بهترين راه اداره كشور حركت در مسير قانون اساسي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام :
بهترين راه اداره كشور حركت در مسير
قانون اساسي است

در دنياي امروز جوامع بشري به‌گونه‌اي است كه اگر كسي بخواهد به زور چيزي را به مردم تحميل كند زمينه‌هاي تقويت عكس آن موضوع را فراهم كرده است/آينده را به دليل رشد آگاهي در جامعه و وجود انسان‌هاي فرهيخته بسيار روشن مي‌بينم.
ايلنا:- جمعي از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور صبح امروز با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار بهترين راه براي اداره كشور را حركت در مسير قوانين به‌ويژه قانون اساسي دانست.وي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را مبتني بر اسلام و مكتب اهل بيت(ع) بيان كرد و افزود: در قانون اساسي به حقوق مردم و آزادي‌هاي آنها تصريح شده كه عمل به آنها مي‌تواند زمينه‌هاي رشد فرهنگي و اجتماعي در جامعه را فراهم كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تصويب سياست‌هاي كلي در مجمع تشخيص مصلحت نظام و ابلاغ آنها توسط رهبري معظم انقلاب آنها را لازم‌الاجرا عنوان و تأكيد كرد: براساس اين سياست‌ها، سياست خارجي بايد براساس تعامل با حفظ اصول و سياست‌ داخلي براساس آزادي و مشاركت و مبتني بر رأي مردم اداره گردد.
وي حركت تاريخ بشري را به سوي تكامل و بهتر شدن عنوان كرد و گفت: موانعي كه در اين مسير در هر جامعه‌اي ايجاد مي‌شود موقتي خواهد بود و نمي‌تواند براي هميشه مانع حركت آن جامعه به سوي پيشرفت گردد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به گسترش ابزارهاي اطلاع‌رساني در دنياي امروز تأكيد كرد: اكنون زمان انفجار اطلاعات است و نمي‌توان اطلاع‌رساني را محدود كرد و بايد زمينه را به نحوي فراهم نمود كه مردم بتوانند با استفاده مطلوب از اين ابزارها مسير صحيح را پيدا كنند.
وي افزود: جامعه ايران جامعه‌اي تحصيلكرده است و اين باعث ارتقاي جامعه و گسترش طبقه متوسط شده است و مي‌تواند در رفع فقر در جامعه مؤثر باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: در دنياي امروز جوامع بشري به‌گونه‌اي است كه اگر كسي بخواهد به زور چيزي را به مردم تحميل كند زمينه‌هاي تقويت عكس آن موضوع را فراهم كرده است.
وي پرهيز از فضاي يأس‌آور براي جوانان را مهم عنوان كرد و گفت: حالت يأس در جوانان خسارت‌بار است. هاشمی رفسنجانی گفت: آينده را به دليل رشد آگاهي در جامعه و وجود انسان‌هاي فرهيخته بسيار روشن مي‌بينم، هرچند ممكن است مشكلاتي در مسير وجود داشته باشد.
در ابتداي اين ديدار، پنج نفر از فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مختلف به نمايندگي از جمع حاضر مطالبي را در حوزه‌هاي اقتصادي، سياست خارجي، فرهنگ و جامعه به اطلاع رساندند.

1389/8/2 - 17:13

0 نظرهای شما: