زندگي تنيس باز قديمي روي پرده سينما


با نگاهي انتقادي ساخته مي‌شود؛


زندگي تنيس باز قديمي روي پرده سينما


خبرگزاري فارس: قصه زندگي «بيل تيلدن» چهره افسانه‌اي دنياي تنيس تبديل به يك فيلم سينمايي مي‌شود. اين فيلم نگاهي انتقادي به زندگي اين ورزشكار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم با نام «بيل بزرگ» جلوي دوربين مي‌رود و «پن دنشام» كارگرداني آن را به عهده دارد. فيلم قرار است زندگي بيل تيلدن از روزهاي اوج و شهرت تا ويرانگري دروني او (توسط خودش) را به تصوير بكشد. فيلم‌نامه «بيل بزرگ» را «گيل دنيس» نوشته، كه در كارنامه‌اش فيلمنامه شرح حال گونه‌ «روي خط راه برو» را دارد. اين فيلم نامه با نگاهي به قصه كتاب «فرانك دفورد» با عنوان «بيل بزرگ: پيروزي‌ها و تراژدي» نوشته شده است.
دو شركت مستقل فيلم‌سازي تهيه‌كنندگان فيلم هستند و كار انتخاب بازيگران آن شروع شده است. اما سازندگان فيلم هنوز زماني براي شروع كار فيلم‌برداري «بيل بزرگ» تعيين نكرده‌اند. دنشام از سال 1996 و پس از «مول فلاندرز» فيلم سينمايي ديگري را كارگرداني نكرده است. تنها كار او در مقام كارگردان، يك تله‌فيلم با نام «هوديني» است كه سال 1998 ساخته شد. وي در اين سال‌ها مشغول نگارش چند فيلم‌نامه براي مجموعه هاي تلويزيوني و توليد تعدادي كار براي رسانه تلويزيون بوده است.
دنشام مي گويد فيلم نامه‌اي كه گيل دنيس از روي قصه كتاب فرانك دفورد نوشته عالي و جذاب است و به شدت او را تحت‌تأثير قرار داده است. اين فيلم‌ساز مي‌گويد براي نقش بيل تيلدن مي‌خواهد از وجود يكي از چهره‌هاي سرشناس دنياي بازيگري استفاده كند.
بيل تيلدن قهرمان رشته تنيس در دهه بيست ميلادي، موفق شد در شش سال پي در پي ،عنوان قهرماني اين رشته ورزشي را در كشور آمريكا از آن خود كند. اما رسوايي بزرگي كه او در اين ايام به بار آورد، چهره او را در بين عامه مردم مخدوش كرد و باعث روي برگرداندن دوستداران ورزش تنيس و مردم عادي از وي شد.
وي مدتي پس از اين رسوايي -كه به گوشه ‌نشيني‌اش منجر شد- درگذشت. به دليل جنجالي و غير اخلاقي بودن اين بخش از زندگي بيل تيلدن، بعيد به نظر مي‌رسد هيچ يك از بازيگران سرشناس سينما، حاضر به بازي در نقش او در جلوي دوربين سينما شوند. به گفته دنشام: «او يك ورزشكار بزرگ بود.
ولي يك حركت غلط و احمقانه، كل موفقيت و درخشش او را زير علامت سئوال برد. قصه فيلم‌ مي‌خواهد بگويد بعضي وقت‌ها يك حركت يا تصميم غلط، مي‌تواند چه عواقب دردناك و وحشتناكي براي آدم‌ها داشته باشد.»

0 نظرهای شما: