سخنگوي شوراي شهر تهران؛
پرداخت نرخ بليت از جيب شهروندان
ضد تبليغ است
رييسجمهور، به رويانيان دستور داده كه هر چه سريعتر نسبت به رفع نيازهاي حملونقل عمومي اقدام كند/لازم است تا در مورد مرگ زن نابينا در مترو پيگيريهاي لازم صورت گيرد،تا حوادث اينچنيني تكرار نشود.
ايلنا: - سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: ارقام بليطهايي كه از مردم اخذ ميشود نبايد بيحد و اندازه بالا برود، چرا كه پرداخت اين ارقام ممكن است در توان مردم نباشد و افزايش نرخ بليط ميتواند ضد تبليغي براي مردم و استفاده آنها از حملونقل عمومي باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، خسرو دانشجو امروز پس از پايان جلسه علني شوراي شهر كه بدون حضور مستمع برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در مورد موارد مطرح شده در جلسه تاكيد كرد: شهردار تهران امروز در ميان اعضاي شوراي شهر به طرح مباحثي پيرامون اتفاق ناگوار رخ داده در متروي تهران و مرگ يك زن جوان پرداخت.
زنگ خطر براي شهرداري او افزود: شهرداري و اعضاي شوراي شهر ضمن تاسف بابت اين حادثه نسبت به لزوم پيشبيني تمهيداتي در متروي تهران براي مناسبسازي فضاهاي شهري اشراف دارد و بر اساس اعلام شهردار تهران فارغ از اينكه شهرداري مقصر بوده و يا تقصيري ندارد، نسبت به جبران اين حادثه اقدام خواهد كرد. سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به بازبيني اين فيلم گفت: اين زن فوت شده از مسافران ثابت ايستگاه فوق بوده و زماني كه براي خريد بليط اقدام كرده نيز توسط مسئولان مترو هدايت شده است؛ اين مرحوم زماني كه منتظر قطار ميماند به دليل يك اشتباه وارد محدوده ممنوعه شده و از سكو سقوط ميكند.
دانشجو ادامه داد: اين امكان وجود دارد كه اين زن نابينا به دليل آنكه قطار روبرو از خط مقابل رد شده، با فرض اينكه قطار به ايستگاه رسيده از سكو سقوط كرده است و مسافران نيز اگرچه براي بيرون آوردن اين فرد تلاش ميكنند اما قطار خيلي سريع به ايستگاه رسيده و باعث بروز حادثه فوق ميشود. او با اعلام اينكه اين حادثه يك زنگ خطري بوده ادامه داد: لازم است تا در اين مورد پيگيريهاي لازم صورت گيرد تا حوادث اينچنيني در مترو تكرار نشود.
دانشجو با اشاره به اظهارات اخير كارشناسان و پيشنهادات مطرح شده در مورد مناسبسازي فضاهاي شهري براي معلولان يادآور شد: با توجه به مترو و توان محدود هزينهكرد آن، برخي از پيشنهادات هزينههاي بالايي دارد اما برخي ديگر از اين پيشنهادات جزء قابليتهاي مترو است كه ميتوان در مورد آنها اقدام كرد. دستور صريح رئيسجمهور به رويانيان براي پرداخت مطالبات حملونقل عمومي سخنگوي شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به مطالبات سيستم شهرداري و حملونقل عمومي از دولت خاطر نشان كرد: بر اساس اعلام شهردار تهران ارقامي كه بايد توسط دولت به سيستم حملونقل عمومي تهران اختصاص پيدا ميكرد، تامين نشده و ارقام تعهد شده براي تهيه اتوبوس، واگن و حتي يارانه بليط مترو هنوز واريز نشده است.
دانشجو گفت: شهردارتهران از اعضاي شوراي شهر درخواست كرده تا با رايزني و تعامل هر چه سريعتر تعهدات دولت عملياتي شود، چرا كه مجموعه حملونقل عمومي نيازمند كمكهاي سريع مسئولان دولتي است. او افزود: رئيسجمهور به رويانيان رئيس ستاد حملونقل و مديريت مصرف سوخت دستور داده كه هر چه سريعتر نسبت به رفع نيازهاي حملونقل عمومي اقدام كند. به گفته سخنگوي شوراي شهر تهران ارقام بليطهايي كه از مردم اخذ ميشود نبايد بيحد و اندازه بالا برود، چرا كه پرداخت اين ارقام ممكن است در توان مردم نباشد و افزايش نرخ بليط ميتواند ضد تبليغي براي مردم و استفاده آنها از حملونقل عمومي باشد.
دفاتر خدمات الكترونيك حق گرفتن هيچ وجهي از مردم ندارند به گزارش خبرنگار ايلنا، سخنگوي شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سئوال كه نامه اعضاي شوراي شهر بابت اعتراض نسبت به دريافت ارقامي از شهروندان براي تهيه شناسنامه فني ساختمان كه از سوي برخي از شركتهاي سازمان نظام مهندسي از مردم اخذ ميشد، يادآور شد: مطابق با اين نامه شوراي شهر هيچ يك از دفاتر خدمات الكترونيك حق گرفتن هيچ وجهي از شهروندان را ندارند و اميدواريم كه عزيزان نظام مهندسي اختلاف نظر پيش آمده را با تعامل حل كنند. دانشجو گفت: لازم است تا كيفيت ساختمانها ارتقا يابد و اين مسئله به پيگيري وزارت مسكن و نظام مهندسي بستگي دارد و در اين زمينه نيازمند پا درمياني وزير مسكن هستيم. آمار ساخت و ساز در تهران و كشور نياز به بررسي گسترده دارد.
خسرو دانشجو در ادامه درپاسخ به اين سئوال كه آيا آمار رئيس آمار در مورد رشد 67 درصدي ساخت و ساز در تهران و 34 درصدي در كشور را تائيد ميكنيد خاطر نشان كرد: بايد بررسي شود كه اين آمار بر اساس چه سال و ماهي ارائه شده و چه نوع ساخت و سازي در آمارگيري مد نظر قرار گرفته است؛ اين آمار بايد توسط دستگاه تخصصي، حوزه معاونت و شهرسازي ارائه شود. به گزارش خبرنگار ايلنا بر اساس مصوبه امروز شوراي شهر تهران مبني بر تصويب بخشهايي از طرح تفصيلي تهران، بلندمرتبهسازي در زمينهاي بالاي سه هزار متر به شكل ساختمانهاي هرمي ممنوع شد و شهرداري موظف شد ظرف مدت شش ماه آينده ضوابط ساخت ساختمانهاي بلندمرتبه را تدوين كند و در اين مدت معاونت شهرسازي شهرداري تهران به طور موردي اقدام به صدور مجوز براي ساخت ساختمانهاي بلندمرتبه خواهد كرد.
همچنين شهردار تهران پيش از اين مجاز به صدور مجوز ساخت براي واحدهاي مسكوني زير 50 متر نبود، اما به دليل مشكلاتي كه در تجميع پلاكهاي زير 50 متر وجود دارد، شهرداري اجازه پيدا كرد به طور موردي براي پلاكهاي زير 50 متر مجوز ساخت يك طبقه ساختمان به عنوان سرپناه صادر كند.
1389/8/2 - 13:55
1389/8/2 - 13:55
0 نظرهای شما:
Post a Comment