رييسان‌جمهور ايران و سوريه تأكيد شد؛


رييسان‌جمهور ايران و سوريه تأكيد شد؛ شرايط جهاني، فرصتي تاريخي براي مردم منطقه است







خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي - ايران
رييسان‌جمهور ايران و سوريه عصر چهارشنبه در نشستي مشترك، مهم‌ترين مسائل منطقه و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد و بشار اسد در اين نشست شرايط جهاني را فرصتي تاريخي براي مردم منطقه دانستند و تاكيد كردند: بايد از هر فرصتي حداكثر استفاده را به نفع ملت‌هاي دو كشور و منطقه ببريم.
رييسان‌جمهور دو كشور هم‌چنين با تأكيد بر سردرگمي و به‌هم‌ريختگي دنياي غرب بر تقويت روحيه مقاومت و ايستادگي مردم منطقه تأكيد كردند.
احمدي‌نژاد در اين نشست كه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور همتاي سوري خود و مقامات عالي‌رتبه دو كشور برگزار شد، با اشاره به تلاش غرب براي متوقف كردن انديشه مقاومت مردم منطقه اظهار كرد: غرب تلاش مي‌كند روندي كه در منطقه به جريان افتاده است را متوقف كند اما به فضل الهي انديشه مقاومت ملت‌هاي منطقه پيروز است و آن‌ها شكست بزرگي را متحمل شده‌اند.
او با بيان اين كه با شرايط جديد جهاني مسووليت‌ها نيز سنگين‌تر شده است، گفت: البته اين شرايط فرصت‌هاي جديدي را هم ايجاد كرده است كه بايد از اين فرصت‌ها به نفع ملت‌هاي خود منطقه استفاده كنيم.
وي با بيان اين كه غرب كاملاً دچار به‌هم ريختگي و سرگشتگي شده است، خاطرنشان كرد: امروز دنيا متوجه شده است كه تئوري‌هاي غربي به پايان راه خود رسيده است از اين رو به شدت نيازمند همكاري و مساعدت سوريه و ايران هستند. علت اصلي ايجاد چنين شرايطي نيز مقاومت و ايستادگي ملت‌هاي منطقه در مقابل زياده‌خواهي آنان است
رييس‌جمهور با اشاره به اين كه شرايط به سرعت به نفع مقاومت و ملت‌هاي منطقه در حال تغيير است، خاطرنشان كرد: ايران و سوريه در يك جبهه واحد قرار دارند و هر رخداد سياسي يك فرصت است كه بايد از آن با كمك يكديگر بهترين استفاده را بكنيم.
بشار اسد ـ رييس‌جمهور سوريه ـ نيز در اين ديدار با تبريك پيروزي بزرگ احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري گفت: امروز به اين‌جا آمده‌ام تا از نزديك تبريكات صميمانه خود را به شما و ملت ايران اعلام كنم. معتقدم آن چه در ايران اتفاق افتاد رخداد مهم و درس بزرگي براي بيگانگان بود و از اين رو از آن به شدت ناراحت هستند.
رييس‌جمهور سوريه با بيان اين كه روابط ايران و سوريه بسيار قوي‌تر از آن است كه رييسان‌جمهور دو كشور در ملاقات دوجانبه بخواهند آن را مورد تأكيد قرار دهند، تصريح كرد: ملاقات دو كشور صرفاً از اين‌رو ضروري است كه پيام‌هايي به كشورهاي دور دست و نيز منطقه برسانيم چرا كه حافظه آن‌ها بسيار ضعيف است و درس‌هايي كه گرفتند را زود فراموش مي‌كنند؛ براين اساس مقامات دو كشور بايد به يكديگر را ملاقات كنند تا آنان مجدداً درس بگيرند.
بشار اسد خاطرنشان كرد: مطمئن هستم از اين به بعد درهاي جامعه بين‌المللي بيش از گذشته به سمت ايران و سوريه گشوده خواهد شد.
بشار اسد با محكوم كردن دخالت بيگانگان در امور داخلي ايران اظهار كرد: دليل اصلي دخالت دشمنان و غربي‌ها اين است كه نگذارند پيروزي‌هاي پي‌درپي ايران و سوريه در 4 سال آينده نيز تكرار شود.
وي افزود: يقين دارم انتخاب مجدد ملت ايران تأكيد مجددي است كه ايران و سوريه بايد سياست‌هاي گذشته خود را در منطقه دنبال كنند.

0 نظرهای شما: