حاشيه‌هاي اولين روز بررسي راي اعتماد به وزر

حاشيه‌هاي اولين روز بررسي راي اعتماد به وزرا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اولين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رييس جمهور در دو نوبت صبح و بعدازظهر به بررسي صلاحيت اين وزرا پرداختند كه نوبت دوم اين جلسه كه از ساعت 14:10 آغاز شد همانند نوبت صبح با حاشيه‌هايي همراه بود.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اولين ناطق موافق كابينه در اين جلسه فاطمه آليا نماينده تهران بود كه در حين سخنان وي محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور در ساعت 14:20 وارد صحن علني مجلس شد.
***آليا پنج دقيقه از وقت خود را براي موافقت با كابينه دولت به مرتضي آقاتهراني داد كه وي در ابتداي سخنانش گفت: اين دولت
اولين دولتي است كه در روز اول در اين حد به آن تاختيم
.***لابي و رايزني نمايندگان با يكديگر و البته نمايندگان دولت با نمايندگان در حين نطق مخالفين و موافقين نيز در جلسه عصر امروز مشهود بود.
***كواكبيان كه درسه دقيقه وقت پاياني شهرياري نماينده اقليت سخن مي‌گفت خطاب به آقاتهراني ناطق قبلي گفت: از بين ما اصلاح‌طلبان كه هيچ، اما اگر از بين همين اصولگرايان هم افراد قوي‌تري وجود داشته باشند و آن‌ها براي ورود به كابينه، انتخاب نشوند ظلم كرده‌ايم و مسئوليم.
***تذكرات پياپي نمايندگان عضو فراكسيون اقليت در جلسه بعد از ظهر مجلس براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي چشمگير بود.
***ستار هدايت‌خواه نماينده كهكيلويه و بويراحمد از وقت رييس‌جمهور براي نطق به عنوان موافق استفاده كرد.
***احمدي‌نژاد كه از يك ساعت و 21 دقيقه وقتي كه داشت مقداري از آن را به نطق هدايت‌خواه اختصاص داد. پس از نطق‌ها و تذاكرات به مدت يك ساعت و 4 دقيقه صحبت كرد.
***اسفنديار رحيم‌مشايي مسئول دفتر رييس‌جمهور در طول اين جلسه در رديف اول صندلي‌هاي مجلس نشسته بود.
***رييس‌جمهور در واكنش به انتقادي نسبت به نظامي بودن وزير كشور گفت: همين آقاي لاريجاني ابتدا سپاهي بودند، بعد وزير ارشد و سپس رييس صداوسيما شدند. ايشان دائقه فرهنگي داشت و دراين بخش هم انصافا خوب عمل كردند.
***جلسه راي اعتماد به وزرا در اولين روز با اعلام رييس مجلس ساعت 16:40 به پايان رسيد و ادامه بررسي‌ها به فردا صبح ساعت 8 موكول شد.
***پس از اتمام اين جلسه بالافاصله جلسه مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان مجلس در صحن علني مجلس آغاز شد.

0 نظرهای شما: