*قبل ازمعرفي ليست كابينه به مجلس،آن رابه رسانه‌هادادند

غفوري‌فرد درگفت‌وگوباايسنا:

*قبل ازمعرفي ليست كابينه به مجلس،آن رابه رسانه‌هادادند
*خلاف عرف،فقط6وزيرمعرفي شدند *
دركابينه جنسيت ملاك نيست،تعهدوكارآيي مهم است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
حسن غفوري‌فرد درخصوص معرفي 6 تن از اعضاي كابينه‌ دهم تصريح كرد: قبل از اين‌كه مجلس از ليست كابينه اطلاع يابد اين ليست در اختيار رسانه‌ها گذاشته شده است؛ در حالي كه معمول اين بود كه اول ليست به هيات رييسه مجلس ارسال مي‌شده و بعد مجلس يا رييس‌ جمهور آن را در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌دادند.
اين عضو هيات رييسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه اين نوع معرفي، براي اولين بار انجام شد، گفت: اين بار ليست كلي هيات دولت مطرح نشده و فقط 6 تن از وزرا معرفي شده‌اند كه اين امر مقداري غيرعادي است؛ چرا كه معمولا يكباره ليست را اعلام مي‌كرده‌اند و جز يك زماني كه بين آقاي رجايي و آقاي بني‌صدر اختلاف بود، در همه‌ي دوران‌ها ليست هيات دولت به طور كامل ارايه مي‌شد.
وي افزود: امروز شاهديم كه فقط 6 تن از وزرا معرفي شده‌اند. بنابراين مقداري خلاف عرف و معمول اين كار انجام شده است
.
غفوري‌فرد با بيان اين‌كه قبل از اين‌كه هيات رييسه‌ي مجلس و مجلس در جريان ليست پيشنهادي قرار بگيرند اين ليست در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت، اظهار داشت: براي اولين بار دو تن از خانم‌ها براي دو وزارتخانه خيلي مهم در ليست قرار دارند.
وي با اشاره به وعده‌ رييس‌جمهور مبني بر پيشنهاد دادن يك نفر ديگر از خانم‌ها به عنوان وزير گفت: ظاهرا اين شخص براي وزارت آموزش و پرورش معرفي خواهد شد.
نماينده‌ي مردم تهران در مجلس با بيان اين‌كه شايد زود باشد كه راجع به اين ليست صحبت كنيم، گفت: اصلا اعتقادي به اين ندارم كه حتما يك نفر زن در كابينه باشد يا نباشد، بلكه معتقدم كه جنسيت ملاك نيست و تعهد و سابقه‌ي انقلابي، تجربه و كارآيي مهم است.
نماينده‌ي تهران تاكيد كرد: مجلس حتما توانايي‌ها و كارآيي‌ها را ملاك بررسي قرار خواهد داد و نه جنسيت را.
وي تصريح كرد: بايد منتظر باشيم تا رييس‌جمهور ليست كامل را ارايه كند تا مجلس به بررسي كابينه بپردازد.
غفوري‌فرد اظهار اميدواري كرد كه كابينه‌ي دهم كابينه‌اي قوي و پركار باشد و افزود: با توجه به اين‌كه آقاي احمدي‌نژاد در دوره‌ي دوم رياست جمهوري خود است و شناخت كافي نسبت به نيروهاي كشور و مسائل داخلي و خارجي و پتانسيل كشور پيدا كرده‌اند، اميدواريم دولتي معرفي شود كه هماهنگي، همكاري، تجربه و توان براي حل مشكلات كشور داشته باشد

.
باهنر درگفت‌وگوباايسنا: معرفي وزرا از طريق رسانه روشي باسابقه نيست

منتظر نامه رسمي رييس‌جمهور هستيم تا رايزني‌ها را شروع كنيم

سرويس: مجلس 1388/05/26 08-17-2009 10:19:27 8805-12763: كد خبر خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه معرفي وزرا از طريق رسانه‌ها اولين باري بود كه اتفاق مي‌افتاد، گفت: معمولا رييس‌جمهور وزراي خود را به مجلس معرفي مي‌كرد، بعد رسانه‌ها مطلع مي‌شدند، در هر حال منتظر هستيم نامه رسمي رييس‌جمهور به مجلس برسد تا ارزيابي‌ها و رايزني‌ها را شروع كنيم
. محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره معرفي بانوان به عنوان وزير گفت: ضوابط كلي را مدنظر داريم، اگر خانم‌ها در آن ضوابط بگنجند و در كابينه باشند، در مجموع موافق هستيم، اما بايد تك تك آنها شرايط لازم را براي وزير شدن داشته باشند و راي اعتماد مجلس را جلب كنند.
به گفته وي، معمولا رييس‌جمهور ليست كامل كابينه را به مجلس مي‌داد و بعد رسانه‌ها مطلع مي‌شدند و يا رونوشتي از آن به رسانه‌ها داده مي‌شد، اما اين دفعه مستقيما تعدادي از افراد پيشنهادي را رييس‌جمهور از طريق رسانه‌ معرفي كرد كه روش باسابقه‌اي نيست.
باهنر در پايان به جلسات فراكسيون‌هاي مختلف مجلس، كميسيون‌ها و مجامع استان‌ها با وزراي پيشنهادي جهت بررسي بيشتر و بهتر مجلس كه پس از معرفي ليست كامل و شروع به كار مجلس برگزار خواهد شد، اشاره كرد.

0 نظرهای شما: