فرود اضطراری در فرودگاه اصفهان

فرود اضطراري در فرودگاه اصفهان


داخلی- همشهري آنلاين:هواپيماي توپولوفي كه دچار مشكل در قسمت چرخ‌ها شده بود بدون حادثه در فرودگاه اصفهان به زمين نشست.به گزارش واحد مركزي خبر، اين هواپيما كه قرار بود به دمشق سفر كند، پس از برخاستن از باند فرود در فرودگاه اصفهان دچار نقص فني در قسمت چرخ‌ها شد.
خلبان هواپيما مجبور به بازگشت به فرودگاه اصفهان گرديد كه در اين فرايند حادثه‌اي رخ نداد و كليه 197 سرنشين آن به كمك نيروهاي امدادي فرودگاه سالم از آن خارج شدند
. آتشيار دوم حميد رضواني كه فرماندهي كنترل عمليات نيروهاي آتش نشان اصفهان را در فرود اضطراري اين هواپيماي توپولوف برعهده داشت در گفت‌و‌گو با ايرنا،افزود: عوامل امداد و نجات اقدام به تخليه مسافران اين هواپيما كرده‌اند.
وي گفت: اين هواپيما با ‪ ۱۹۳‬سرنشين، بدليل سنگيني بار و مسافر به هنگام بلند شدن از باند فرودگاه شهيد بهشتي، اصفهان با مانع برخورد كرد و دچار نقص فني شد.
رضواني علت نقص فني اين هواپيما را سنگيني بار و برخورد چرخ‌ها به قسمت انتهايي باند و نيز كنده شدن تورهاي باند و پيچيده شدن تورها به اطراف چرخهاي هواپيما اعلام كرد. وي ادامه داد: هواپيما براي فرود بدون مشكل مي‌بايست تا اتمام سوختش، در هوا به چرخش ادامه مي‌دا
د
. رضواني ادامه داد: نيروهاي آتش نشان و عمليات امداد و نجات طي اين مدت با پوشش ايمني در سطح فرودگاه به ريختن‌كف به منظور جلوگيري ازايجاد هرگونه جرقه و سايشي اقدام كردند. وي گفت: هواپيماي توپولوف، سالم و بدون هيچ مشكلي بر زمين نشست. به گفته وي پزشكان در حال بررسي باليني مسافران نجات يافته مي‌باشند.
همچنين مسئول روابط عمومي فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان، اظهار داشت: هواپيماي توپولوف مزبور متعلق به شركت كاسپين است و با پرواز شماره ‪ ۷۹۰۶‬ساعت ‪ ۱۲‬و ‪ ۱۷‬دقيقه امروز به وقت ايران به مقصد دمشق، فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان را ترك نمود.
قلع گر، اضافه كرد: هواپيماي دچار نقص فني شده پس از ساعاتي سرگرداني در آسمان اصفهان، ساعت ‪ ۱۴‬و ‪ ۵۰‬دقيقه به وقت ايران با كمك نيروهاي امداد و نجات، سالم در فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان بر زمين نشست.

سانحه در پرواز تهران-اصفهان


داخلی- همشهري آنلاين :پرواز شماره 739 آسمان سه‌شنبه شب (20مرداد) در فروگاه شهيد بهشتي اصفهان دچار سانحه شد. بنابر گزارش واحد مركزي خبر و به نقل از روابط عمومي فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان اين هواپيما با يک ساعت ونيم تاخير ساعت 22 ديشب از تهران به سمت اصفهان پرواز کرد که هنگام نشستن در فرودگاه اصفهان دچار حادثه شد.
فرود نامناسب هواپيما باعث شد يکي از چرخ هاي اين هواپيما ترکيده و آتش بگيرد که ماموران فرودگاه با بسته نگه داشتن در هواپيما، آتش را پس از دقايقي مهار کردند.
درهاي اضطراري اين هواپيما نيز به روي مسافران باز نشد تا از احتمال آتش گرفتن باک و بروز فاجعه انساني جلوگيري شود.

0 نظرهای شما: