رييس‌جمهور:

بدخواهان ملت ايران رسوا شدند مجلس دربررسي كابينه به برادر خوداعتماد كند


كارهايي كه در كوي و برخي بازداشتگاهها انجام شداز اجزاي سناريوي دشمن بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسيرييس‌جمهور، ظهر جمعه به مناسبت هفته‌ دولت به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي امروز تهران سخنراني كرد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، ‌دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش با گراميداشت فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت: اين ماه ولايت و امامت است و خدا را شاكريم كه يك بار ديگر همگان را به ضيافت خود وارد كرد و ملت مومن ايران قدر اين ايام را به خوبي مي‌دانند و همه حرمت اين ماه را به خوبي پاس مي‌دارند و ذخيره‌هاي فراواني مي‌اندوزند كه بالاترين ذخيره در اين ماه تقواي الهي است
.
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « در اينجا مي‌خواهم در مورد چند مبحث صحبت كنم» ادامه داد: يكي از اين مباحث، مبحث انتخابات است . همه مي‌دانند در ايران انتخابات يك امر اصيل است؛ بر خلاف دموكراسي‌هاي رايج دنيا كه يك نمايش و يك طراحي از پيش تعيين‌شده‌ است.
وي با بيان اين كه حضور‌، دخالت، نظارت مردم و احساس مسووليت عمومي مردم لازمه‌ استقرار ارزش‌هاي الهي است، گفت: ارزش‌هاي الهي فقط با خواست و پذيرش مردم حاكم مي‌شود و مردم نيز فقط و فقط در سايه‌ ارزش‌هاي الهي و اسلام عزيز است كه صاحب راي مي‌شوند.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي يك حقيقت واحد است و اين دو اصل، يعني جمهوريت و اسلاميت از يكديگر تفكيك‌ناپذيرند، افزود: نقش مردم در سايه‌ اسلام است كه موضوعيت پيدا مي‌كند و تحقق اسلام نيز با حضور و اراده مردم.
وي با بيان اين‌كه كساني هستند كه مي‌خواهند جمهوريت و اسلاميت را از هم تفكيك كنند، گفت: اين دو از يكديگر تفكيك‌پذير نيستند و بدون يكديگر امكان تحقق ندارند و كساني كه مي‌خواهند اين دو اصل را از يكديگر تفكيك كنند در واقع مي‌خواهند هم نقش مردم را زير سوال ببرند و هم اسلاميت انقلاب را .
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه در انتخابات اخير حدود 85 درصد از مردم مشاركت كردند و فرد منتخب با آراي حدود 25 ميليون براي خادمي مردم برگزيده شد، گفت: اين حضور باشكوه يك نقطه عطف در حركت تكاملي ملت ايران است و نشان داد كه انقلاب زنده و حركت آن پايدار است.
وي افزود: ‌در هر انتخابات شاهد يك پرش به سكوي بالاتر هستيم و در اين انتخابات پرش بلندي توسط ملت ايران صورت گرفت و انقلاب و نظام الهي برآمده از خون‌هاي شهدا صد پله بالاتر رفت. در انتخابات اخير بسياري از معادلات و برنامه‌هاي دشمنان نقش بر آب شد و اين انتخابات استحكام و ظرفيت‌هاي عظيم نظامي مبتني بر ولايت را در بهره‌برداري از ظرفيت‌ها و مهار بحران‌هاي گوناگون نشان داد.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه امروز دشمنان ما از دو موضوع عصباني هستند، ادامه داد: عصبانيت اول آن‌ها به خاطر حضور باشكوه مردم در انتخابات است.
وي با بيان اين‌كه ملت‌هاي جهان تشنه‌ الگوي جديدي هستند و الگويي از مشاركت همگاني و حركت آرماني و انقلابي و ملت ايران اين موضوع را در اين انتخابات در برابر چشم جهانيان قرار داد، اظهار كرد: در واقع مردم ما در اين انتخابات دموكراسي‌هاي مبتني بر ثروت، فريب و رسانه‌هاي دروغگو را درهم شكستند و زير سوال بردند.
متن ملت به صحنه آمد و قدرت خود را به رخ جهانيان كشاند و دشمن از اين موضوع عصباني است؛ چرا كه تمام طراحي‌هاي آن‌ها در هم كوبيده شد.
رييس‌جمهور ادامه داد: موضوع دومي كه آن‌ها را حتي بيشتر از عامل اول عصباني كرده اين است كه بار ديگر ملت ايران راه نوراني انقلاب را برگزيد و با حضور 40 ميليوني خود وفاداري‌اش را به آرمان‌هاي امام (ره) و رهبري تثبيت كرد.
وي با بيان اين‌كه به رغم خواست دشمنان، ملت ايران راه روشن انقلاب و اهداف بلند آن را برگزيد، گفت: دشمنان هر چه داشتند اعم از پول، رسانه‌هاي مختلف و كارشناساني كه توانسته بودند براندازي سفيد و سرخ و سياه را در دنيا هدايت كنند، به صحنه آوردند. بدخواهان خود را در داخل و خارج سازماندهي كردند و اميد داشتند كه كار را تمام كنند، ولي شكست خوردند.
پس از اين كه شكست خوردند تلاش كردند اين دستاورد را تضعيف كنند؛ تلاشي بي‌سابقه براي مشوه نشان دادن چهره‌ي نوراني جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران. آنها در واقع مي‌خواستند از ملت ايران انتقام بگيرند و نگذارند شكوه اين ملت و جمهوري اسلامي ايران در جهان بدرخشد.
آنها مي‌خواستند نگذارند موضع عزت‌آفرين و افتخارآفرين جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌ي جهاني تداوم پيدا كند و فرياد ملت ايران در برپايي پاكي، ‌محبت و صداقت و عزت به گوش ديگران برسد. آنها مي‌خواستند دولت در صحنه‌هاي داخلي و خارجي از آرمان‌هاي بلند امام و رهبري عقب‌نشيني كند؛ اما آنها يك بار ديگر در برابر عظمت ملت ايران و انقلاب اسلامي شكست خوردند. آن‌ها هم در انتخابات و هم در حوادث پس از انتخابات شكست خوردند.
حوادث تلخي بعد از انتخابات رخ داد ولي نتيجه‌ آن شيرين بود، متاسفانه در حوادث پس از انتخابات عده‌اي از مردم بيگناه آسيب ديدند، ولي بدخواهان ملت ايران رسوا شدند.
وي گفت:‌ دنيا بداند دولت و نظام اسلامي برآمده از آراي مردم تمام حيثيت خود را در پيروي و پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب و مردم مي‌داند و ذره‌اي از خواسته‌ها و اهداف خود عقب‌نشيني نمي‌كند.
رييس‌جمهور افزود: ‌ملت و دولت ايران بر عهد خود در گسترش پاكي و عدالت ايستاده‌ و سر سوزني عقب‌نشيني نمي‌كند.دشمنان مي‌خواستند موضع اقتدار ملت ايران را از بين ببرند ولي شكست خوردند .
وي گفت: آنها بداند دولت پس از استقرار با اقتدار چند برابر در صحنه‌هاي جهاني حضور مي‌يابد و از حقوق ملت ايران و استقرار عدالت در جهان حمايت مي‌كند.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دشمنان بار ديگر در مورد ملت ايران اشتباه كردند گفت: آنها در واقع فريب وسوسه‌هاي شيطان و وابستگان بي‌مقدار خود را خوردند و حيثيت خود و آبروي خود را از دست دادند، هم‌چنين نشان دادند همچنان داراي خوي خودخواهي و استكباري هستند.
وي گفت: آنها بعد از اين اتفاقات گفتند انتخابات را قبول داريم و دولت را مشروع مي‌دانيم ولي تبريك نمي‌گوييم؛ يعني در واقع اگر خواسته‌ و انتخاب ملت با آنچه آنها مي‌خواهند متفاوت باشد از اين انتخاب عصباني مي‌شوند و اكنون نيز عصباني هستند؛ اما ما پاسخ‌مان به آنها يك چيز بيشتر نيست «عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.»
وي با بيان اين كه آنها اشتباهات زيادي مرتكب شدند، گفت: آنها در حال حاضر به ما پيغام مي‌دهند و مي‌گويند مي‌خواهيم اصلاح كنيم، اميدواريم كه رفتار و نيت خود را اصلاح و در واقع به سمت اصلاح حركت كنند.
رييس‌جمهور گفت: ملت ايران اهل منطق و تعامل سازنده است و دشمنان بدانند كه برخورد ملت ايران با بد‌انديشان و متجاوزان به حقوق ملت، سخت و پشيمان‌كننده خواهد بود.
به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه‌ سخنانش پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران افزود: متاسفانه عده‌اي فريب دشمن را خوردند و در سناريوي دشمن بازي كردند و به عده‌اي از مردم آسيب وارد شد و عده‌اي از مردم كشته شدند. اين ناجوانمردانه‌ترين نحوه‌ برخورد با ملت ايران و انتخابات پاك ملت ايران بود. معلوم بود و معلوم شد كه انتخابات سالم‌ترين و پاك‌ترين بود و علي‌رغم همه‌ ادعاها هيچ سندي كه نتايج انتخابات را مخدوش كند، ارائه نكردند. اين براي ملت ما معلوم بود كه اين يك بازي است. در طراحي‌هاي توطئه در كشورهاي ديگر هم از اين بازي‌ها استفاده مي‌كنند؛ متهم‌كردن دولت و نظام به دروغ و تقلب، از ابزارهاي شناخته‌شده‌ي جنگ رواني براي توطئه‌گران است.
احمدي‌نژاد افزود: امكان تقلب در انتخابات ايران در اين وسعت وجود ندارد. انتخابات را در ايران مردم اجرا مي‌كنند؛ چند صد هزار معلم و كارمند و كسبه و معتمدان مردم انتخابات را اجرا و چندصد هزار از انسان‌هاي پاك مثل همين‌ها از متن مردم بر انتخابات نظارت مي‌كنند و خود مردم نيز حاضر در صحنه هستند و برمي‌گزينند.
وي افزود: حوادث بدي اتفاق افتاد. جمعي از مردم آسيب ديدند و حوادث بسيار زشتي رخ داد. عده‌اي به كوي دانشگاه حمله و كارهاي زشت كردند. در برخي بازداشتگاه‌ها اقدامات زشتي انجام شد. من مي‌خواهم اعلام مي‌كنم اين كارها كه در كوي دانشگاه و برخي بازداشتگاه‌ها و امثال آن انجام شد، بدانيد كه اين‌ها هم اجزاي سناريوي دشمن بود. اين‌ها توسط وابستگان به جريان برانداز انجام شد. ما امروز اسناد و شواهد و دلايل روشني داريم. ساحت نيروهاي انقلاب و نيروهاي امنيتي، نظامي و اطلاعاتي از اين كارهاي شرم‌آور مبراست. بسيجيان ما در خيابان فداكارانه كتك خوردند و مراقب حقوق عمومي بودند تا مبادا به كسي تعرض شود، به مغازه‌اي، شخصي، ماشين‌ها و مردم آسيب وارد نشود. آنها كتك خوردند و دم نزدند. مطمئن باشيد كه نفوذي‌هاي جريان برانداز در سناريوي دشمن، فساد و اقدام كردند.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش گفت: من دو خواسته از مسوولان دارم. با كساني كه در لباس دوست دست به اقدامات غيرانساني زدند، بدون گذشت و قاطع برخورد شود؛ چرا كه اينها دو خيانت كردند و دو ضربه زدند؛ اول به مردم آسيب زدند و در ثاني چهره‌ي پاك نظام اسلامي و نيروهاي امنيتي، نظامي و اطلاعاتي را مشوه كردند.
رييس‌جمهور در ادامه گفت: بايد با سران و عوامل اصلي ماجر برخورد جدي شود. كساني كه سازماندهي و تحريك و خط دشمن را پياده كردند بايد با برخورد قاطع مواجه شوند، اما با فريب‌خوردگان و عناصر دست چندم بايد با رأفت اسلامي و رحمت اسلامي برخورد شود. مبادا عناصر اصلي از مصونيت و امنيت برخوردار و عناصر دست چندم و فريب‌خورده مجازات شوند.
وي در ادامه بر ادامه راه دولت تاكيد كرد و گفت: بنده به عنوان كوچك‌ترين خادمان ملت و دولت قدر بزرگواري ملت و حماسه‌اي را كه آفريدند مي‌دانم. اساس كار دولت، خدمتگزاري و پي‌گيري آرمان‌هاي بلند ملت ايران و انقلاب اسلامي است. ما در دو محور كار خود را دنبال مي‌كنيم؛ پيشرفت و تعالي همه‌جانبه‌ كشور و اجراي عدالت. امروز همه مي‌دانند ظرفيت‌هاي ملت ايران عظيم و بي‌نظير است و شايستگي قرار گرفتن در بالاترين سكوهاي جهاني را دارد. امروز همه بايد دست به دست هم دهيم و با كار مستمر و بي‌وقفه ايران را بسازيم.
احمدي‌نژاد افزود: در عرصه‌هاي علمي و فناوري، عمران و آباداني، سرمايه‌گذاري و توليد، اصلاحات اساسي در اقتصاد و امور اداره كشور و در اصلاح سازمان اداري كشور، حل مشكل مسكن و اشتغال جوانان و آباداني در همه نقاط كشور به‌خصوص مناطق محروم جزو اهداف دولت است. ما بايد در جامعه محيطي پرنشاط و اميدبخش و داراي امكانات تفريحي سالم براي بالندگي همگان ايجاد كنيم و دست به دست هم بدهيم كه ايران قله‌ها را فتح كند كه به فضل الهي فتح خواهد كرد؛ با اين ملت و فرهنگ و جوانان و رهبري عزيز، همه‌ي اهداف در دسترس است.
رييس‌جمهور گفت: دنيا بداند هيچ هدف متعالي از دسترس ملت ايران دور نخواهد بود و به فضل الهي، دولت با نشاط چند برابر گذشته در خدمت انقلاب و ملت خواهد بود. من از ملت عزيز ايران مي‌خواهم بيش از گذشته با هم مهربان باشند و با انصاف با هم برخورد كنند. ما مثل يك خانواده هستيم. حقوق همديگر را بايد رعايت كنيم و نسبت به هم رحم داشته باشيم تا رحمت خداي متعال بيش از گذشته شامل حال ما شود. در همين روزها حقوق كاركنان و بازنشستگان اضافه شده است. كسبه و بازاريان مراعات كنند و از سوي ديگر كساني هم كه حقوقشان زياد شده مراعات كنند و به بازار زياد فشار نياورند و پول‌هاي خود را پس‌انداز كنند. در فضاي صميمي، همه بايد به ساختن كشور كمك كنيم. امروز روز همدلي و همراهي است. دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم.
وي ادامه داد: فلسفه‌ ديگر حكومت اسلامي، اجراي عدالت است. اين ماموريت غيرقابل عدول است. اصل و محور حكومت اسلامي برپايي عدالت و مبارزه با تبعيض است. در سايه‌ عدالت است كه استعدادها شكوفا و امنيت خاطر عمومي ايجاد و امنيت ملي مستقر مي‌شود. رضايت خاطر و آرامش قلب مردم در اجراي عدالت است، اميد و نشاط با اجراي عدالت در جامعه‌ي انساني زنده و كينه‌ها برطرف مي‌شود. بدون اجراي عدالت، اشرار و زياده‌خواهان در جامعه حاكم و اكثريت قاطع ملت محروم مي‌شوند.
رييس‌جمهور افزود: اجراي عدالت جزو سخت‌ترين ماموريت‌هاي دولت و حكومت اسلامي است. فشار مي‌آورند، جوسازي مي‌كنند، توهين مي‌كنند و تهمت مي‌زنند اما ضامن پايداري حكومت، اجراي عدالت در مقابل زورمندان و زرمندان است. اگر خداي نكرده در حكومتي اسباب نفوذ و قدرت از مجازات معاف و فقط ضعيفان مجازات شوند آن حكومت پايدار نمي‌ماند. ممكن است حكومتي با انحراف فكري و اخلاقي دوام بياورد اما با بي‌عدالتي دوام نمي‌آورد و اين يك سنت الهي است كه قابل تبديل نيست.
احمدي‌نژاد گفت: ماموريت همه‌ي قوا اجراي عدالت است. هيچ‌كس نبايد تبار و گروه خود را ممتاز بداند و براي خود حقوق ويژه قائل باشد و از دايره‌ي اجراي عدالت خارج بماند. در نظام اسلامي هيچ‌كس نبايد احساس كند كه حقي از او ضايع شده است. همه درجه اول هستند. ما شهروند درجه دو نداريم. ارزش دارد كه كسي عدالت را اجرا كند و جان خود را در اين راه فدا نمايد. اين هزاران بار بهتر است تا كسي صد سال در منصبي باشد و مردم از او اميد اجراي عدالت نداشته باشند. دنيا بداند ما سينه‌هاي خود را براي پذيرش تيرهاي زهرآگين تهمت و افترا آماده كرده‌ايم، ولي در اين دولت عدول از حقوق ملت و عدم اجراي عدالت هرگز اتفاق نمي‌افتد.
وي ادامه داد: ما نمي‌توانيم ببينيم عده‌ي قابل توجهي در فقر باشند و عده‌اي قليل با سوءاستفاده از فرصت‌ها در بهره‌مندي؛ البته اجراي عدالت نيازمند همگامي و همدلي همه‌ي قواست. انتخابات تمام شده است. بايد دست به دست هم دهيم و كشور را بسازيم. اگر طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شود ديگر فقيري باقي نمي‌ماند. منطق روشن است. 70 درصد رايانه‌ها در اختيار 30 درصدي است كه بحمدالله وضعشان خوب است. اگر اين قاعده برعكس شود و بانك‌ها اصلاح شوند و كسي در نوبت وام 3 و 5 ميليون توماني نماند و شيوه‌هاي اخذ ماليات درست شود، ريشه‌ي همه‌ي نابساماني‌ها برطرف مي‌شود. ما با توليد ثروت قانوني و شرعي مخالف نيستيم بلكه از آن حمايت مي‌كنيم و دست آنان را مي‌بوسيم، اما در مسير عدالت.
احمدي‌نژاد درباره‌ي انتخاب اعضاي كابينه‌ي خود نيز گفت: انتخاب اعضاي كابينه جزو سخت‌ترين كارهاي رييس‌جمهور است. از بين هزاران انسان توانمند و صالح انتخاب 21 نفر كه دور يك ميز جمع شوند و خدمتگزاري كنند كار سختي است. اين‌طور نيست كه اينها بهترين باشند و آنها كه بيرون از كابينه مانده‌اند دچار مشكل و ضعف باشند، بلكه ما با تشخيص خود عمل مي‌كنيم. مشورت مي‌كنيم، نظرها را مي‌خواهيم، بررسي مي‌كنيم و با توكل به خدا عده‌اي را انتخاب كرده‌ايم.
رييس‌جمهور گفت: خدا شاهد است در انتخاب كابينه مطلقا نظر شخصي خود و اين را ‌كه چه كسي نسبت به من چه نظري داشته باشد دخالت نداده‌ام و بر اساس صلاح و مشورت كشور انتخاب كرده‌ام و كابينه‌اي قوي، منسجم، پاك، متخصص و مردمي كه هدفي جز خدمتگزاري ندارد برگزيده‌ام.
به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه در ارتباط با كابينه افزود: بحمدالله نمايندگان عزيز در مجلس شوراي اسلامي كارهاي خوب و بررسي‌هاي گسترده‌اي انجام داده‌اند، وزراي پيشنهادي در كميسيون‌ها حضور پيدا كرده و به سوالات نمايندگان پاسخ داده‌اند.
وي در ادامه گفت: در اينجا مي‌خواهم از نمايندگان عزيز خواهشي كنم و آن اين است كه به دوست و برادر خود اعتماد كنند، ‌كارآمدي را به رييس‌جمهور بسپارند، ما همه مي‌خواهيم كابينه‌اي قوي تشكيل شود و بايد در اين راستا اعضاي دولت همدل باشند. شما صلاحيت عمومي را بررسي كنيد و اصل را بر اعتماد بگذاريد. من انتظار دارم در برابر توطئه‌هاي استكبار و مستكبران كه با تبليغات و در اين مدت تلاش داشتند دولت را ضعيف نشان دهند، عرصه‌ جهاني را براي ما محدود كنند و در اين ارتباط تبليغات مي‌كنند، ان‌شاءالله با راي قاطع به همه‌ي وزرا اجازه دهيد يك دولت منسجم و خدمتگزار سر كار بيايد و در برابر مستكبران بايستد.
احمدي‌نژاد ادامه داد:‌ افرادي كه معرفي شده‌اند، مومن، ‌انقلابي، ‌معتقد به آرمان‌هاي رهبري و عاشق اين نظام و انقلاب هستند . همدلي خوبي بين دولت و مجلس وجود دارد و در آينده ان‌شاءالله ملت ايران شاهد ثمرات آن خواهد بود .
رييس‌جمهور در بخشي ديگر از سخنانش گفت: لازم است از مردم نيز به خاطر تحمل بداخلاقي‌ها و كج‌رفتاري‌ها در اين چند ماه تشكر كنم .
وي گفت: مي‌بينم كه در گوشه و كنار برخي هنوز مركب انتخابات دهم خشك نشده است در مورد انتخابات يازدهم شروع به بحث كرده‌اند . شما مي‌دانيد كه در هر انتخاباتي چند ماه در كشور كارها معطل مي‌ماند . مثلا در گذشته چند ماه قبل و بعد از انتخابات كارها معطل مي‌ماند كه ما سعي كرديم اين دوره را كوتاه‌تر كنيم. تا آخر سفرهاي استاني را ادامه داديم، ‌جلسات دولت به صورت مستمر ادامه داشت، ‌كارها را پي‌گيري كرديم و بعد از انتخابات نيز جلسات دولت ادامه پيدا كرد.
رييس‌جمهور افزود: چهار سال فرصت زيادي است و ما نبايد اين فرصت را از دست بدهيم. وقت براي اين مباحث زياد است، بايد اجازه بدهيم كارها انجام شود. ان‌شاءالله فرصت هست. مي‌آييد در معرض انتخاب مردم قرار مي‌گيرد و ان‌شاءالله مردم انتخاب مي‌كنند، ولي چهار سال مانده است و نبايد فضاي كشور را دچار بگو مگوهاي بي‌حاصل كرد؛ ملت ايران هوشيار است.
وي در پايان به حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي كه به تازگي از سوي مقام معظم رهبري به عنوان پنجمين امام جمعه‌ موقت تهران انتخاب شده‌، تبريك گفت و افزود: به شما تبريك مي‌گويم كه مورد اعتماد رهبري عزيز قرار گرفتيد و در اين سمت حاضر شديد.

0 نظرهای شما: