمع ايزايكو، ضمن تقسيم سخنان خود به سه بخش ظرفيت‌هاي هرمزگان، صنعت كشتي‌سازي كشور و مسائل روز ايران و جهان، در بخش سوم سخنان خود بيان كرد: جواب دولت به اعتراف‌كنندگان مبني بر عذرخواهي در هر مسئله‌اي كه تاكنون به وجود آورده‌اند، است
.
وي با بيان اينكه كشورهاي بيگانه دخالت‌كننده در امور داخلي كشور پس از عذرخواهي بايد در راستاي بيان حسن نيت خود و بازگشت به روابط معمول در پي جبران اشتباهات خود برآيند، افزود: هر چند در نزد ملت ايران اين كشورها پس از عذرخواهي جايگاه قبلي را نخواهند داشت ولي ملت ايران در طول تاريخ به عنوان يك ملت اهل گفتگو و تعامل سازنده و دوطرفه مطرح است.
رئيس جمهور ضمن ذكر دستاوردهاي متعدد و مهم نظام در طول 30 سال اخير ادامه داد: بي‌شك جايگاه ايران در ميان هفت كشور اول قدرتمند دنيا در بخش‌هاي مختلف قرار گرفته است و هيچ قدرتي نمي‌تواند از چنين كشوري با داشتن مردماني هوشيار امتياز بگيرد.
احمدي‌نژاد با اشاره به اقتدار روز افزون ملت ايران و ترويج فرهنگ و آرمان‌هاي انقلابي و اسلامي و نهادينه شدن آن در قلب و روح ملت‌هاي آزاده دنيا اضافه كرد: اگر قرار باشد كسي امتياز بدهد آن استكبار جهاني است كه در حال حاضر براي تامين نيازهايش به ايجاد ناامني در كشورهاي اسلامي دست مي‌زنند.
وي بيان كرد: ملت ايران به حق كسي تجاوز نمي‌كند و تاكنون هيچ چيز بيشتر از حقوق خود نخواسته و طلب نكرده است و اين را تمام دنيا مي‌داند.
رئيس جمهور ملت ايران را يك ملت با اراده و مصمم در راه روشن و پرافتخار آرمان‌ها و اصول انقلاب و امام خميني (ره) دانست و گفت: اين امر تاكنون سبب رسيدن ملت به بالاترين رتبه‌هاي علم و دانش و اقتدار در دنيا شده است.
وي همچنين با اشاره به تحريف‌هايي كه در گوشه و كنار در قالب شيطنت‌هاي استعمار پير در مورد نام خليج‌فارس گاها به گوش مي‌رسد، عنوان كرد: بعضي‌ها در سخنان خود در قبال خليج‌فارس، خليج تا ابد فارس را به كار مي‌برند كه اصلا نياز به كلمه اضافي در مورد خليج‌فارس وجود ندارد و بدين وسيله بايد دنيا بداند كه اين مسايل كذب در افكار ملت مقتدري همچون ايران هيچ اثري ندارد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: تاكنون اين مسئله بيشتر به حالت جنگ رواني و شيطنت مطرح شده است و اگر كسي ادعاي خليج فارس را دارد دستش را بالا بگيرد تا ملت ايران او را بشناسد.
رئيس جمهور با بيان اينكه، اين مسئله را حاضريم در جمع مسئولان كشورهاي مختلف و رو در رو نيز مطرح كنيم، تاكيد كرد: هيچ كس جرات ادعاي تعلق خليج فارس را ندارد و در صورت وقوع اين ادعا و ابراز آن به طور رسمي از طرف يك كشور، آن كشور با برخورد جدي ملت و نظام ايران اسلامي روبه‌رو مي‌شود.
احمدي‌نژاد با اشاره به دوران انتخابات و مباحث مطرح شده در برخي از گفته‌ها و به تمسخرگيري سخنان وي كه مبني بر عدم جرات تهديد ملت ايران از طرف كشورهاي زورگو توسط برخي از كانديداها بود، گفت: بعضي‌ها كه در انتخابات به وهن خود ملت ايران را همانند خود كوچك مي‌پنداشتند، بدانند كه هيچ كس جرات حتي اشاره كردن به سوي ملت ايران را نخواهد داشت.
رئيس جمهور ضمن انتقاد از تفكرات استكباري غرب در اداره دنيا يادآور شد: دنيا بايد با مشاركت عمومي، تمام ملت‌ها اداره شود و نبايد چهار يا پنج كشور براي سرنوشت ملت‌هاي آزاده در كشورهاي مختلف تصميم بگيرند.
احمدي‌نژاد با اشاره به بحران اقتصادي كنوني در دنيا اظهار داشت: غرب باز هم در تفكرات ماليخوليايي خود و فرو رفت در خواب بي‌خبري و غفلت با تجميع 10 تا 15 نفر خاص تصميم به كنترل و محو بحران موجود در دنيا گرفته است.
وي گفت: غرب بايد بداند نمي‌تواند با نتيجه تصميم‌گيري يك هيئت 10 يا 15 نفره مسائل اقتصادي دنيا را حل كند و بايد با تعامل جهاني و توجه به مقام ملت‌ها در حل و فصل مشكلات گام بردارد.
احمدي‌نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موقعيت‌هاي ممتاز هرمزگان و اشاره به نقش و جايگاه والاي اين استان در مسائل اقتصادي و سياسي سرزمين ايران افزود: تاريخ پرافتخار ايران هيچ وقت ياد و خاطره بلند فداكاري‌هاي اين ديار را از ياد نخواهد برد و امروزه نام هرمزگان و بندرعباس براي مستكبران يك خاطره تلخ و براي ايرانيان يك خاطره شيرين و الهام‌بخش را متبلور شده و مردم اين ديار در طول تاريخ با سفرهاي دريايي و ارتباط با دنيا پيام صلح و دوستي ناب ايراني را به گوش جهانيان رسانيده‌اند.
وي ضمن برشمردن ظرفيت‌هاي بالقوه طبيعي اين استان اظهار داشت: برخورداري از منابع بزرگ معدني، انرژي، كشاورزي، گردشگري و دريايي اين استان را جزو برترين استان‌هاي كشور در بحث ظرفيت‌ها قرار داده و بايد با مغتنم شمردن اين ظرفيت‌ها علاوه بر تامين بخشي از نيازهاي مهم كشور، هرمزگان را در بخش صادركنندگان غيرنفتي نيز در رتبه‌هاي برتر كشور قرار داد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه حركت و آغاز توسعه استان در سال‌هاي اخير با كمك مردم و مسئولان داراي شتاب قابل توجه‌اي شده است، يادآور شد: اين استان جاي كار فراوان دارد و هيچ‌كس منكر عقب ماندگي‌ها در برخي از بخش‌ها در اين استان نيست.
رئيس جمهور تاكيد كرد: دولت با اقتدار كامل در حد توان تمام انرژي خود را صرف بالفعل كردن ظرفيت‌ها و توسعه در هرمزگان مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به وجود پديده نامطلوب قاچاق در اين استان نيز يادآور شد: نبايد جلوي افرادي كه با دستان خالي اقدام به كاسبي از راه انتقال جنس به سرزمين اصلي مي‌كنند همانند قاچاقچيان گرفته و برخورد شود، بلكه بايد با زمينه‌سازي‌ها و ايجاد ظرفيت‌هاي قانوني به آنها اجازه داد، همانند كشتي‌هايي كه چندين هزار تن كالاي خود را به سهولت در ساحل تخليه مي‌كنند، فعاليت كنند.
احمدي‌نژاد همچنين حمايت كامل خود را از صنعت كشتي‌سازي داخلي اعلام و با بيان اينكه مهم‌ترين عامل در پويايي اين صنعت توجه به نيروهاي متخصص انساني و فراهم كردن رفاه هرچه بيشتر آنان است، تاكيد كرد: در نخستين جلسه دولت دهم طرح موظف‌سازي تمام متقاضيان ساخت و خريد كشتي اعم از شركت‌هاي خصوصي، دولتي و وابسته به وزارت نفت در راستاي استفاده از ظرفيت بوجود آمده كشتي‌سازي داخلي را مطرح مي‌كنم.
وي تصريح كرد: از اين به بعد اگر مديري سفارش ساخت كشتي به خارجي‌ها بدهد از دستگاه و بدنه مديريتي دولت كنار گذاشته مي‌شود.
‌رئيس جمهور در پايان خطاب به صنعتگران نيز بيان كرد: در راستاي رضايت سفارش‌دهندگان و پويايي هرچه بيشتر اين صنعت در كشور، پرسنل متخصص داخلي ايزايكو نيز بايد تعهد بدهند كه مهم‌ترين بهانه بخش سفارش‌دهنده كه مبني بر درازا كشيدن زمان تحويل‌گيري شناورهاي سفارشي خود است را با تقليل زمان ساخت هر كشتي به دو سال، از بين ببرند.:

0 نظرهای شما: