حدود40 روز از سقوط توپولوف گذشت اما علت حادثه مشخص نشد
معاون وزير راه خبر داد: اعلام نتيجه نهايي منوط به اعزام كارشناسان و بازخواني جعبههاي سياه در روسيه
1388/06/04 08-26-2009 11:26:24 8806-01975: كد خبر خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس:
رييس كارگروه سانحه هوايي توپولوف كاسپين اعلام كرد: با توجه به اينكه پس از بازسازي نوارهاي FDR و CVR چند كلمه از مكالمات خلبان و اطلاعات كمي از اطلاعات پارامترهاي موتور مشخص شد و همچنين كارشناسان روسي معتقد بودند دستگاههاي آنها دقيقتر و پيشرفتهتر از ايران است و ميتواند پارازيتهاي نوارها را برطرف كند، قرار شد تيم كارشناسان ايراني به همراه جعبههاي سياه و تعدادي از قطعات اين هواپيما به روسيه اعزام شوند اما عليرغم درخواست ايران از حدود دو هفته قبل هنوز اين كشور ويزا براي ورود اين تيم را صادر نكرده است
رييس كارگروه سانحه هوايي توپولوف كاسپين اعلام كرد: با توجه به اينكه پس از بازسازي نوارهاي FDR و CVR چند كلمه از مكالمات خلبان و اطلاعات كمي از اطلاعات پارامترهاي موتور مشخص شد و همچنين كارشناسان روسي معتقد بودند دستگاههاي آنها دقيقتر و پيشرفتهتر از ايران است و ميتواند پارازيتهاي نوارها را برطرف كند، قرار شد تيم كارشناسان ايراني به همراه جعبههاي سياه و تعدادي از قطعات اين هواپيما به روسيه اعزام شوند اما عليرغم درخواست ايران از حدود دو هفته قبل هنوز اين كشور ويزا براي ورود اين تيم را صادر نكرده است
احمد مجيدي ـ معاون كارآفريني و بحران وزير راه و ترابري در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با انتقاد از طولاني شدن صدور ويزا براي كارشناسان ايراني، گفت: تيم كارشناسان بررسي سانحه هواپيمايي توپولوف 154 شركت كاسپين منتظر صدور ويزاي روسيه هستند درحاليكه ايران براي ورود تيم كارشناسي آنها بسيار سريع اقدام و هماهنگيهاي لازم را انجام داد؛ البته طبق قولهاي مساعد روسيه طي يكي ـ دور آينده كارشناسان اعزام خواهند شد
. وي افزود: با توجه به آسيبديدگي شديد و تكه تكه بودن نوار VCR( اطلاعات ضبط شده در كابين خلبان) توانستيم قسمتي از اطلاعات آن و چند كلمه از حرفهاي خلبان را بشنويم. همچنين اطلاعات به دست آمده از نوار FDR (اطلاعات پارامترهاي موتور
هواپيما) كافي نيست
.
معاون كارآفريني و بحران وزارت راه و ترابري با اشاره به تشكيل 11 كارگروه در كميسيون بررسي سوانح و دوكارگروه امنيتي براي مشخص شدن علت اين سانحه، گفت: تاكنون هفت گروه نتايج بررسيهاي خود را اعلام كردهاند و شش كارگروه ديگر براي اظهارنظر دقيقتر منتظر كسب اطلاعات بيشتر از جعبههاي سياه هواپيما هستند.
رييس كارگروه سانحه هوايي توپولوف كاسپين اعلام كرد: كارگروههاي هواشناسي، تجسس و نجات، مراقبت پرواز، شاهدان عيني، عوامل انساني و دو گروه امنيتي گزارشاتشان كامل شده است و براساس گزارشهاي كامل شده فعلي از نظر شرايط جوي و سوابق پزشكي كادر پروازي هيچ مشكلي نداشتهاند.
مجيدي تصريح كرد: براي اعلام علت نهايي اين سانحه بايد 11 كارگروه به نتيجه برسند و نتايج آنها مورد ارزيابي قرار گيرد كه اين امر و زمان آن به همكاري روسها، اعزام كارشناسان و ارسال اطلاعات به روسيه و جمعآوري اطلاعات بيشتر بستگي دارد.
لازم به ذكر است 24 تيرماه 88 يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از فرودگاه بينالمللي امامخميني (ره) تهران عازم ايروان پايتخت ارمنستان بود در حوالي قزوين سقوط كرد و 168 سرنشين آن جان باختند كه علت اين سانحه در حال بررسي است و هنوز اعلام نشده است.
معاون كارآفريني و بحران وزارت راه و ترابري با اشاره به تشكيل 11 كارگروه در كميسيون بررسي سوانح و دوكارگروه امنيتي براي مشخص شدن علت اين سانحه، گفت: تاكنون هفت گروه نتايج بررسيهاي خود را اعلام كردهاند و شش كارگروه ديگر براي اظهارنظر دقيقتر منتظر كسب اطلاعات بيشتر از جعبههاي سياه هواپيما هستند.
رييس كارگروه سانحه هوايي توپولوف كاسپين اعلام كرد: كارگروههاي هواشناسي، تجسس و نجات، مراقبت پرواز، شاهدان عيني، عوامل انساني و دو گروه امنيتي گزارشاتشان كامل شده است و براساس گزارشهاي كامل شده فعلي از نظر شرايط جوي و سوابق پزشكي كادر پروازي هيچ مشكلي نداشتهاند.
مجيدي تصريح كرد: براي اعلام علت نهايي اين سانحه بايد 11 كارگروه به نتيجه برسند و نتايج آنها مورد ارزيابي قرار گيرد كه اين امر و زمان آن به همكاري روسها، اعزام كارشناسان و ارسال اطلاعات به روسيه و جمعآوري اطلاعات بيشتر بستگي دارد.
لازم به ذكر است 24 تيرماه 88 يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از فرودگاه بينالمللي امامخميني (ره) تهران عازم ايروان پايتخت ارمنستان بود در حوالي قزوين سقوط كرد و 168 سرنشين آن جان باختند كه علت اين سانحه در حال بررسي است و هنوز اعلام نشده است.
0 نظرهای شما:
Post a Comment