*افزايش سواد رسانه‌يي جامعه*

*افزايش سواد رسانه‌يي جامعه*
مديركل دفتر مطالعات وبرنامه‌ريزي رسانه‌ها خبر داد:
پژوهش در حوزه جنگ نرم و تبيين ابعاد جنگ رسانه‌يي

1388/10/13 01-03-2010 10:34:25 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: رسانه
مديركل دفتر مطالعات وبرنامه ريزي رسانه‌ها پژوهش در حوزه جنگ نرم و تبيين ابعاد جنگ رسانه‌يي را از برنامه‌هاي اصلي اين دفتر عنوان كرد

. محمدمهدي انصاري در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه 18 سال است كه فصلنامه رسانه از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر مي‌شود، ادامه داد: شماره بعدي اين فصلنامه به موضوع جنگ نرم و مباحث تفصيلي مرتبط اختصاص خواهد داشت.
وي افزود: در حوزه جنگ نرم دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها انتشار كتاب را به پژوهشگران برجسته دانشگاه‌هايي چون تهران، امام صادق (ع) و علامه طباطبايي سفارش داده است. كتاب‌هايي كه در اين حوزه توسط اين دفتر منتشر مي‌شود به تعريف جنگ نرم مي‌پردازد و اينكه اين نوع جنگ چه آسيب‌هايي در جامعه ايجاد مي‌كند و نيز به بررسي جنگ نرم در مسايل بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري خواهد پرداخت.
انصاري در بيان هدف دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها براي پژوهش در حوزه جنگ نرم و چاپ كتاب‌هاي مربوط به آن اظهار كرد: با اين كار در حقيقت سواد رسانه‌يي جامعه در برابر پيام‌هاي رسانه‌يي بالا مي‌رود و آن‌ها را از حالت انفعالي خارج مي‌كند تا قدرت تحليل داشته باشند.
مديركل دفتر مطالعات وبرنامه‌ريزي رسانه‌ها يادآور شد: در اين راستا واقع‌بيني در مخاطب ايجاد مي‌شود تا پيام‌هاي رسانه‌ها را آنگونه كه هست بپذيرند نه آنگونه كه رسانه با خط مشي فكري و سياسي خود قصد القا آن را دارد.

0 نظرهای شما: