امام جمعه كرمان: كروبي مستحق ‪ ۸۰‬ضربه شلاق است


امام جمعه کرمان :

کروبی مستحق 80 ضربه شلاق است

: ‪چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۸۸‬ ‪ خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۸/۰۵/۸۸‬ . امام جمعه كرمان. شوراي فرهنگ عمومي. كروبي كرمان - امام جمعه كرمان با اشاره به نامه پراكني‌ها و ادعاهاي اخير مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي درباره بدرفتاري با بازداشت‌شدگان رخدادهاي پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: كروبي مستحق حداقل ‪ ۸۰‬ضربه شلاق است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيديحيي جعفري شامگاه سه شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان كرمان با اشاره به اينكه آقاي كروبي طي نامه‌اي به هاشمي رفسنجاني رييس مجلس خبرگان رهبري نوشته است در زندان به بازداشت‌شدگان بعد از انتخابات تجاوز شده است!، افزود: آقاي كروبي، هاشمي رفسنجاني چكاره است! اگر هم مشكلي بود مي‌بايست با آيت الله هاشمي شاهرودي رييس دستگاه قضا در ميان مي‌گذاشتيد.
وي افزود: كروبي بايد حداقل ‪ ۸۰‬ضربه شلاق بخورد و آيت الله لاريجاني رييس جديد دستگاه قضايي هم وعده داده است با قاطعيت قانون را اجرا خواهد كرد.
البته اين كار سختي است چون به تعبير مقام معظم رهبري، كروبي تا چند سال قبل از اركان نظام بوده است.
حجت‌الاسلام جعفري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به انتخابات اخير تصريح كرد: چقدر آدم بايد دچار جاه طلبي شود! من قسم مي‌خوردم كه اين آقا رييس جمهور نخواهد شد ولي حالا كه رييس جمهور نشدي به هاشمي نامه مي‌نويسيد و اين حرف‌ها را مطرح مي‌كنيد.
وي اظهار داشت: حالا تمامي افرادي كه در بازداشت و زندان بوده‌اند به خاطر اين حرف شاكي اين آقا مي‌باشند! آقاي كروبي تقوا اين است؟!.
امام جمعه كرمان با بيان اين مطلب كه عامل رستگاري در دنيا و آخرت، تقوا است، گفت: تقوا هنگامي آشكار مي‌شود كه ما در معرض يك امتحان قرار بگيريم و اگر از اين امتحانات نمره قبولي نگيريم بي‌تقوا هستيم.
وي با اشاره به وقايع بعد از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: دشمن از قبل بحث تقلب را مطرح كرده بود.
امام جمعه كرمان گفت: اساسا تقلب با در نظر گرفتن ساز و كارهايي كه ما در ايران داريم محال است زيرا در انتخابات از دستگاههاي مختلف نمايندگاني بر نحوه برگزاري انتخابات نظارت دارند.
وي افزود: با اين وجود در اين دوره از انتخابات حتي براي اطمينان خاطر مسوولان حاضر به بازشماري ‪ ۱۰‬درصد از صندوق‌هاي اخذ راي شدند ولي يكي از نامزدها بر طبل تقلب كوبيد و گفت من جز به باطل كردن نتيجه انتخابات راضي نمي‌شوم و بعد مردم را به راهپيمايي دعوت كرد و خساراتي را به بيت المال ، اماكن عمومي و خصوصي زدند و حتي اين فرد باعث شد تا افرادي كشته شوند.
حجت‌الاسلام جعفري تصريح كرد: فرضا اگر هم تقلبي صورت گرفته بود راهكار قانوني وجود داشت نه اينكه با خسارت به اماكن عمومي و اغتشاش اعتراض خود را اعلام كنيد و به بسيج ، دولت و نيروي انتظامي حمله كنيد.
وي افزود: افرادي كه دستگير شده‌اند خواستار محاكمه سران اين آشوبگريها هستند و اعلام مي‌كنند كه عوامل اصلي بايد دستگير و محاكمه شوند.
امام جمعه كرمان با تاكيد بر رعايت تقوا تصريح كرد: اگر ما تقوا را رعايت مي‌كرديم آرامش بر جامعه حاكم بود و هر مشكلي كه وجود دارد از بي تقوايي است حالا چه اين مهم در لباس معمولي باشد يا در لباس روحانيت.
وي ادامه داد: رياست جمهوري ناشي از راي مردم است. ما با احمدي نژاد خويشاوندي نداريم اما ايشان منتخب مردم است و تقلب با اختلاف ‪ ۱۱‬ميليون راي امكان پذير نيست.
جعفري با اشاره به ميرحسين موسوي گفت: آقا يك روز نخست وزير بوده اما اين بدان معنا نيست كه وي را نبايد مورد بازخواست قرار داد./‪۲‬



0 نظرهای شما: