گفتگوی مشروح مهر با علی مطهری:

كدخبر: ۸۹۸۳۹تاريخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۶
گفتگوی مشروح مهر با علی مطهری:
سخنان احمدی نژاد درباره بازداشتگاهها مغایر فرمایشات رهبری است
مطهری: احمدی نژاد هم پاسخگو باشد، اگر...


نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد : اگر آنها باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشند ، خود رئیس جمهور هم باید درباره نحوه مناظره خود با موسوی که آغاز این ماجراها بود و به طور کلی درباره رفتار انتخاباتی خود به ملت
پاسخگو باشد
.


کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته موید این مسئله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است ، اما حرفهای رئیس جمهور منافی با این فرمایشات رهبری است
.مهر: نماینده تهران در مجلس سخنان رئیس جمهور درباره ارتباط عاملان حوادث کوی دانشگاه و بازداشتگاه ها با دشمن را در تعارض با بیانات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: اگر قرار است به اتهام همه کسانی که در دامن زدن به حوادث اخیر نقش داشتند رسیدگی شود ، رئیس جمهور هم باید پاسخگوی رفتار و گفتارهای انتخاباتی خود باشد.
دکتر علی مطهری نماینده تهران درباره اظهارات دیروز رئیس جمهور در نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه "کارهایی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه و امثال این انجام شد هم اجزای سناریوی دشمن بود و توسط وابستگان به جریان براندازی صورت گرفت "، گفت: برای من هم خیلی روشن نبود که مقصود رئیس جمهور چیست. شاید ایشان می خواهد مسئولیت رسیدگی به این تخلفات را از خود به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و مدیر بحران سلب کند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید بیشتر در این مورد توضیح می داد، تاکید کرد: کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته موید این مسئله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است ، اما حرفهای رئیس جمهور منافی با این فرمایشات رهبری است.
به هرحال تعدادی از ماموران و مسئولان آنها متهم هستند و باید محاکمه شوند. همین طور قضاتی که بازداشت شدگان را به جاهایی مثل کهریزک فرستادند باید محاکمه شوند.
این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: این افراد متهم هستند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید پاسخگو باشند و با آنها برخورد جدی شود . لذا سخنان آقای احمدی نژاد در این زمینه صرفا یک ادعا است و هیچ دادگاهی تا کنون این مسئله را بررسی نکرده است.
مطهری تاکید کرد : همانطور که آشوبگران مقصر بودند متاسفانه برخی ماموران امنیتی و انتظامی نیز علی رغم خدماتشان مقصر بودند که بدون ملاحظه باید به اتهامات آنان به طور موازی با اتهامات آشوبگران رسیدگی شود.البته همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ظلم بزرگتر توسط کسانی انجام شد که به بهانه تقلب، مردم را به خیابانها کشیدند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا منظور رئیس جمهور از عناصر اصلی اغتشاشات که خواستار برخورد و مجازات آنان شد، افرادی همچون حجت الاسلام مهدی کروبی، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، حجت الاسلام خاتمی و میرحسین موسوی است، گفت: ظاهرا مقصود آقای احمدی نژاد این افراد هستند ، اما باید از خود ایشان سئوال شود و به طور دقیق و شفاف توضیح دهند منظورشان چه کسانی هستند.
نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد : اگر آنها باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشند ، خود رئیس جمهور هم باید درباره نحوه مناظره خود با موسوی که آغاز این ماجراها بود و به طور کلی درباره رفتار انتخاباتی خود به ملت پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: در مجموع فکر می کنم حرفهای دیروز رئیس جمهور با سخنان رهبری هماهنگ نبود زیرا رهبر انقلاب حتی نسبت به وابستگی این افراد به خارج نیز ابراز تردید کردند و تاکید داشتند براساس احتمالات و شایعات نمی شود تصمیم گیری کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کشور در شرایط خاص و حساسی است . بحث دولت آقای احمدی نژاد و شخص آقای موسوی مطرح نیست. هم اکنون اساس نظام درخطر است. همه باید بکوشیم تا آنجا که ممکن است فضا را آرام کنیم و از احساس و هیجان پرهیز نماییم . باید فضا را منطقی و معقول کنیم. اگر بناست رهبران حوادث اخیر محاکمه شوند باید همه کسانی که در این حوادث دخیل بودند محاکمه شوند.
مطهری تاکید کرد: اگر بناست به اتهامات مقصران بپردازیم رئیس جمهور خود یکی از این افراد است و باید به طور همزمان اتهامات موسوی و اتهامات احمدی نژاد در این قضیه بررسی شود. چون دو طرف در ایجاد این حوادث مقصر هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی و کمیته ویژه مجلس به طور همزمان تحقیقات خود را ادامه می دهند و رهبری هم مصمم هستند این تحقیقات به نتیجه برسد . احساس می کنم قوه قضائیه نسبت به این موضوع مصمم است و رئیس جدید قوه قضائیه نسبت به تخلفات رخ داده در حوادث اخیر از حساسیت لازم برخوردار است.
نماینده تهران گفت: در صورت اثبات جرم متهمان در ارتباط با برخورد با بازداشت شدگان، نباید به بهانه حفظ نظام ملاحظه کاری کرد و منافع افراد را به مصالح نظام ترجیح داد.
وی با اشاره به مشخص شدن 12 نفر از ماموران متخلف نیروی انتظامی و برکناری برخی قضات خاطرنشان کرد: تا الان تحقیقات مسیر خوبی را طی کرده است و مقام معظم رهبری نیز به طور جدی موضوع را دنبال می کنند و خواهان مجازات مجریان حوادث بازداشتگاهها هستند.
مطهری درخصوص دیدار خود با مهدی کروبی که به همراه اعضای کمیته ویژه انجام شد نیز به مهر گفت: در این دیدار آقای کروبی همچنان بر مواضع قبلی خود اصرار داشتند و درباره 4 نفری که مستقیما به وی مراجعه کرده اند خواهان بررسی دقیق بودند.
وی ادامه داد: درخواست تامین جانی برای این افراد حرف درستی است که آقای کروبی خواستار آن شد. به هر حال باید این افراد تامین جانی داشته باشند تا بتوانند اطلاعات لازم را در اختیار کمیته ویژه بگذارند.
نماینده تهران همچنین درادامه این گفتگو تاکید کرد که با وجود اینکه عضو کمیته ویژه نیست اما مطلع است که شایعات مطرح درخصوص دفن تعدادی از بازداشت شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا ، بدون نام ، نیز به طور جدی در دستور کار کمیته ویژه مجلس قرار دارد تا صحت و سقم آن بررسی شود. وی گفت : در این میان چند نفر از اعضای کمیته در این مسئله توجه جدی تری دارند تا موضوع به سرانجام برسد.
مطهری ابراز امیدواری کرد این موضوع و موضوع بررسی برخورد نامناسب با بازداشت شدگان هرچه زودتر به نتیجه برسد.

0 نظرهای شما: