روزنامه ها چه می تویسند...

محمد تقي رهبر با اشاره به جلسه فراكسيون روحانيون با رئيس‌جمهور؛

‌احمدي‌نژاد گفت مخالفتي از رهبري براي معرفي وزراي زن نديدم ‌


پنج شنبه,5 شهریور,1388 - شماره : 2713 محمد تقي رهبر با اشاره به جلسه فراكسيون روحانيون با رئيس‌جمهور؛ ‌احمدي‌نژاد گفت مخالفتي از رهبري براي معرفي وزراي زن نديدم
‌ مجمع نمايندگان روحاني مجلس در جلسه مشتركي با رئيس‌جمهور در مورد كابينه ‌وي به ويژه وزراي زن معرفي شده در آن بحث و تبادل نظر كردند. ‌به گفته رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس، احمدي‌نژاد در اين جلسه گفته است كه از نظر رهبري اطاعت خواهد كرد ‌اما تاكنون هيچ نظر مخالفي از سوي ايشان در مورد معرفي وزراي زن نشنيده است.
‌به گزارش ايلنا، محمد تقي رهبر با اشاره به اينكه مجلس نظر خاصي در مورد معرفي وزراي زن ندارد و معرفي ‌اين وزرا از سوي دولت را منع نمي‌كند، افزود: پس از بررسي برنامه‌هاي آنها نمايندگان ‌مخالف و موافق درباره وزراي زن در صحن علني مجلس صحبت خواهند كرد.
‌وي با تاكيد بر اينكه بناي مجلس به حذف وزراي زن نيست و قرار هم نيست رئيس‌جمهور آنها ‌را از كابينه خود حذف كند، افزود: ما براي جامعه زنان حرمت و ارزش قائليم اما اين يك بحث ‌فقهي است كما اينكه برخي علما معتقدند كه وزارت نوعي حاكميت و ولايت براي زنان ‌مي‌آورد كه جايز نـيـسـت امـا بـرخـي ديـگـر مـعتقدند كه وزارت صرفا نوعي به‌‌‌‌دوش‌كشيدن ‌مسئوليت است. ‌

با توجه به جوسازي بيرون مرزها حضور زنان در كابينه لازم است


رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت كه حضور زنان در كابينه لازم است، هر چند كه جمهوري اسلامي در مقايسه با برخي از كشورهاي اسلامي براي زنان موقعيت فعاليت و حضور در جامعه را بيشتر فراهم كرده است.
سليمان جعفرزاده در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه برخي در مورد حضور زنان يكسري حساسيت‌ها را مطرح مي‌كنند، گفت: اعتقاد بنده بر آن است كه با‌توجه به موقعيت جهاني و جوسازي كه در بيرون از مرزها بر عليه ما صورت مي‌گيرد، حضور زنان در كابينه نياز است. نماينده ماكو و چالدران در مجلس ادامه داد: جمهوري اسلامي در مقايسه با برخي از كشورهاي اسلامي مانند عربستان و كويت كه هنوز حق رانندگي و گرفتن گواهينامه را به زنان نداده‌اند، بسيار خوب عمل كرده و زنان ما به عنوان نماينده مجلس و معاون رئيس‌جمهور در عرصه سياست و جامعه فعاليت دارند.


اظهار نظر مراجع درخصوص وزراي زن بر راي نمايندگان تاثيرگذار است

نماينده كرمانشاه در مجلس معتقد است بيش از 25 درصد وزراي پيشنهادي در مجلس راي لازم را كسب نمي‌كنند. جهانبخش اميني در گفتگو با ايسنا، اظهار كرد: برخي وزراي پيشنهادي بسيار ضعيف هستند و در حد و قواره وزير شدن نيستند. وي ادامه داد: در مجموع بيش از 50 درصد وزراي پيشنهادي سنخيتي با سه مولفه مورد نظر مجلس يعني داشتن مدارج علمي بالا، ارزشي بودن و ولايت پذيري و داشتن تجربه كافي، ندارند.

اميني عنوان كرد: درست است كه برخي وزراي پيشنهادي داراي مدارج علمي بالايي هستند، ولي تخصصشان با وزارتخانه‌اي كه به‌عنوان وزير آن معرفي شده‌اند سنخيتي ندارد و يا از تجربه كافي براي اداره آن وزارتخانه برخوردار نيستند.
وي با‌‌‌‌‌اشاره به معرفي 3 وزير زن از سوي رئيس جمهور، گفت: موضوع ديگري كه مطرح است اينكه برخي مراجع تقليد درخصوص معرفي وزراي زن اظهار نظرهايي كرده‌اند و ممكن است اين اظهارنظرها بر راي نمايندگان تاثير بگذارد كه در آن صورت تعداد وزرايي كه از مجلس راي نمي‌گيرند بيشتر مي‌شود.

در معرفي وزراي پيشنهادي تجربه 4 سال گذشته مورد توجه قرار نگرفته است


سيدجلال يحيي‌زاده اظهار كرد كه در خصوص برخي وزراي پيشنهادي، يك سري ترديدها وجود دارد كه بايد برطرف شود. اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با ايسنا، در ارزيابي از معرفي اعضاي كابينه دهم توسط احمدي‌نژاد گفت: شايد هنوز تا حدودي قضاوت و اظهارنظر دراين رابطه زود باشد چرا كه منتظر هستيم سوابق كاري افراد معرفي شده و همچنين برنامه‌هاي چهار سال آينده آن‌ها را نيز مطالعه كنيم.
وي افزود: در جلسات متعددي كه قبل از جلسه علني بحث و بررسي كابينه صورت خواهد گرفت با تك تك اين افراد نشست خواهيم داشت و با توجه به سوالاتي كه مطرح خواهد شد و پاسخ‌هايي كه ارائه مي‌دهند به نتيجه نهايي مي‌رسيم.
اين نماينده مجلس اظهار كرد: حداقل در مورد چند نفر از وزرا به تجربه 4 سال گذشته اصلا توجه نشده است، يعني برخي از كساني كه معرفي شده‌اند قطعا نمي‌توانند هم پا و هماهنگ با دولت عمل كنند. سوابق مديريتي آنها بسيار اندك است و مدارك تحصيلي آن‌ها اصلا مرتبط با موضوعي كه مي‌خواهند دنبال كنند، نيست. وي خاطرنشان كرد: در مجموع تصور مي‌شود در معرفي افراد تجربه 4 سال گذشته به كار گرفته نشده است.


وزير پيشنهادي رفاه : ‌هيچ استعفايي در كار نيست


فاطمه آجرلو وزير پيشنهادي رفاه در واكنش به انتشار شايعاتي مبني بر انصرافش از وزارت ‌رفاه در كابينه پيشنهادي دهم گفت كه هيچ استعفايي در كار نيست.
‌به گزارش ايلنا، وي‌‌‌‌ادامه داد: طرح اين شايعه توسط كساني رخ داده كه اين روزها با استفاده از ابزارهاي ‌مختلف مشغول توطئه هستند.‌ آجرلو از نشاط سياسي ايجاد شده در جامعه زنان سخن گفت و افزود: اين نشاط ما را مكلف ‌مي‌كند تا از اين فرصت استفاده‌‌‌كنيم. كساني كه از ديروز ژست دفاع از حقوق زنان را‌‌‌مــي‌گـرفـتـند امروز به جاي كمك، به نوعي تخريب‌ها را‌‌‌شـروع‌‌‌‌كـرده‌ و زمـيـنـه تـخـريب وزراي ‌زن پيشنهادي را به‌وجود‌‌‌آورده اند. ‌

0 نظرهای شما: