بيانيه‌ حزب اعتدال و توسعه درباره شرايط جاري كشور


بيانيه‌ حزب اعتدال و توسعه درباره شرايط جاري كشور



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
حزب اعتدال و توسعه درباره شرايط جاري كشور بيانيه‌اي منتشر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در بخش‌هايي از اين بيانيه با اشاره به اين‌كه " به درستي گفته مي‌شود كه مردم بزرگ‌ترين پشتوانه و قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند؛ به طوري كه با تكيه بر اين قدرت مي‌توان از منافع و حقوق ملي در عرصه‌هاي بين‌المللي دفاع كرد" حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري يادآوري و خاطرنشان شده است: قطعا تلاش براي جلب اعتماد مردم و بازسازي قدرت ملي اقدامي ضروري و در راستاي منافع ملي و با اولويت خواهد بود. از اين منظر پيشنهادهاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه كه در جهت بازسازي اعتماد مردم و رفع كدورت‌ها و تقويت وحدت ملي ارايه شده بود، به گرمي از سوي مردم و فعالان سياسي مورد استقبال قرار گرفت.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: بايد توجه داشت كه تلاش براي تخريب شخصيت‌هاي مورد اعتماد و احترام مردم نه تنها نوعي تضييع حقوق آن‌ها تلقي مي‌شود، بلكه فرصت برخورداري نظام از ظرفيت‌هاي موجود براي تقويت اعتماد عمومي و وحدت ملي را نيز سلب خواهد كرد.
حزب اعتدال و توسعه در ادامه اعلام كرده است كه به انگيزه آنچه بازسازي اعتماد مردم و بازگشت آرامش به جامعه و تامين منافع ملي خوانده پيشنهادهايي را مطرح كرده كه برخي از آن‌ها عبارتند از:
1- دستگاه قضايي كشور در جهت صيانت از حقوق شهروندان و رعايت موازين قانوني از انتشار اتهامات اثبات نشده در دادگاه‌ها به طور جدي ممانعت به عمل آورد.
2- كليه مسوولان ذي‌ربط نسبت به روشن نمودن افكار عمومي در مورد صحت و سقم اخبار زندان‌ها و رفتار با زندانيان وقايع اخير اقدام و با افراد متخلف به طور قاطع و آشكار برخورد كند.
3- سازمان صدا و سيما
امكان انتشار پاسخ كامل اتهامات به افراد را به طور موثر و مقتضي فراهم نمايد.

0 نظرهای شما: