رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت خبر داد

باتخمين وجود83هزار بيمارآلوده بهHIV

؛ رييس اداره ايدزوزارت بهداشت خبرداد:

ارايه خدمات محرمانه به افرادبارفتارهاي پرخطر


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، با بيان اين كه بر اساس الگوي نرم‌افزار مطالعاتي پيشنهاد سازمان بهداشت جهاني به كشورها، شمار آلوده شدگان به HIV در ايران 83 هزار نفر برآورد شده است، گفت: آخرين تخمين در سال 86 (دو سال پيش) 80 هزار نفر بوده است.
دكتر عباس صداقت، در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه مقايسه نتيجه اين دو تخمين حاكي از عدم تغيير معنادار شمار مبتلايان در كشور است، اظهار كرد: اين موفقيت نتيجه اجراي مناسب برنامه‌هاي كاهش آسيب در زندان‌ها و جامعه عمومي و نيز سياست‌هاي مبارزه با عرضه و تقاضاي مواد مخدر بوده است
.
وي، ادامه داد: اين برنامه‌ها به نحوي است كه اجراي آن از سوي سازمان‌هاي جهاني متولي سلامت از آن جمله دفتر منطقه‌اي سازمان بهداشت جهاني، دفتر برنامه‌هاي مشترك ايدز سازمان ملل مورد تاييد و تقدير قرار گرفت و به عنوان يك تجربه موفق به ساير كشورها معرفي شد.
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، با بيان اين كه اين ميزان تخمين پيش آگهي‌هايي را به همراه دارد، گفت: از آن جمله مي‌توان به انتقال راهبردها براي برنامه‌هاي كاهش آسيب در بين معتادان تزريقي به ساير الگوها نظير مصرف كنندگان غير تزريقي مواد مخدر، روانگردان‌ها و رفتارهاي جنسي محافظت نشده اشاره كرد.
دكتر صداقت، ادامه داد: اين برآوردها نشان مي‌دهد چنانچه براساس هر آنچه كه به عنوان سياست‌هاي راهبردي اتخاذ شده حركت كنيم در ارتباط با كنترل و گسترش بيماري و مديريت روند اپيدمي موفق خواهيم بود.
وي، به تعامل خوب بين وزارت بهداشت و ساير سازمان‌ها و ارگان‌هاي گوناگون كشور از جمله سازمان زندان‌ها، بهزيستي، هلال احمر،‌ انتقال خون و آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: اين تعامل ابزار خوبي براي اين موفقيت به شمار مي‌آيد.
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، با بيان اين كه تاكنون حمايت‌هاي سياسي خوبي از سوي سياستگذاران و مقامات عالي رتبه كشور در اين زمينه صورت گرفته است، افزود: هم اكنون نيازمند توجه بيشتر جامعه به ويژه جوانان و نو جوانان و خانواده‌ آنان هستيم.
دكتر صداقت، با بيان اين كه افراد با رفتارهاي پر خطر مي‌توانند با مراجعه به مراكز خدماتي و مشاوره‌اي، خدمات محرمانه‌اي را دريافت كنند، گفت: كنترل بيماري فقط وظيفه دولت نيست و همكاري همه افراد جامعه از جمله بيماران را مي‌طلبد.

0 نظرهای شما: