آمام جمعه موقت تهران خواستار...

آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران خواستار شد:

بازداشت ام‌الفساد اغتشاشات اخير

  • اخيرا به من اطلاع دادند كه برخي از قضات را تحت فشار گذاشته‌اند/
  • براي اجراي عدالت در دستگاه قضايي جذب و دفع‌‌هايي لازم است/
  • مي‌خواستند كودتاي 28 مرداد را تكرار كنند/
  • نبايد در جمهوري اسلامي در سحر و افطار گرسنه داشته باشيم.
  • امام جمعه موقت تهران خواستار بازداشت كساني شد كه به گفته وي ريشه فتنه و ام‌الفساد اغتشاشات اخير بودند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران طي سخناني با اشاره به مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد قوه قضائيه و با بيان اينكه مراسم معارفه انجام و صحبت‌هاي خوبي مطرح شد از خدمات 10 ساله آيت‌الله شاهرودي در قوه قضائيه قدرداني كرد و گفت: عدالت امروز مشكل اساسي نظام و البته بشر و تمام تاريخ‌ها و زمان‌هاست اگر عدالت اجرا بشود بيش از 90 درصد مشكلات حل مي‌شود.

وي با اشاره به سخن رياست جديد قوه قضائيه در مراسم معارفه خود مبني بر اينكه ”در مجازات سلب‌كنندگان آرامش و امنيت مردم نسبت به احدي گذشت نخواهم كرد و خاطيان را به دستگاه قضايي مي‌سپارم“ خطاب به آيت‌الله لاريجاني گفت: انتظار است كه در اين راستا كمر همت ببنديد و پاي آن بايستيد البته اجراي عدالت آسان و ارزان نيست مخصوصا زماني كه در برابر گروهي از گردن‌كلفتان بايستيد.
جنتي همچنين به نامه حضرت امام(ره) كه در سال 68 براي وي نوشت و مسئوليت سازمان تبليغات اسلامي را به او واگذار كرد اشاره كرد و افزود: امام در اين نامه آوردند كه نظام در اهداف خود جدي است و با كسي شوخي ندارد و با هر كسي و در هر موقعيتي قاطعانه برخورد مي‌شود اين جمله براي تمام دست‌اندركاران به عنوان يك اصل خدشه‌ناپذير توصيه مي‌گردد
.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به آشوب‌هاي اخير اظهار داشت: در مسائل آشوب‌ها ظلم به فرد نبوده بلكه ظلم به ملت است يعني ظلم به نظامي كه خون بچه‌هايش ريخته شده بود و به شهيدان و بچه‌هاي بسيجي و حزب‌اللهي كه جان مي‌كنند تا نظام سر پا بماند ظلم شد.
وي با طرح اين پرسش كه چرا سران آشوب‌ها و كساني كه همه مي‌دانند ريشه فتنه و ام‌الفساد بودند دستگير نشدند، گفت: البته اين افراد به جايي وصل هستند چرا آنها بايد آزاد باشند و با توجه به اينكه بازداشت‌شدگان در
زندان مي‌گفتند ما فريب خورده‌ايم چرا فريب‌دهندگان دستگير نمي‌شوند؟ دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: البته اينكه گفته مي‌شود آنها به جاهايي وصل هستند به آن محل‌هاي وصل هم بايد گفت كه بگذاريد اينها محاكمه شوند تا آبروي شما هم حفظ شود.
وي تصريح كرد: من دست آن عزيزي را مي‌بوسم كه در مورد فرزندش كه منحرف شده بود نامه‌اي نوشت و پاكي خود را حفظ كرده و تبري جست. آيت‌الله جنتي خطاب به رياست جديد قوه قضائيه گفت: ما عدالت مي‌خواهيم و جز عدالت چيزي نمي‌خواهيم با كسي غرض شخصي، دوستي و رفاقت نيز نداريم.
وي تاكيد كرد: در اين جريانات كه تعدادي از اين بچه‌هاي كوي دانشگاه‌ها را گرفتند و در كهريزك با آنان بدرفتاري شد بايد با خاطيان نيز برخورد شود اعم از اينكه خاطيان، مسئولين، دست‌اندركاران و يا مديران باشند كه رهبري نيز در اين خصوص تاكيد كردند.
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه اجراي عدالت غرامت‌هايي دارد كه بايد پرداخت اضافه كرد:عده‌اي پول دارند، رابطه دارند و از طريق ”اين را ببين، آن را ببين“ كار خود را پيش مي‌برند.
اخيرا به من اطلاع دادند كه برخي از قضات را تحت فشار گذاشته‌اند اما من خطاب به اين قضات مي‌گويم كه از خدا بترسيد زيرا اگر خدا بخواهد شما را حفظ كند هيچ‌كس نمي‌تواند به شما آسيب برساند البته ممكن است در اين راستا براي آن قاضي پرونده‌سازي هم شده و از طريق دادگاه انتظامي قضات نيز پيگيري شود.
وي با بيان اينكه اگر قاضي اجراي عدالت نكند از نظر شرعي معزول مي‌باشد خطاب به رياست جديد قوه قضائيه اظهار داشت: براي اجراي عدالت در دستگاه قضايي جذب و دفع‌‌هايي لازم است بدين ترتيب كه نيروهاي مخلص، با تقوا و انقلابي جذب شوند و در مقابل افراد بي‌ريشه و بدون تقوا از دستگاه قضايي دفع شوند.
دبير شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به يكي ديگر از مناسبت‌هاي روز كشور يعني كودتاي 28 مرداد اظهار داشت: همان كاري را كه در بيست و هشتم مرداد قبل از انقلاب شد را در مقطع مي‌خواستند در شكل ديگر اجرا كنند غافل از اينكه آن روز روشنگري به مانند امروز نشده بود و مردم نريختند در خيابان‌ها شهيد بدهند و در نتيجه 25 سال ظلم بر آنها حاكم شد اما امروز مردم ما داراي رشد فكري و بلوغ سياسي هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: كساني كه مي‌خواستند انقلاب مخملي كنند فكر مي‌كردند اين روز هم مثل آن روز است البته با اينكه قضيه 18 تير را تجربه كرده بودند باز هم حماقت كردند. وي با اشاره به تشكيل كابينه دولت دهم اظهار داشت: توصيه من به مجلس شوراي اسلامي اين است كه در انجام وظيفه‌اش مصلحت مردم را در نظر بگيرد اغراض سياسي، حب و بغض و روابط نبايد در اين زمينه تاثير داشته باشد.

0 نظرهای شما: