توضيحات مرتضوي درباره آزادي كلوتيلد ريس و نازك افشار

در گفتگو با فارس عنوان شد:


توضيحات مرتضوي درباره آزادي كلوتيلد ريس و نازك افشار


خبرگزاري فارس: قاضي مرتضوي درباره برخي اخبار منتشر شده درخصوص آزادي كلوتيلد ريس تبعه كشور فرانسه و نازك افشار كارمند سفارت فرانسه توضيحاتي ارائه داد.
قاضي سعيد مرتضوي دادستان تهران در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به آزادي نازك افشار كارمند سفارت فرانسه گفت: قرار تامين نازك افشار وثيقه بوده لذا وي وثيقه را گذاشته و آزاد شده است از اين رو قرار تامين وي بازداشت موقت نبوده البته كسي هم تخفيفي به حال اين كارمند سفارت فرانسه نداده است لذا رسيدگي به اتهامات افشار ادامه خواهد داشت.
وي در خصوص آزادي كلوتيلد ريس تبعه كشور فرانسه تاكيد كرد: ريس بازداشت است ولي دادگاه رسيدگي به اتهام وي تمام شده و هر نوع تصميمي در رابطه با اينكه وي با وثيقه تا زمان صدر حكم و اجراي مجازات آزاد باشد و يا اينكه در بازداشت به سر برد در اختيار شخص قاضي صلواتي است.
دادستان تهران تصريح كرد: پرونده ريس در حال حاضر در دادسرا نيست كه ما بخواهيم در خصوص وي نظر بدهيم چراكه پرونده وي به دادگاه تحويل داده شده است و اين دادگاه است كه مي‌تواند با يك وثيقه سنگين وي را تا صدور حكم و تجديد نظر آزاد كند و يا اينكه وي را در زندان نگه دارد و اتخاذ هر تصميم در اختيار رئيس دادگاه مي‌باشد. مرتضوي ادامه داد: كلوتيلد ريس هنوز آزاد نشده است و در صورت قبول قرار وثيقه و آزادي وي اين تبعه فرانسوي به هيچ وجه حق خروج از كشور تا زمان صدور راي و اجراي آن را ندارد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: حسين رسام تحليل گر ارشد سفارت انگليس هم قرار تامين وثيقه دارد.

0 نظرهای شما: