وزارت بهداشت خبر داد:


فوت زن 36 ساله ايراني بر اثر ابتلاء به آنفلوانزاي نوع «آ»


افزايش شمارمبتلايان به آنفلوانزاي «آ» در كشور به 285


/06/04 08-26-2009 12:34:22 8806-02153: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - خانواده
مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي وزارت بهداشت، آخرين شمار مبتلايان آنفلوانزاي نوع آ را در كشور 285 نفر برشمرد و افزود: همچنين يك زن 36 ساله مبتلاء به بيماري مزمن ريوي و معتاد به مواد مخدر بر اثر تماس با فرد آلوده به ويروس آنفلوانزاي نوع آ و ابتلا، جان خود را از دست داد
.

دكتر محمود سروش در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان » خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خاطرنشان كرد: اين مورد فوتي براي مدتي در بيمارستان بستري و تحت مداوا بوده است اما به لحاظ ضعيف بودن سيستم ايمني، ابتلاي بيمار به آنفلوانزاي نوع آ به مرگ وي منجر شده است.
وي، با توصيه به زنان باردار مبني بر استراحت در منزل و كاهش ميزان تماس‌هاي بي‌مورد به ويژه در سه ماهه دوم و سوم بارداري، گفت: روزه‌داران هم در اين ايام از سجاده و جانمازهاي شخصي خود در مساجد و تكايا استفاده و از روبوسي خودداري كنند. مدير برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزي وزارت بهداشت، ادامه داد: هموطنان در تماس با افراد و حين عطسه و سرفه فاصله دو متري را رعايت و از دستمال كاغذي براي نگهداري جلوي دهان و بيني استفاده كنند.
سروش با تاكيد بر شست‌وشوي مكرر دست و صورت تصريح كرد: چنانچه روزه‌داران در اين ايام حال عمومي مساعدي نداشته باشند، بلافاصله پس از اقامه نماز براي استراحت به منزل برگردند.

0 نظرهای شما: