اعلام شکایت یکی از اولیای دم قربانیان سقوط هواپیمای توپولوف

اعلام شكايت يكي از اولياي دم قربانيان سقوط هواپيماي توپولوف


ایسنا: رييس كل دادگستري قزوين، از اعلام شكايت يكي از اولياي دم قربانيان سقوط هواپيماي توپولوف در اين شهرستان خبر داد.
حسن قاسمي اظهار كرد: يكي از خانواده قربانيان سقوط هواپيماي كاسپين در مسير تهران - ايروان با مراجعه به دادسرا از مسوولان هواپيمايي اين شركت شكايت كرده و معتقدند كه مسوولان شركت هواپيمايي كاسپين در مرگ فرزند آنها مسامحه و غفلت كرده‌اند.
وي گفت: با توجه به نظريه وزير راه و ترابري مبني بر اينكه در اين حادثه كسي مقصر نيست و فردي تحت تعقيب قرار نمي‌گيرد، به همين لحاظ رسيدگي به شكايت اين اولياي دم به ارايه‌ي نظريه‌ي كارشناس موكول شده است.
رييس كل دادگستري قزوين، افزود: طبق نظريه‌ي كارشناس اگر كسي در اين حادثه مقصر باشد مقصر يا مقصران تحت تعقيب قرار مي‌گيرند و اگر كسي مقصر شناخته نشود بحثي ديگر براي تعقيب وجود نخواهد داشت.
قاسمي با اشاره به اعلام آمادگي سازمان هواپيمايي كاسپين براي پرداخت ديه‌ي قربانيان اين سقوط، افزود: سازمان هواپيمايي از اولياي دم قربانيان اين حادثه خواسته بود تا مدارك لازم مبني بر حضور وابستگان‌شان در اين حادثه را بياورند كه پس از اخذ اين مدارك از ورثه‌ي قانوني به بيمه‌ي مربوطه براي دريافت ديه معرفي شوند.
صبح روز 24 تيرماه يك فروند هواپيما (توپولوف) در مسير تهران ـ‌ ايروان متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين،16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در منطقه‌اي در نزديكي قزوين دچار سانحه شد و سقوط كرد.

* عضو کميسيون عمران: انفجار موتور هواپيما علت انفجار توپولوف در آسمان قزوين بوده است


عضو کميسيون عمران گفت: انفجار موتور شماره يک هواپيما علت انفجار توپولوف در آسمان قزوين بوده است.
محمدرضا صابري نماينده نهبندان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: کميسيون بررسي سوانح اخير با همکاري 11 کارگروه و زير مجموعه بررسي علل سوانح هواپيمايي قزوين و مشهد را برعهده دارند.

وي با اشاره به جلسه کميسيون با کارشناسان روسي تصريح کرد: به نظر کارشناسان موتور شماره يک هواپيما به علل نامشخص در آسمان منفجر شد بنابر اين هواپيما قبل از برخورد با زمين منفجر گشته و قطعات هواپيما به زمين نرسيده است.

وي تأکيد کرد: بقاياي هواپيماي توپولوف بوسيله‌ کارشناسان روسي جمع آوري گرديده و براي بررسي بيشتر به روسيه منتقل گشت

0 نظرهای شما: